طرح ملی پویش در افزایش جذب دانشجو تأثیر بسزایی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در روند جذب امسال شاهد اثرگذاری برخی از طرح‌ها روی میزان جذب دانشجو در استان بودیم که طرح ملی پویش از جمله آنهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ پیام نجفی در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که با حضور رؤسای واحدهای دانشگاهی برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) اظهار کرد: امسال با مشارکت همگانی، شاهد رشد چشمگیری در افزایش دانشجو و میزان جذب در واحدهای استان در مقایسه با سال قبل بودیم و این رشد، مرهون تلاش دلسوزانه همه همکاران است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در روند جذب امسال شاهد اثرگذاری برخی از طرح‌ها روی میزان جذب دانشجو در استان بودیم که طرح ملی پویش از جمله آنهاست و با توجه به اهمیت، جذابیت و سودمندبودن این طرح، لزوم اهتمام و توجه بیش از پیش رؤسا و مسئولان در واحدهای دانشگاهی احساس می‌شود.

وی با تأکید بر محوری‌بودن و اثربخشی اجرای این طرح در مراکز آموزشی کشور تأکید کرد: تربیت و معرفی نیروی حرفه‌ای و متخصص در رشته‌های گوناگون از وظایف ذاتی دانشگاه نسل سوم است و با توجه به وجود صنایع و بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان بسیار در استان اصفهان، باید وقت را مغتنم دانست و اکنون که زمینه برای حضور موفق و مؤثر در این طرح برای مجموعه دانشگاه آزاد استان فراهم شده است، از شرایط موجود نهایت بهره‌برداری انجام شود.

یکصد و هشتاد و یکمین شورای رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واحد اصفهان(خوراسگان)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اشاره به تمرکز بر تقویت و ازدیاد درآمدهای غیرشهریه‌ای افزود: برخی از واحدهای دانشگاهی درباره شناخت شرایط محیطی و بهره‌گیری از توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی موجود در اطراف واحد خود موفق عمل کرده و اقدامات مفیدی انجام داده‌اند و لازم است که سایر واحدهای دانشگاهی نیز با به‌کارگیری نیروهای علاقه‌مند و فعال در بدنه هیئت علمی، برای رفع کاستی در این حوزه سریع‌تر و چابک‌تر عمل کنند.

نجفی میزان مشارکت اعضای هیئت علمی در واحدهای دانشگاهی را با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان ناچیز دانست و خاطرنشان کرد: درصد کمی از جمعیت قابل توجه هیئت علمی واحدهای استان در طرح‌های برون‌دانشگاهی مشارکت داشته و شرایط موجود دانشگاه آزاد اسلامی می‌طلبد که این مشارکت‌ها در قالب جذب سرمایه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار، جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای طرح‌های درآمدزا، تقویت سراهای نوآوری و ... هرچه قوی‌تر اجرایی شود.

به گزارش ایسکانیوز، یکصد و هشتاد و یکمین شورای رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واحد اصفهان(خوراسگان) تشکیل شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =