شروع سومین مرحله اردو تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی/ رونمایی از ترکیب کمیسیون ورزشکاران پارالمپیک / اعلام زمان برگزاری مسابقات کانوپولو قهرمانی آسیا

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

اعلام زمان برگزاری مسابقات کانوپولو قهرمانی آسیا

رئیس کمیته کانوپولو کنفدراسیون کانوئینگ آسیا طی ایمیلی به فدراسیون قایقرانی تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا کانوپولو در سنگاپور را ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد.

رئیس کمیته کانوپولو کنفدراسیون کانوئینگ آسیا در ایمیل خود تاکید کرده که، با توجه به همه‌گیری کووید - ۱۹ در سراسر جهان و تغییر دائمی شرایط، کمیته برگزاری تمایل دارد بازخورد و نظر فدراسیون‌های ملی را در خصوص زمان و محل برگزاری مسابقات بداند و به این ترتیب فرم نظرسنجی همراه با ایمیل به فدراسیون ارسال شده تا نظر کشورهای شرکت‌کننده اخذ شود.

برگزاری رقابت‌های کشتی آلیش زنان در اسفند

رقابت‌های قهرمانی کشور کشتی آلیش زنان روزهای ۲ و ۳ اسفندماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود.

فاطمه درخشانی، نایب رئیس زنان فدراسیون با تأیید این خبر گفت: طبق اعلام قبلی برنامه‌های ما برای کشتی زنان در حال پیگیری است که برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور آلیش نیز یکی از این برنامه‌ها است؛ بخشنامه برگزاری این مسابقات به هیأت کشتی استان‌های سراسر کشور ارسال شده است که شامل دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین، نفرات مجاز شرکت و برنامه مسابقات قید شده است.

قرار است این مسابقات در وزن های ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵ و ۷۵+ کیلوگرم برگزار شود.

رونمایی از ترکیب کمیسیون ورزشکاران پارالمپیک

نخستین انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک از طریق سیستم رای‌گیری مجازی چهارشنبه ۱ ام بهمن ماه برای یک دوره ۴ ساله برگزار شد. که در آن ۱۳ نفر از نامزدهای نهایی واجد شرایط برای کسب ۹ کرسی عضویت به رقابت پرداختند.

در پایان ۹ نفر منتخب معرفی شدند و زهرا نعمتی، کماندار پارالمپیکی و المپیکی ایران نیز در صدر ایستاد.

ترکیب اصلی کمیسیون ۹ نفره :

۱- زهرا نعمتی ۲- جواد حردانی ۳- سجاد محمدیان ۴- داود علیپوریان ۵- صادق بیگدلی۶- احمدرضا شاه حسینی ۷- سمیرا ارم ۸- غلامرضا رحیمی ۹- صادق کلهر

فهرست اعضا علی البدل:

۱- عبدالرضا جوکار - دوومیدانی

۲- حامد امیری - دوومیدانی

۳- رمضان صالحی - والیبال نشسته

۴- رضا پیدایش - والیبال نشسته

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی آغاز می شود

سومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک روزهای ۴ تا ۱۵ بهمن ماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان) رضا خدری (البرز) سجاد عباس پور (مازندران)

۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) مهدی محسن نژاد (خوزستان) پویا ناصرپور (خوزستان)

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس) آرمین محب ثابت (تهران)

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) حسین اسدی (خوزستان) محمد الیاسی (خوزستان) دانیال سهرابی (خوزستان)

۷۲ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد (خوزستان) علی ارسلان (مازندران) محمدرضا مختاری (فارس)

۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) پژمان پشتام (تهران) هادی علیزاده (قم)

۸۲ کیلوگرم: مهدی ابراهیمی (قم) محمد ناقوسی (خوزستان)

۸۷ کیلوگرم: حسین نوری (البرز) رامین طاهری (خوزستان) مهدی فلاح (تهران) ناصر علیزاده (مازندران)

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) مهدی علیاری (تهران) مهدی بالی (مازندران) حامد عبدولی (خوزستان)

۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان) امین میرزازاده (خوزستان) علی اکبر یوسفی (مازندران) پارسا نظری (خوزستان)

سرمربی: محمد بنا

مربیان: رسول جزینی- بهروز حضرتی پور- حبیب اله اخلاقی- لقمان رضایی- داود اخباری

سرمربی تیم ملی جوانان: روح اله میکائیلی

ماساژور: محمد علیزاده

متخصص تغذیه: رامین امیرساسان

شروع اردوی سوم آزادکاران بدون تغییر بازیکنان

مرحله سوم اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک روزهای ۴ تا ۱۴ بهمن ماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار می شود. به نظر می رسد تقریبا همان نفراتی که در دو اردوی قبلی حضور داشتند، در این مرحله نیز حاضر خواهند بود و کادرفنی بدون حذف و اضافه فعلا به کار خود ادامه می دهد.

نفرات شاخص در هر وزن در کنار چند آزادکار جوان در اردوی تیم ملی حضور خواهند داشت تا خود را برای رقابت های آسیایی و گزینشی المپیک که فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، آماده کنند.

نکته حائز اهمیت در اعلام اسامی کادرفنی تیم ملی بود که به نظر می رسد دستخوش تغییراتی شده است. حالا باید دید اضافه شدن نفرات جدید به کادرفنی دائمی است یا غلام محمدی برای این اردو با چند مربی جدید همکاری خواهد کرد.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) علیرضا سرلک (لرستان) رحمان عموزاد خلیلی (مازندران) علی قلیزادگان (تهران) مهدی ویسی (مازندران)

۶۱ کیلوگرم: مجید داستان (تهران) محمدباقر یخکشی (مازندران) کیان محمود جانلو (مازندران)

۶۵ کیلوگرم: بهنام احسان پور، امیرمحمد یزدانی (مازندران) مرتضی قیاسی (لرستان) امیرحسین مقصودی (تهران) مهدی عشقی، سید حسن عبادی (مازندران)

۷۰ کیلوگرم: امیرحسین حسینی (تهران) عرفان الهی، محمد کریمی (مازندران) امیرحسین متقی (خراسان رضوی)

۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی (تهران) یونس امامی (تهران) جمال عبادی (خوزستان) محمدصادق فیروزپور (مازندران) حسین ابوذری (مازندران) هادی شرف بیانی (کردستان)

۷۹ کیلوگرم: علی سوادکوهی (مازندران) حمید زرین پیکر (تهران)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی، احمد بذری، امیرحسین فیروزپور (مازندران) سجاد غلامی (البرز)

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور، محمد علی تبار (مازندران) امیرعلی آذرپیرا (تهران) ارشک محبی (کرمانشاه)

۹۷ کیلوگرم: علی شعبانی، محمدحسین محمدیان (مازندران) علیرضا کریمی (البرز) مجتبی گلیج (مازندران) مبین عظیمی (کردستان)

۱۲۵ کیلوگرم: امین طاهری (تهران) امیرحسین زارع (مازندران) سهیل یوسفی (خراسان رضوی) سالار حبیبی (تهران)

سرمربی: غلامرضا محمدی

مربیان: ابراهیم مهربان – عباس حاج کناری- محمد اصلانی- حسن طهماسبی- تورج کفائی- علی صالحی

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد: محسن کاوه

صعود دو پله‌ای تیم والیبال فولاد سیرجان

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر والیبال با شش دیدار به صورت متمرکز در خانه والیبال و سالن فدراسیون پیگیری ‌شد. تیم فولاد سیرجان این هفته در خانه والیبال میزبان خاتم اردکان بود و در سه ست متوالی با امتیازات (۲۷ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۱۹) و (۲۵ بر ۲۳) به پیروزی رسید. با این پیروزی، شاگردان محمدرضا تندروان ۴۲ امتیازی شدند و با صعود ۲ پله‌ای در جدول رده‌بندی، فعلا در جایگاه چهارم ایستادند.

این دیدار به دلیل اشتباه نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها و مسابقات، بعد از برگزاری ست اول، با وقفه یک ساعته مواجه شد. دلیل این توقف، شکایت قضایی از تیم خاتم اردکان بود، اما دبیر کمیته رویدادها باید قبل از شروع مسابقه اقدام به لغو مسابقه می‌کرد و نه بعد از برگزاری یک ست از دیدار دو تیم؛ در نهایت بعد از یک ساعت دو تیم دوباره به زمین رفتند و مسابقه ادامه یافت. البته فدراسیون اعلام کرده تیم خاتم اردکان اگر تا روز جمعه سوم بهمن‌ماه مشکل قضایی خود را برطرف نکند، اجازه بازی در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر مردان را نخواهد داشت.

در دیگر مسابقه این هفته و در سالن فدراسیون والیبال، شاگردان آرش صادقیانی در تیم راه‌یاب ملل کردستان، مقابل شهرداری ورامین قرار گرفتند.

دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که پیش‌تر در هفته یازدهم دور رفت ورامینی‌ها با نتیجه ۳ بر صفر موفق به شکست حریف شدند و امروز در بازی هفته بیست و دوم، شاگردان فیروز تابش‌نژاد مجدد این نتیجه را تکرار کردند و امتیازات (۲۳ بر ۲۵)، (۱۲ بر ۲۵) و (۲۳ بر ۲۵) به سود خود، فاتح میدان باشند. این پیروزی اما تاثیری در ارتقای جایگاه شهرداری ورامین نداشت تا این تیم با ۱۰ برد و ۳۱ امتیاز همچنان در رده هفتم جدول باقی بماند.

صعود سپاهان و هراز به پلی‌آف والیبال

در ادامه هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، سپاهان در سالن فدراسیون، میهمان آذرباتری ارومیه بود. شاگردان رحمان محمدی‌راد موفق شدند در سه ست متوالی و امتیازات مشابه (۲۱ بر ۲۵)، مقابل آذرباتری ارومیه به پیروزی برسند و علاوه بر ثبیت صدرنشینی، صعود خود را به مرحله پلی‌آف قطعی کنند.

در دیگر مسابقه این هفته تیم‌های سایپا تهران و لبنیات هراز آمل در خانه والیبال به مصاف یکدیگر رفتند که رالی ۵ سته دو تیم یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته بیست و دوم بود؛ رقابتی که درنهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود آملی‌ها تمام شد تا شاگردان بهروز عطایی ضمن صعود موقتی به رده دوم جدول، بعد از فولاد مبارکه سپاهان، دومین تیمی باشند که راهی مرحله پلی‌آف می‌شوند.

نارنجی پوشان بعد از شکست در دو ست اول، با جبران نتیجه کار را به ست پنجم کشاندند، اما کامبک شاگردان شهنازی ناتمام ماند و این تیم ششمین شکست خود را متحمل شد.

نتایج کامل این دو بازی به شرح زیر است:

آذرباتری ارومیه صفر - فولاد مبارکه سپاهان ۳

ست اول: ۲۱ بر ۲۵

ست دوم: ۲۱ بر ۲۵

ست سوم: ۲۱ بر ۲۵

سایپا تهران ۲ - لبنیات هزار آمل ۳

ست اول: ۲۹ بر ۳۱

ست دوم: ۲۸ بر ۳۰

ست سوم: ۲۵ بر ۲۳

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۲

ست پنجم: ۱۰ بر ۱۵

کد خبر: 1087832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =