مربی فوتبال در قاب نگاه

مربی فوتبال را به صرف گذراندن کلاس‌های آموزشی وآشنایی با مبانی و تئوری‌های فوتبال نباید سنجید و باورکرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ قاسم پناهگر(مربی و کارشناس فوتبال) در یادداشتی نوشت: بدون تردید آشنایی با علوم پیشرفته فوتبال و گذراندن کلاسهای آموزشی وآشنایی با فیزیولوژی ورزش شامل آمادگی جسمانی، فیزیولوژی ماهیچه‌ها، فیزیولوژی گردش خون، فیزیولوژی تنفس، اصول اولیه آموزش، شناخت سیستم ها، روانشناسی، ریکاوری، آمادگی ذهنی وگذراندن کلاسهای پیشرفته، مربیان جوان را به سمت قله های موفقیت رهنمون می‌سازد.

اما همه اینها کافی نیست و مربیان پس ازگذراندن پروسه آموزش‌های تئوری-نظری باید وارد عرصه بازار کار شده و در کارگاه‌های عملی صاحب تجربه لازم شوند.

ژن مربیگری، شرکت درکلاس‌های آموزشی علمی واخذ مجوز،  تجربه کاری در کنار مربیان کارآزموده ضامن موفقیت خواهدبود.

در کشورهای اروپایی با گذراندن یک کلاس 21روزه و6 ماه دوره تمرینی مربیان جوان با چهار جنبه مهم مربیگری یعنی تکنیک. تاکتیک. آمادگی جسمانی و آمادگی روحی روانی آشنا می‌شوند و به مرور تاکتیک‌های اولیه فوتبال می پردازند.

این مربیان برای موفقیت در پایان این دوره موظف به تمرین دادن یک تیم زیر 14 سال به مدت 6 ماه و حداقل 100 ساعت کار هستند و در نهایت توسط یک مربی حرفه ای که معمولا «پرولایسنس» دارد ارزیابی می شوند.

مربیانی که موفق شوند این دوره را با موفقیت بگذرانند به عنوان یک مربی به استخدام یک آکادمی فوتبال درمی‌آیند.

در ایران اما فقط با گذراندن سه عنوان کلاس 20 روزه و دریافت مدرک A می‌توان سرمربی تیم‌های لیگ برتری شد. پروسه ای که به نظر می‌رسد طبق آن کمیته آموزش مربی برای رشد و ارتقای فوتبال تربیت نمی‌کند و فقط مجوز برای تجارت در بازار کار فوتبال صادر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =