بزرگترین نقل و انتقال تاریخ رخ می‌دهد؟/ مسی قطعاً از بارسا خواهد رفت/ پورتو از رسیدن به فینال باز ماند

با بسته خبری فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بزرگترین نقل و انتقال تاریخ رخ می‌دهد؟

پاری سن ژرمن این هفته علاقه خود به خرید لیونل مسی، کاپیتان بارسلونا، را اعلام کرده است، اما به دلیل مشکلات اقتصادی که همه باشگاه ها به علت بحران های مالی ناشی از کرونا با آن دست به گریبانند، خرید مسی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که PSG از یک یاز دو ستاره خود کیلیان امباپه یا نیمار چشم بپوشد.

این هفته مدیر ورزشی پاری سن ژرمن اعلام کرد که این باشگاه قصد دارد برای به خدمت گرفتم مسی، دست به کار شود. مسی البته هنوز راجع به آینده خود تصمیم نگرفته اما در تابستان آینده قراردادش با بارسلونا به پایان خواهد رسید.
لئوناردو در مصاحبه اخیر خود گفت که به نظرش هیچ باشگاهی نمی تواند دستمزد دو ستاره بزرگ جهان فوتبال را همزمان پرداخت کند: "انتخاب از بین نیمار و امباپه برای فصل بعد؟ درست است که وضعیت بسیار پیچیده است، اما اگر PSG در حال حاضر توانایی لازم برای نگه داشتن دو ستاره خود را ندارد، کدام تیم توانایی مالی برای پرداخت حقوق به هر دو بازیکن را دارد؟ من فکر می کنم هیچ تیمی."
همچنین از صحبت ‌های لئوناردو، مدیر ورزشی پاری سن ژرمن، برداشت شده که این تیم راه را برای یکی از دو ستاره بزرگ خود برای رفتن از این تیم، باز گذاشته است.

به گزارش روزنامه اسپانیایی اسپورت، تمایل PSG به خرید مسی با اوضاع مالی حال حاضر این باشگاه چندان سنخیتی ندارد و مدیر قطری پاری سن ژرمن راجع به امضای قرارداد با مسی که قطعا هزینه های زیادی روی دست باشگاه خواهد گذاشت، تردیدهایی دارد.

به گزارش این روزنامه که صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داده، در صورت اصرار PSG بر به خدمت گرفتن مسی، لازم است این باشگاه کیلیان امباپه، ستاره جوان خود، را به فروش برساند.
اسپورت گزارش داد: "پاری سن ژرمن قصد دارد پس از امتناع امباپه از تمدید قرارداد، برای امضای قرارداد با لئو مسی تلاش کند. در صورت آمدن مسی، فرانسوی ها  به دلیل قوانین فیر-پلی مالی تنها قادر به حفظ یکی از این دو ستاره بزرگ خود، نیمار و امباپه، در پاریس خواهند بود.
تیم پاریسی در صورتی که امباپه در تابستان این تیم را ترک کند، امیدوار است که بتواند ستاره بلوگرانا را به ترکیب خود اضافه کند."

آمادگی جسمانی بالای ستاره سابق لیورپول

فرناندو تورس ۱۸ ماه پس از بازنشستگی از فوتبال با ظاهری جدید در برابر دوربین ها حاضر شد و نه تنها هواداران خود را شگفت زده کرد به نظر می رسد این فوتبالیست سابق همچنان از آمادگی جسمانی فوق العاده ای نیز برخوردار است.
هواداران لیورپول پس از دیدن عکس های جدید فرناندو تورس و تغییرات جدی که در فیزیک او به وجود آمده، حسابی از خود بی خود شده اند.
تورس که از ابتدای این هفته به سرمربیگری تیم دوم اتلتیکو مادرید منصوب شده است، با وجود آویختن کفش هایش به عنوان بازیکن فوتبال، همچنان از آمادگی فوق العاده ای برخوردار است.

تورس که همیشه بازیکنی لاغراندام بود، به خاطر سرعت مانند برق و بادش در آنفیلد معروف بود. او البته هرگز بازیکن ضعیفی نبود، اما هیچکس او را به عنوان فوتبالیستی تنومند و با بالاتنه ای عضلانی نمی شناخت!
عکس هایی که به تازگی از تورس در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد که او پس از بازنشستگی از فوتبال حسابی به ساختن بدنش پرداخته.
تورس که با پیراهن AW۸ جلوی دوربین ها ظاهر شده بود، برای تبلیغ این شرکت چندین ژست مختلف هم برای عکاسان گرفت و فیزیک تازه اش باعث شد که هواداران نه تنها به چشمان خود شک کنند که صحت عکس ها را نیز زیر سوال ببرند.

لمپارد: در این لحظه باید بجنگیم

پس از شکست برابر لستر، حالا فشارها روی سرمربی چلسی از قبل هم بیشتر شده است. فرانک لمپارد، سرمربی چلسی، با افزایش فشارها تایید کرده که آینده‌اش دیگر از کنترل او خارج است.
 شاگردان فرانک لمپارد با این شکست، پنجمین باخت خود در هشت بازی گذشته چلسی در لیگ برتر را تجربه کردند و لستر نیز در شبی که شایسته پیروزی بود، به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.
 
پس از این شکست، گمانه‌زنی ها راجع به آینده لمپارد روی نیمکت چلسی افزایش یافته و این سوال مطرح است که آیا رومن آبراموویچ، مالک چلسی، همچنان به لمپارد در این تیم فرصت خواهد داد؟

فرانک لمپارد پس از شکست برابر لستر، راجع به آینده‌اش در این تیم گفت: "من کنترلی روی آن ندارم. این سوال در هفته های گذاشته مدام از من پرسیده شده. من درک می کنم و این درست یا غلط انتظاری است که باشگاه دارد.
من این شغل را با دانستن این موضوع که این تیمی نیست که آماده رقابت باشد و روزهای سختی در پیش خواهم داشت، پذیرفتم. ما محرومیت داشته‌ایم، بازیکنان جوانی داریم، بازیکنان جدیدی داریم که می شود دید در تلاش برای رسیدن به آمادگی و جا افتادن در تیم هستند. در این لحظه باید بجنگیم."
 
پورتو از رسیدن به فینال باز ماند

در دیدار آغازین مرحله نیمه نهایی لیگ‌کاپ پرتغال، تیم پورتو که مهدی طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، از ساعت ۲۳:۱۵ سه‌شنبه شب مقابل تیم اسپورتینگ لیسبون قرار گرفت.

پورتو در دقیقه ۷۹ توسط موسی مارگا دروازه اسپورتینگ لیسبون را باز کرد تا این گل آنها را در آستانه پیروزی در این مسابقه حساس و صعود به فینال لیگ‌کاپ پرتغال قرار دهد.

در لحظات پایانی مسابقه سرنوشت برای یاران طارمی عوض شد و اسپورتینگ لیسبون در دقایق ۸۶ و ۴+۹۰ با دو گل جوین کابرال، مهاجم تعویضی خود توانست باخت را با برد عوض کند.

تلاش بازیکنان پورتو در دو دقیقه پایانی برای فرار از  شکست مقابل اسپورتینگ لیسبون ثمری نداشت تا یاران طارمی با باخت ۲ بر یک برابر حریف خود از راهیابی به فینال لیگ‌کاپ پرتغال باز بماند.

پورتو که در هفته چهارم لیگ برتر پرتغال به تساوی ۲ بر ۲ مقابل اسپورتینگ لیسبون رسیده و در این رقابت‌ها با ۴ امتیاز کمتر نسبت به حریفش در رده دوم جدول جای دارد، در لیگ‌کاپ هم نتوانست از پس اسپورتینگ بربیاید و نتیجه را واگذار کرد.

غیبت مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو که در بازی‌های اخیرشان با گلزنی، پاس گل و گرفتن پنالتی فوق‌العاده کار کرده بود، تاثیر زیادی در باخت تیمش برابر اسپورتینگ داشت و شاید اگر او در دیدار با بنفیکا بی‌احتیاطی نمی‌کرد و اخراج نمی‌شد، می‌توانستند در حضور او فینالیست شوند.

باز هم فرصت سوزی دورتموند در بوندسلیگا

در نبرد تیم های سوم و چهارم جدول بوندسلیگا، این لورکوزن بود که با نتیجه ۱-۲ به برتری دست یافت تا کار دورتموند برای قهرمانی دشوارتر از قبل شود.
 لورکوزن بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۱۴ به گل اول هم دست یافت. روی پاس لئون بیلی، موسی دیابی در مرکز محوطه جریمه دورتموند صاحب فرصت شده و با یک ضربه پای چپ دقیق موفق به زدن گل اول شد.
 در دقیقه ۳۲ و روی پاس فلورین وریتز در گوشه محوطه بود که ندیم امیری صاحب موقعیت شد، اما ضربه محکم او توسط بورکی مهار شد. در اواخر نیمه اول این بار بورکی در مقابل ضربه سر لوکاس الاریو ایستادگی کرد و نیمه اول با برتری ۰-۱ لورکوزن به اتمام رسید.
 دورتموند نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در اوایل نیمه دوم فرصت داشت گل تساوی را خیلی زود به ثمر برساند، اما مانوئل آکانجی از پشت محوطه با اختلاف کمی به بیرون رفت. اما در دقیقه ۶۸ دورتموند به گل تساوی دست یافت. جولیان برانت موفق شد با یک ضربه پاس راست تماشایی از پشت محوطه گل تساوی را به ثمر رساند.
 اما در دقیقه ۸۰ و روی پاس عرضی دیابی بود که وریتز با ضربه ای دقیق از پشت محوطه گل دوم لورکوزن را به ثمر رساند. در ادامه تلاش دورتموند اثربخش نبود و لورکوزن در این دیدار حساس ۱-۲ پیروز شد.

مسی قطعاً از بارسا خواهد رفت

هنوز آینده لیونل مسی در هاله ای از ابهام قرار داشته و این بازیکن برای تمدید قرارداد با باشگاه بارسلونا به توافق نرسیده است. به نظر می رسد این شرایط تا انتخابات ریاست این باشگاه ادامه خواهد داشت، اما خولیو سالیناس مدعی شد در نهایت باشگاه بارسلونا توانایی پرداخت دستمزد لیونل مسی برای فصول بعد را ندارد.
 
خولیو سالیناس گفت: "لیونل مسی بهترین بازیکن جهان است ، اما بارسلونا به وضوح به خریدهای جدید نیاز دارد و حساب باشگاه نیز تقریبا خالی بوده و یک پنی دیگر باقی نمانده است. بارسلونا دچار یک مشکل اقتصادی جدی شده و لیونل مسی نیز تقریبا ۱۰۰ میلیون یورو دریافتی دارد.

بارسلونا برای فتح جام به خریدهای جدید نیاز است، اما دیدن آنها در شرایط فعلی دشوار است. بنابراین این خود مسی است که تصمیم به جدایی گرفته و فصل بعد را در تیمی آغاز می کند که مطمئن باشد توانایی به چالش کشیدن لیگ قهرمانان و کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت را داشته باشد.
 
اخراج مسی برابر بیلبائو؟  حرکت مسی قطعا کارت قرمز داشت، زیرا او مرتکب اشتباه شده و شما هرگز نباید این کار را در زمین انجام دهید، اما می توان به مسی تخفیف هم داد. من واکنش او را درک می کنم. بازیکنان بیلبائو با رویکرد و انگیزه بهتری به میدان رفتند و برنده شدند. بارسلونا جریان بازی را در اختیار نداشت و بیلبائو دو بار توانست در مقاطع دشوار عقب افتادگی خود را جبران کند، پس با شایستگی قهرمان سوپرکاپ اسپانیا شد."

واکنش فلیک به انتقال آلابا به رئال

از مدت ها قبل و پیش از پایان فصل گذشته مشخص شد که داوید آلابا هیچ علاقه ای به ادامه کار در بایرن مونیخ ندارد و می‌خواهد بعد از پشت سر گذاشتن چند فصل فوق العاده از جمع باواریایی‌ها خارج شود.
 در روزهای گذشته شایعات درباره آینده داوید آلابا به اوج خود رسید تا جایی که مارکا و البته فابریتزیو رومانو، خبرنگار معتبر اسکای اسپورتس مدعی شدند که این بازیکن با پر افتخار ترین باشگاه اروپا یعنی رئال مادرید به توافق کامل دست یافته و به طور قطع در تابستان پیش رو راهی سانتیاگو برنابئو خواهد شد.

بعد از منتشر شدن این خبر پدر داوید آلابا به آن واکنش نشان داد و همه شایعات پیرامون توافق قطعی با رئال مادرید را تکذیب کرد. از طرف دیگر هانسی فلیک، سرمربی بایرن مونیخ نیز به این موضوع واکنش نشان داده و می‌گوید: " این ها اتفاقاتی است که همواره امکان دارد رخ دهد. این که بازیکنان وقتی قراردادشان تمام می‌شود تیم را ترک می‌کنند.
 
انتهای پیام/

کد خبر: 1087806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =