۷ کانون دانشجویی جدید در واحد بندرعباس تاسیس می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از تاسیس تاسیس ۷ کانون دانشجویی جدید در این واحد دانشگاهی خبرداد.

محمود صباحی زاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ساماندهی کانون‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی اظهارکرد: کانون‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هنوز به جایگاه مطلوب خود نرسیده است اما تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده و جلسات متعددی با مدیران گروه و استادان معارف در این زمینه برگزار شده است.

وی افزود: همچنین جلسات متعددی را با نمایندگان مختلف دانشجویی داشته‌ایم تا بتوانیم علاوه بر ارتقای کانون‌ها از لحاظ کمیت، نسبت به ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت‌های آن‌ها برنامه جامعی را تدوین کنیم. باتوجه به این که استان هرمزگان استانی دریا محور است، به دنبال این هستیم که فعالیت کانون‌های دانشجویی را مبتنی بر شرایط اقلیمی استان از جمله صنایع دریایی، صنایع دستی و گردشگری تنظیم کنیم.

صباحی زاده ادامه داد: در کنار فعالیت کانون‌های دانشجویی در زمینه صنایع دریایی و اقلیمی استان هرمزگان، کانون‌های دانشجویی دیگری نیز در زمینه نماز و قرآن و مسائل فرهنگی و معرفتی فعالیت دارند. همچنین تاسیس ۷ کانون دانشجویی جدید در شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان تصویب شده است در مراحل انتهایی آن قرار دارند. باتوجه به روند فعلی، به آینده کانون‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان بسیار خوشبین هستم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بندرعباس تصریح کرد: ما هیچ گونه محدودیتی در زمینه تامین منابع و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت کانون‌های دانشجویی نداریم و به طور معمول از تمامی طرح‌ها و برنامه‌های کانون‌ها حمایت مادی و معنوی شده است. البته برگزاری جشنواره «از حماسه تا حماسه» در زمینه شبکه سازی کانون‌های دانشجویی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت کانون مهدویت و هیئت دانشجویی امام حسن مجتبی(ع) در ایام فاطمیه گفت: هیئت دانشجویی امام حسن(ع) واحد بندرعباس با همکاری کانون مهدویت در ایام فاطمیه سنگ تمام گذاشتند؛ به طوری که در آخرین شبِ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع)، جمعیتی بالغ بر ۲ هزار ۵۰۰ نفر در دانشگاه حضور داشتند.

صباحی زاده در پایان با اشاره به فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چندسال گذشته نسبت به تشکل‌های دانشجویی این استان نگاه جدی وجود نداشته است اما باتوجه به تاکیدات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل تشکل‌های اسلامی و سیاسی، به دنبال تغییر نگاه و رویکرد نسبت به تشکل‌های دانشجویی هستیم. البته شرایط کشور و نبود زیرساخت‌های مجازی برای فعالیت کانون‌ها، سبب شده تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =