تحقق ۶۵ درصدی برنامه‌های تحولی در مدارس استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تاکنون ۶۵ درصد برنامه‌های تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی» و «توسعه مشارکت‌ها و اجتماعی شدن» سازمان آموزش و پرورش استثنایی محقق شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سیدجواد حسینی  درباره میزان تحقق این برنامه‌های تحولی به خبرنگار ایرنا گفت: برای این بسته‌های تحولی حدود ۴۴ فعالیت در نظر گرفته شده که بر اساس آخرین گزارشات ۶۵ درصد آنها تحقق یافته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۰، صد درصد این برنامه‌های تحولی محقق می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  با بیان اینکه سه بسته تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن در سازمان آموزش و پرورش استثنایی با ۸ برنامه و ۳۶ فعالیت تدوین و اجرایی شده است، اظهار داشت: علاوه بر بسته های تحولی برنامه های سالانه و جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۹ مشتمل بر ۵ برنامه و ۱۶ فعالیت است.

وی افزود: پوشش برنامه های تدوینی  از ۳ زیرنظام به ۶ زیر نظام و فراوانی فعالیت‌ها از ۱۸ فعالیت سال ۱۳۹۸ به ۴۶ فعالیت در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است و ۶۵.۲ درصد از کل فعالیت های سازمان نوآورانه و ۹۳.۳  درصد فعالیت های بسته تحولی نیز تاسیسی و نوآورانه است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: برنامه های مشارکتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در قالب بسته تحولی توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن با ۴ برنامه پیگیری می شود.

حسینی ادامه داد: اولین برنامه این بسته تحولی توسعه مشارکت بخش دولتی، بازنشستگان و تشکل‌های مردمی است که برای آن ۷ فعالیت گنجینه های مدیریتی، باشگاه بازنشستگان، راهنمایان بالینی، حامی، ۱۰۰ دبیرخانه ۱۰۰ مدرسه، مدرسه سازی تخصصی دستگاه‌ها و توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد پیش بینی شده است.

پوشش ۹۹ درصدی سنجش سلامت دانش آموزان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از پوشش ۹۹ درصدی شاخص سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان خبرداد و گفت: سال گذشته ۹۷ و هشت دهم درصد پوشش سنجش سلامت نوآموزان صورت گرفت.

وی افزود: اما امسال حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا توانستیم به شاخص ۹۹ درصدی دست یابیم.

گفتنی است طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان بر اساس مصوبه دولت در سال ۱۳۷۳ و دیگر اسناد بالادستی، اساسنامه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و قانون برنامه پنج ساله هرساله اجرا می‌شود.

طرح سنجش سلامت در سال ۷۳ آغاز شد و در سال گذشته ۹۷درصد پوشش و امسال پوشش ۹۹درصدی را به همراه داشت.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش، امسال برای اجرایی کردن طرح سنجش ۲ هزار و ۲۰۰  پایگاه سنجش با حضور۲۰ هزار عوامل اجرایی در سراسر کشور وجود داشت و بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =