نقش پررنگ آموزش عالی در جهش تولید / اقتدار جامعه؛ در گرو قدرت علمی و فناورانه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه «همایش ملی نقش دانشگاه در جهش تولید» با اشاره به نقش پررنگ خانواده بزرگ آموزش عالی در جهش تولید گفت: اقتدار جامعه در گرو اقتدار علمی و فناوری آن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، غلامرضا غفاری در اختتامیه «همایش ملی نقش دانشگاه در جهش تولید» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه دانشگاهی کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اکثر دیدارهای خود با جامعه دانشگاهی بر شتاب علم و فناوری تاکید کرده‌اند و اینکه اهداف متعالی جامعه اسلامی بر پایه بنیادهای علمی پایه‌گذاری شده است و حتی در دوران جاهلیت هم جامعه از نقش قلم و علم بی‌بهره نبوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در بحث "جهش تولید" صحبت از یک جریان و یک فرآیند فراگیر است که شامل همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌شود و جامعه‌ای موفق است که از کنش‌گران فعال برخوردار باشد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و علم و دانش در فرایند تولید گفت: اقتدار یک جامعه در گرو اقتدار علمی و فناوری آن جامعه است. جامعه انقلابی ما تحولات عدیده‌ای را پشت سر گذاشته است و امروزه از یک کارگزاری و کنش‌گری بالا برخوردار است و با مدیریت درست می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد.

غفاری با اشاره به هجمه‌های کشورهای استعمارگر خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌شود نقش خانواده بزرگ آموزش عالی پررنگ‌تر می‌شود و دو عرصه مطرح می‌گردد یکی فعالیت‌های تخصصی در قالب تولید علم و فناوری که قسمت ملموس این عرصه است و برآمده از واحدهای دانشگاهی و پژوهشی است و دومین عرصه که جهت‌دهنده است همان ذهنیت و فرهنگ ذهنی کنشگران اجتماعی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ کنش‌گری باعث ارتقای جامعه علمی کشور می‌شود و کسب این فرهنگ نیز در نهادهای آموزشی صورت می‌گیرد و باید میل به تعالی، میل به استقلال و توسعه در تفکر کنش‌گران ایجاد شود که چنین تفکری در دوران دفاع مقدس هم در ذهن رزمندگان بود که آنها نیز افق پیشرو را پیروزمندانه می‌دانستند؛ لذا با تمام سختی‌های جنگ از تلاش‌شان برای پیروزی دست نمی‌کشیدند و اکنون آموزش عالی کشور در زمینه جهش تولید از نقش مهمی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =