بهترین فرصت برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا/ فاضلی به کادر فنی شهر خودرو پیوست/ شروع دوباره آقا معلم در نساجی

با بسته خبری فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فاضلی به کادر فنی شهر خودرو پیوست

پس از شکست مقابل صنعت نفت آبادان و تداوم نتایج ضعیف نساجی در لیگ بیستم، مدیران باشگاه تصمیم به برکناری وحید فاضلی گرفتند و مجید جلالی را به عنوان جانشین فاضلی معرفی کردند.

با این حال در آستانه تقابل دو تیم شهر خودرو و نساجی که هر دو تیم در جدول رده‌بندی شرایط مناسبی ندارند، از مشهد خبر می‌رسد که مهدی رحمتی که تغییرات پرشماری در کادرفنی تیمش داشته، سرمربی سابق نساجی را به عنوان جایگزین امیدرضا روانخواه انتخاب کرده است.
 در واقع وحید فاضلی از این پس به عنوان مربی شهر خودرو کارش را در مشهد در کنار محمد نوازی، علی سامره، رضا ناصحی و اشکان نامداری دنبال خواهد کرد. البته که هنوز تکلیف سامره هم برای ماندن در کادرفنی شهر خودرو مشخص نشده است؛ اما این تصمیم عجیب مهدی رحمتی در آستانه دیدار با نساجی، در نوع خود جالب و منحصربفرد است.

باید دید تا زمان جدال امروز شهر خودرو و نساجی که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار خواهد شد، اجازه حضور فاضلی روی نیمکت تیم مشهدی صادر می‌شود تا او از لب خط مقابل تیم سابقش بازیکنان مشهدی را هدایت کند یا خیر باید از روی سکوها امروز نظاره‌گر تقابل دو تیم باشد؟

مهدی خانی در ترکیب اصلی پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی مقابل فولاد به پیروزی رسید که یکی از اتفاقات مهم این بازی، مصدومیت دو مدافع میانی این تیم بود که سبب شد تا در نهایت یحیی گل محمدی از زوج آرمان رمضانی و احسان حسینی بهره ببرد اما طبیعتا برای دیدار با آلومینیوم این دو بازیکن مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. مصدومیت هایی که سبب می‌شود گل‌محمدی به کاری که علاقه چندانی به آن ندارد یعنی تغییر در ترکیب اصلی تیم روی بیاورد.

غیبت کنعانی و حسینی ممکن است یکی از هافبک دفاعی های پرسپولیس را به خط دفاعی ببرد و در این صورت یکی از انتخاب های پیش رو برای یحیی گل محمدی، استفاده از احمد نوراللهی در پست هافبک دفاعی - مرکزی خواهد بود. با جدایی نوراللهی از خط حمله، جا برای بازیکن ریز نقش و تکنیکی نظیر مهدیخانی باز می‌شود تا او برای اولین بار فیکس شود. اما این تنها یک احتمال است که در پی آن تغییرات زیادی در ترکیب به وجود می‌آیند و شاید یحیی چنین ریسکی را انجام ندهد.

اگر مهدیخانی بخواهد جایی در ترکیب قرمزها باز ها حالا بهترین وقت است. جایی که آل کثیر مهاجم گلزن این تیم محروم است، رمضانی فرم ایده آلی ندارد و با توجه به اتفاقات پیش آمده نوراللهی، که در چند بازی قبل مهاجم سایه بود را ممکن است در این بازی در حالت تدافعی ببینیم.

به هر حال باتوجه به صحبت های حمید مطهری و تمجید از مهدی مهدیخانی، پیش بینی می‌شود که او بیش از این در زمین حضور یابد. نکته مهم این که با بازگشت ترابی، ترافیک بیشتری در خط حمله به وجود می‌آید و همین موضوع کار را برای بازیکنان جوان سخت تر خواهد کرد.

بهترین فرصت برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا

هفته آینده قرار است قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ برگزار شود و دو ماه از اوایل فروردین فصل جدید مسابقات قاره آسیا با دیدارهای پلی آف و سپس مرحله گروهی استارت می‌خورد.

این در حالی است که طبق اعلام ای اف سی بازی های مرحله گروهی منطقه غرب از ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت باید به صورت متمرکز برگزار شوند و بازی های مرحله شرق نیز بعد از آن انجام می‌شوند.

نکته مهم این که باتوجه به افزایش تعداد تیم ها، قطر امکان میزبانی تمام مسابقات را ندارد. آن ها اگرچه فصل گذشته با شایستگی تورنمنت را میزبانی کردند و به قول ویندسور جون دبیرکل ای اف سی مانع از نابودی فوتبال آسیا شدند اما این بار به خاطر میزبانی از جام جهانی باشگاه ها و همینطور بازی های فشرده داخلی و مقدماتی جام جهانی، با کمبود زمین مواجه هستند.

بنابراین ای اف سی اعلام کرده که دیگر کشورها نیز می‌توانند برای میزبانی این رقابت ها اقدام کنند. البته قطر یکی از میزبانان قطعی این رقابت هاست اما احتمالا برگزاری تعداد محدودی از بازی مرحله گروهی را برعهده گیرد.

در چنین شرایطی فرصت برای کشورهای دیگر غرب و شرق آسیا به وجود می‌آید؛ ایران، عربستان، امارات و... کشورهایی هستند که دستکم می‌توانند یکی دو گروه که نمایندگان خود در آن حضور دارند را میزبانی کنند. همچنین ورود عمان، کویت و اردن نیز در این کارزار رقابتی محتمل خواهد بود.
 
البته مشکل ایران - عربستان سبب می‌شود تا شانس این دو برای گرفتن میزبانی پایین بیاید و آن ها باید امیدوار باشند که تیم های طرف مقابل در پلی آف بازنده شوند تا دستکم در دو گروه، کار روی روال باشد. فدراسیون های عضو ای اف سی می‌توانند از روز ۸ بهمن درخواست میزبانی خود را ارسال کنند.

دو دهه پیش نیز مسابقات قاره ای فوتبال آسیا اغلب به شکل متمرکز در یک کشور برگزار می‌شد. به طور مثال یک گروه در تاشکند ازبکستان و دیگری در کوالالامپور مالزی؛ آیا ایران هم موفق به گرفتن میزبانی خواهد شد؟ میزبانی ای که فرصت نمایش توانایی مسئولان ایرانی که ادعای برگزاری جام ملت ها دارند را نیز به آزمون می‌گذارد.

شروع دوباره آقا معلم در نساجی

دهه های متمادی از حضور مجید جلالی در فوتبال می گذرد و در تیم های متعدد لیگ برتری حضور داشته و خیلی از شاگردان او در دوران بازیگری امروز در قامت سرمربی هستند؛ اما اقا مجید هم چنان با انگیزه و با امید و با برنامه است و گویی نساجی اولین تیمی است که هدایت آنرا در لیگ برتر برعهده گرفته است و به نظر می رسد این حس را به خوبی به بازیکنان تیم مازنی القا کرده است.

بعد از برکناری وحید فاضلی از سوی مدیران باشگاه نساجی و حضور مجید جلالی در اردوی نساجی او اولین حرفی که بر زبان آورد این بود که نساجی تیم خوبی است و جایگاهی که در آن قرار دارد شایسته اش نیست و باید به سمت بالای جدول حرکت کند. او نوید مبارزه داده است و جنگیدن و اعلام کرده این ماموریت از بازی امروز با شهر خودرو آغاز خواهد شد. بدون شک این روحیه است که موجب شده تا مجید جلالی در این سن هم یکی از گزینه های تیم های لیگ برتری برای تغییر باشد. شاید عشق به کار و حفظ حس مبارزه در درون و پیدا کردن برنامه های جدید برای کار و مبارزه در فوتبال موجب چنین برداشتی از مجید جلالی می شود. مربی ای که یکی از ماموریت هایش در فوتبال جنگ برای فوتبال فردا بود. البته او در نساجی حرفی از فوتبال فردا نزده است به این خاطر که خوب می داند نساجی امروز نیازمند امتیاز است.

نساجی و مجید جلالی امروز شروع تازه ای خواهند داشت. بازی با شهر خودرو می تواند برای آنها حکایت هفته اول بازی ها را داشته باشد. دستور آقا معلم برای این بازی کسب امتیاز است. نا امیدی از نگاه او ممنوع است و آن چیز که مجاز است امید داشتن به کسب امتیاز از این بازی است و البته باید برای رسیدن به آن نساجی بجنگد و مبارزه کند. چرا که شهر خودرو هم تیم سختی است و با توجه به امتیازات از دست داده می کوشد دست پر میدان را ترک کند. حس امید و مبارزه در این سن نشان می دهد مجید جلالی هنوز دلخوش به موفقیت های تازه است و شاید همین برای نساجی به منظور ماندن در جدول بازی ها کافی باشد.

جدایی نصیر زاده از تراکتورسازی

او نزدیک به ۱۲ سال است که با زنوزی مالک باشگاه تراکتور همکاری می کند و این همکاری در پست های مختلفی بوده است. او در برهه ای مدیریت باشگاه گسترش فولاد و ماشین سازی را برعهده داشت و در تراکتور هم در سمت های مختلفی مشغول بکار شد.

هوشنگ نصیرزاده در این پیام به این نکته اشاره کرده از زنوزی خواسته منبعد در جای دیگری فعالیت داشته باشد اما هم چنان با تراکتور و هوادارانش باقی خواهد ماند. این برای چندمین بار است این مدیر از مجموعه زنوزی جدا می شود و  هیچ بعید نیست بار دیگر شاهد حضور دوباره او در مجموعه تراکتور باشیم.

تراکتور بعداز شکست ۳-۱ در برابر استقلال روزهای تلخی را تجربه می کند به این خاطر که این شکست موجب شد تا تراکتور ۶ امتیاز با صدر جدول فاصله پیدا کند و استعفای هوشنگ نصیرزاده اینبار بعد از این شکست رخ داد.

تراکتور سازی مالک ترین تیم لیگ

مسعود شجاعی بعد از برکناری علیرضا منصوریان، به عنوان سرمربی موقت تراکتور انتخاب شد. در حالی که ابتدا گفته شد، کاپیتان تراکتوری ها تنها در چند بازی هدایت سرخ پوشان را بر عهده خواهد داشت اما کسب نتایج خوب و البته علاقه زیاد مالک تراکتور به شجاعی، باعث تمدید حضور مسعود به عنوان بازیکن-سرمربی تا پایان نیم فصل اول گردید.

طی بازی هایی که شجاعی هدایت تراکتور را بر عهده داشته، این تیم در میانه میدان توانسته برتری قابل توجهی از خود نشان دهد، هر چند که در بازی با استقلال در غیاب دژاگه و حاج صفی در ترکیب اصلی، تراکتور نتوانست این برتری خود را به حریف دیکته کند. از نظر آماری اما تراکتورِ شجاعی تا این لحظه مالک ترین تیم لیگ برتر بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط متریکا، تیم تراکتور با میانگین مالکیت ۵۵,۸% در هر بازی، رتبه اول را در این بخش در میان ۱۶ تیم لیگ برتری به خود اختصاص داده است. نزدیک ترین تیم به تراکتور که فاصله کمی هم از این تیم دارد، پرسپولیس است که میانگین ۵۵,۶% در هر بازی را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم قرار دارد. سپاهان هم با میانگین ۵۵,۲% در رده سوم قرار دارد.

یکی از نکات جالب توجه در این زمینه، آمار برتر تیم شهرخودرو نسبت به استقلال است. شاگردان مهدی رحمتی که در حال حاضر در رتبه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند، با میانگین ۵۳,۴% مالکیت توپ بالاتری نسبت به استقلالِ صدرنشین دارند که میانگین مالکیت توپش در طول یازده هفته اخیر ۵۲,۶% بوده است.

سرپرست باشگاه مس کرمان استعفا داد

رمضانی که در مدت نسبتا کوتاه حضور خود در باشگاه مس کرمان شرایط مناسبی برای این باشگاه به وجود آورده بود و پس از بیش از دو فصل و نیم انتظار تیم فوتبال مس را به صدر جدول رقابت های لیگ دسته اول رسانده بود از سمت خود استعفا کرد.

 تغییرات احتمالی در راس شرکت ملی صنایع مس ایران و کنار رفتن مدیرعامل ورزش دوست این شرکت و همچنین دخالت های یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه مس در تصمیمات رمضانی، از مهمترین دلایل استعفای وی بوده است.

علی رمضانی در اواخر آبان ماه و در شرایط بحرانی باشگاه مس کرمان جانشین محمود محمودی نیا شده بود و در مدت حضورش تیم های این باشگاه نتایج خوبی کسب کردند.

وی چند روز قبل بازنشستگان شاغل در باشگاه مس و یکی از معاونین خود را کنار گذاشته بود که این تصمیم وی با مخالفت شدید هیات مدیره باشگاه همراه شده بود تا در نهایت موجبات استعفای وی را فراهم نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =