کپسول گیاهی کنترل قندخون در واحد قائم‌شهر تولید شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر از تولید انبوه کپسول گیاهی کاهنده قند خون در این دانشگاه  خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ نشست تخصصی پیمان ولی‌پور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، سیدمهدی سدیدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور، هادی عبداللهی مدیرکل بازرسی وزارت اقتصاد و سعید خدامرادی مدیرعامل هلدینگ صنایع بهشهر با شرکت‌های دانش‌بنیان دارای طرح تجاری‌سازی استان مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد.

ولی پور در حاشیه این نشست گفت: با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در طرح‌های دانش‌بنیان به‌عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر مشارکت می‌کند، سه طرح برای سرمایه‌گذاران مطرح شد که یکی از این طرح‌ها تولید کپسول گیاهی کاهنده قند خون بود که توسط اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی ارائه و مورد استقبال اعضای صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها قرار گرفت که سرمایه‌گذاران برای تولید مشترک این محصول فرآورده گیاهی و قراردادن آن در پخش دارویی قول مساعد دادند.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط نامساعد تحریم از سوی قدرت‌های بزرگ دنیاست، افزود: موضوع پزشکی، دارو و درمان یکی از موارد تحریمی بوده که هر فعالیتی بتوانیم در این مورد انجام دهیم، موجب اعتلای کشور خواهد شد. تولید انبوه کپسول گیاهی کاهنده قند خون رویداد بسیار مهمی است که با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، سرمایه‌گذاران این مکان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند.

ولی پور ادامه داد: این طرح در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر انجام و در قالب پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد بررسی شد، بذر این گیاه در مزارع واحد دانشگاهی قائم‌شهر، دانش کشت و کار، تولید و فناوری نهایی آن به‌صورت کپسول در این واحد دانشگاهی انجام و با توجه به ظرفیت‌های که در اختیار عباسعلی دهپوری عضو هیأت عملی این واحد دانشگاهی و همکاران قرار داشت، توانستند به مرحله اجرا برسانند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر این رویداد را برای دانشگاه بسیار باارزش دانست و عنوان کرد: در این نشست مسئولان اعلام کردند هسته‌های فناور که قابلیت تجاری‌سازی دارند، نگران حمایت صندوق‌های پولی کشور نباشند. صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها برای حمایت از طرح‌های تجاری ریسک‌پذیر هسته‌های فناور دانشگاه آمادگی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =