فعالیت فرهنگی واحدها با 25 مؤلفه ارزیابی می‌شود/ صدور کارنامه فرهنگی در پایان هر ترم تحصیلی

سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات عملکرد و اهداف سامانه «پایش فرهنگی» دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

عادل حلاج دهقانی سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهداف و عملکرد سامانه «پایش فرهنگی» اظهارکرد: در جلسه اخیر شورای معاونان فرهنگی مراکز استانی دانشگاه آزاد اسلامی، از سامانه «پایش فرهنگی» رونمایی شد که هدف اصلی آن، جمع‌آوری اطلاعات و فعالیت‌های فرهنگی واحدهای سراسر کشور به صورت آنلاین و به روز است.

وی افزود: در این سامانه همانند سامانه‌های آموزشیار و پژوهشیار، می‌توانیم برای استخراج و پایش اطلاعات و وضعیت فعالیت‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی، تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم. صدور کارنامه فرهنگی برای واحدهای دانشگاهی نیز از دیگر اهداف مهم این سامانه محسوب می‌شود زیرا که این مسئله جزء اولویت‌های اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است.

حلاج ادامه داد: درگاه پایش فرهنگی برای اولین بار در مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بارگزاری شده است که امیدواریم بعد از قرار دادن اطلاعات و مشاهده میدانی مسئولان معاونت فرهنگی، بتوانیم در زمینه صدور کارنامه فرهنگی برای هر کدام واحد دانشگاهی مبتنی بر راستی آزمایی اقدام کنیم تا ارزیابی و رتبه بندی نهایی در این زمینه صورت بگیرد.

سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بخش‌های اصلی سامانه پایش فرهنگی تصریح کرد: باتوجه به شاخص‌های فرهنگی استخراج شده در ۲۵ مولفه از سوی معاونت فرهنگی، مطالعه این شاخص‌ها از سوی معاونان فرهنگی موجب شکل گیری یک هندسه ذهنی در آن‌ها خواهد شد تا بتوانند براساس آن‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خود را در سامانه ثبت کنند.

وی اضافه کرد: برای هرکدام از فعالیت‌های فرهنگی، امتیازی در نظرگرفته شده است که امتیازها نسبت به جمعیت دانشجویان هرواحد متفاوت خواهد بود. براین اساس واحدهای کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵هزار، ۵ هزار تا ۱۰ هزار و بالای ۱۰ هزار دانشجو، به صورت تفکیک شده ارزیابی خواهند شد. این موضوع سبب می‌شود که در فرآیند ارزیابی، حق هیچ کدام از واحدهای دانشگاهی ضایع نشود و عدالت را در ارزیابی هرکدام از واحدهای دانشگاهی به خوبی رعایت کنیم.

حلاج با اشاره به زمان صدور کارنامه فرهنگی خاطرنشان کرد: کارنامه فرهنگی در پایان هرترم تحصیلی برای هرکدام از واحدهای دانشگاهی به صورت جداگانه صادر خواهد شد. علاوه بر صدور کارنامه فرهنگی در پایان هر ترم، یک کارنامه سالانه نیز براساس سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی صادر خواهد شد تا واحدها بتوانند در یک رقابت سالم، فعالیت‌های فرهنگی خود را ساماندهی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =