نوآوری‌های حوزه علوم انسانی با سرعت بیشتری کاربردی می شوند/ بیش از ۵۰ نظریه نوآوری ثبت شد

تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره منعقد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از معاونت علمی و فناوری، تفاهم نامه‌ای بین عبدالحسین خسروپناه، رئیس دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران منعقد شد.

این تفاهم‌نامه برای حمایت از ۱۰ گرنت میثاق در حوزه علوم انسانی است. این گرنت در راستای کاربردی کردن نظریه‌ها و نوآوری‌های مصوب دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریهپردازی، نقد، مناظره و همچنین ضوابط، سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی صندوق خواهد بود.

ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری در این نشست با اشاره به تغییر رویکردهای صندوق در سال‌های اخیر گفت: از ابتدای سال ۹۸ توجه ویژهای به دو حوزه علوم انسانی و علوم پایه در صندوق ایجاد شده، به گونه‌ای که بستر و قالب‌های حمایتی خاصی برای حمایت از این حوزه‌ها در نظر گرفته شده است که در این زمینه می‌توان از همکاری با نهادهای فعال در حوزه‌های مختلف یاد کرد.

وی با ابراز خرسندی از گسترش همکاری با نهادها ادامه داد: همکاری با نهادهای فعال در حوزه‌های مختلف در حال گسترش است تا صندوق به عنوان نهاد حمایتی و سازمان‌ها به عنوان نهادهای تخصصی مرتبط با موضوعات، زمینه را برای فعالیت محققان برجسته فراهم کنند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با بیان اینکه حرکت محققان برجسته موجب حرکت سایر محققان خواهند شد و در نهایت جریان علمی در کشور ایجاد می‌شود، بیان کرد: حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی در راستای قالب‌ها و طرح‌های حمایتی صندوق است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد طراح و شناساییکننده سازمان‌هایی که خواهان نظریات پژوهشگران هستند نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

افتخاری همچنین از امکان افزایش تعداد گرنت میثاق مندرج در تفاهم نامه فی مابین خبر داد.

عبدالحسین خسروپناه، رئیس دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، توضیحاتی درباره فعالیت‌های انجام گرفته در دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره ارائه کرد و گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در زمینه و حوزه‌های مختلفی در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال برگزاری است که در این راستا تا کنون بیش از ۳ هزار کرسی ترویجی با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برگزار شده و صدور ۳۴۲۰ گواهی از جمله نتایج حاصل از آن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فرآیند کرسی‌های آزاداندیشی و امتیازاتی که برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به دنبال خواهد داشت افزود: تاکنون بیش از ۵۰ نظریه نوآوری در کشور به ثبت رسیده است، همچنین چندین طرح نیز در شورای تخصصی در حال بررسی است که نتایج آن در حال انتشار در کتب درسی خواهد بود.

خسروپناه از برگزاری اجلاس‌های ملی دو سالانه به میزبانی دانشگاه‌های سراسر کشور برای انتشار نتایج حاصل از کرسی‌های آزاد اندیشی، تقدیر از صاحبان نظر و دانشگاه‌های برتر خبر داد.

/انتهای پیام

کد خبر: 1087799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =