استراحت دانشگاه آزاد در هفته چهارم لیگ تیر اندازی/ به برگزاری المپیک بدون تماشاگر هم فکر می‌کنیم/ درخشش آسمان خراش ایرانی در لیگ چین

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

استراحت دانشگاه آزاد در هفته چهارم لیگ تیر اندازی

هفته سوم و چهارم لیگ برتر تفنگ بادی بانوان در قالب ۵ تیم شامل پارس جم، دانشگاه آزاد، مقاومت، برلیان ۲۲ و هیئت قم در روز پنجشنبه دوم بهمن در دو دیدار به میزبانی تیم‌های مقاومت و برلیان ۲۲ برگزار می‌شود. در هفته سوم مقاومت و در هفته چهارم دانشگاه آزاد در قرعه استراحت به سر می‌برند.
 همچنین در روز جمعه سوم بهمن هفته اول و دوم لیگ برتر تپانچه بادی آقایان با حضور ۸ تیم شهید لطفی هوافضا، هیئت همدان، نزاجا، شهرداری اردبیل، غدیر ناجا، مقاومت، فولادمبارکه سپاهان و بانک کار آفرین در دو دیدار صبح و بعداظهر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت . در هفته اول تیم هیئت همدان و در هفته دوم تیم شهرداری اردبیل میزبان هستند.

درخشش ارسلان کاظمی

با اینکه ارسلان کاظمی چند سالی جزو پایه های ثابت تیم ملی بسکتبال بود و در لیگ برتر هم خوش می درخشید، از سال گذشته ناگهان او به خاطر برخی اتفاقات داخلی در بلک لیست شاهین طبع قرار گرفت. با وجود عدم دعوت ارسلان کاظمی به تیم ملی، او این روزها با انگیزه در لیگ برتر برای تیمش یعنی شیمیدر به میدان می رود و کاملا هم تاثیرگذار است.

دیروز در جریان بازی شیمیدر با آینده سازان، کاظمی با ۱۷ امتیاز، ۱۵ ریباند و ۱۰ پاس گل تریپل دبل کرد و با کارایی ۴۵ نیز بهترین بازیکن میدان شد.

با اینکه ثبت تریپل دبل در ایران معمولا برای کمتر بازیکنی رخ می دهد و بیشتر در NBA شاهد رقم خوردن چنین آماری از سوی ستاره ها هستیم، اما کاظمی توانست با ثبت این آمار به تیمش کمک زیادی در ثبت یک پیروزی دیگر کند.

حالا باید دید با درخشش ارسلان در لیگ برتر، شاهین طبع که بارها تاکید کرده همه نفرات با مسائل فنی به تیم ملی اضافه یا حذف می شوند، او را به اردوی پیش رو دعوت خواهد کرد یا خیر.

به برگزاری المپیک بدون تماشاگر هم فکر می‌کنیم

توشیرو موتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد این کمیته بی‌تردید مصمم به برگزاری المپیک است اما او نمی‌تواند برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر را رد کند.وی در مصاحبه ای در فاصله ۶ ماهه مانده به بازی‌های توکیو اعلام کرد که مردم مضطرب هستند چرا که شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از جمله در ژاپن افزایش یافته به طوری که توکیو تحت شرایط اضطراری قرار دارد. موتو اصرار داشت برگزاری بازی‌های المپیک حتی بدون نیاز به واکسیناسیون از ورزشکاران و هواداران، همچنان امکان پذیر است.

رئیس کمیته برگزاری بازیهای توکیو گفت: ما در حال بحث برای لغو بازی‌های المپیک نیستیم. برگزاری بازی‌ها سیاست تزلزل ناپذیر ماست و در این برهه از زمان ما در مورد هیچ چیز دیگری بحث نمی‌کنیم.
 موتو همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص حضور هواداران خاطرنشان کرد: برگزاری المپیک بدون هوادار مطلوب نبوده اما این موضوع دور از ذهن نیست.

پیش از این توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مصاحبه خود اعلام کرده بود مطمئن است تماشاگران در بازی‌های المپیک حضور خواهند داشت.

رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو یادآور شد: من نمی دانم حضور تماشاگران چقدر ممکن است اما اساساً نداشتن طرفدار مطلوب نیست. من نمی‌توانم در این خصوص پیش‌بینی کنم و نتیجه نهایی بهار اعلام خواهد شد.

نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکی از این است ۸۰ درصد شهروندان ژاپنی خواستار تعویق یا لغو بازی‌های المپیک هستند.

درخشش آسمان خراش ایرانی در لیگ چین

در راند سی و دوم لیگ حرفه ای بسکتبال چین روز گذشته تیم سیچوان ۹۷ بر ۹۳ تیم بیجینگ فوربیدن وریرز را شکست داد.

حدادی بازیکن تیم سیچوان و ستاره بسکتبال ایران ۳۶ دقیقه در میدان حضور داشت و با ثبت ۱۳ امتیاز، ۱۸ ریباند و ۳ پاس منجر به گل باز هم دبل دبل کرد.

یاران حدادی با ثبت ۱۵ پیروزی و ۱۵ شکست در رده دهم لیگ چین CBA قرار دارند.

حضور سنتر ایرانی تیم سیچوان در ترکیب این تیم ارتباط مستقیمی با برتری این تیم در بازی هایی داشته که در لیگ چین انجام داده است و حالا یک بار دیگر با درخشش او سیچوان خود را در بین ۱۰ تیم بالای جدول حفظ کرده است.

لیگ شمشیربازی کشور بالاخره آغاز می‌شود

پس از تعویق یک هفته‌ای لیگ برتر شمشیربازی در رشته سابر هفته اول این مسابقات ۷ یا ۸ بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد. قرار بود این مسابقات هفته آخر دی ماه برگزار شود اما به دلیل عدم هماهنگی برای پخش زنده تلویزیونی این مسابقات یک هفته به تعویق افتاد تا با این تاخیر مسابقات نیز از تلویزیون برای علاقه‌مندان پخش شود.

پس از برگزاری هفته اول لیگ سابر، در هفته بعد لیگ برتر اسلحه اپه برگزار خواهد شد. در سومین هفته نیز لیگ‌ فلوره استارت خواهد خورد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی فدراسیون تصمیم گرفت تا لیگ سابر با حضور شش تیم و لیگ فلوره با حضور پنج تیم برگزار شود.

لیگ جهانی کاراته با تغییر روبرو شد

فدراسیون جهانی کاراته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور جمهوری آذربایجان و محدودیت‌های اعمال شده، میزبانی باکو از رقابت‌های مرحله نخست لیگ جهانی را لغو کرد و قرار است این رقابت‌ها از ۲۲ تا ۲۴ اسفند در استانبول ترکیه برگزار شود.
 وزیر ورزش جمهوری آذربایجان دستور به لغو برگزاری رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در این کشور را صادر کرد.

دوره داوری فدراسیون جهانی کاراته نیز که قرار بود در باکو برگزار شود، در حاشیه این رقابت‌ها و در استانبول برگزار خواهد شد.همچنین سومین مرحله لیگ جهانی کاراته که قرار است بعد از ترکیه و مراکش در لیسبون پرتغال برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا تا سی‌ام آوریل ۲۰۲۱ به تاخیر افتاد. با اقتدار در رقابت های جهانی و گزینشی المپیک حضور خواهیم داشت

انتهای پیام/

کد خبر: 1087810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =