هفته آینده قرعه کشی لیگ قهرمانان/ هر گروه در یک کشور بازی می‌کند

مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا در حالی هفته آینده قرعه کشی می‌شود که با اعلام یک روزنامه قطری قرار است مسابقات هر گروه در یک کشور برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا روز ۲۷ ژانویه (یک هفته دیگر) مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا را قرعه کشی می‌کند. در این دوره از مسابقات، تعداد تیم‌ها به عدد ۴۰ افزایش یافته است و رقابت‌ها در ۱۰ گروه چهار تیمی در سرتاسر قاره برگزار می‌شود.

طبق اعلام روزنامه «الوطن» قطر، مسابقات از ۷ اپریل (۱۸ فروردین) با بازی‌های مقدماتی به صورت تک بازی آغاز می‌شود و سپس مرحله گروهی آغاز خواهد شد.

الوطن درباره نحوه برگزاری این مسابقات نوشت: «پس از ۲۷ ژانویه و قرعه کشی این رقابت‌ها، AFC آماده دریافت پرونده‌های میزبانی کشورها خواهد بود و با توجه به تعداد زیاد باشگاه‌های شرکت کننده و اقدامات پیشگیرانه به دلیل ویروس کرونا، هر گروه در یک کشور خاص بازی می‌کنند. دوحه هم بعد از آنکه موفق به میزبانی آخرین دوره این رقابت‌ها شد که تمجید AFC را در پی داشت، ممکن است میزبان یکی از گروه‌ها باشد.»

با وجود اعلام برگزاری مسابقات هر گروه در یک کشور اما هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی سیستم برگزاری دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا را مشخص نکرده است.

زمانبندی مراحل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به این ترتیب است:

مرحله مقدماتی (تک بازی)
۷ اپریل (۱۸ فروردین)

مرحله گروهی (رفت و برگشت)
۱۴ تا ۳۰ اپریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)

مرحله یک هشتم نهایی (تک بازی)
۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور)

مرحله یک چهارم نهایی (تک بازی)
۲۷ و ۲۸ سپتامبر (۵ و ۶ مهر)

مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت)
رفت: ۱۹ و ۲۰ اکتبر (۲۷ و ۲۸ مهر)
برگشت: ۲۶ و۲۷ اکتبر (۴ و ۵ آبان)

فینال (رفت و برگشت)
رفت: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)
برگشت: ۲۷ نوامبر (۶ آذر)

در سال ۲۰۲۰ و به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و تیم‌های اولسان کره جنوبی و پرسپولیس ایران قهرمان و نایب قهرمان شدند.

پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد چهار نماینده ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند. استقلال و فولاد باید ابتدا در مراحل مقدماتی و پلی آف بازی کنند و در صورت پیروزی برابر حریفان خود، به مرحله گروهی راه خواهند یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =