آمریکا باید در مذاکرات هسته‌ای اعتمادسازی کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان گفت: ایران همواره به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و این شرکای اروپایی و آمریکا بودند که بدعهدی کردند، در نتیجه آنها باید پیشگام برای بازگشت و ایجاد اعتماد باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زمزمه بازگشت آمریکا به برجام بعد از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور کاخ سفید باعث شده تا احتمال آغاز  مجدد مذاکرت هسته‌ای قوت بیشتر یابد  و به همین نسبت احتمال شتاب زدگی مسئولان در تصمیمات سیاسی نیز باعث نگرانی برخی از کارشناسان  فعالان دانشجویی شده است.

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به آغاز رسمی فعالیت دولت جو بایدن در آمریکا بیان کرد: مردم آمریکا با این امید به بایدن رای دادند که آمریکا را از انزوا و تنفر جهانیان نجات دهد.

وی ادامه داد: آمریکا در چهار سال رئیس جمهوری دونالد ترامپ در انزوای کامل به سر برد و در حال حاضر نیز جایگاهی نزد ملت‌های جهان ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان با بیان اینکه بایدن در یکی از مصاحبه‌های خود بیان کرده اگر ایران به تعهدات برجامی‌اش بازگردد، آمریکا نیز بار دیگر به این توافق می‌پیوندد و تحریم‌های ضد ایرانی را لغو می‌کند، گفت: ایران همواره به تعهدات برجامی و هسته‌ای خود پایبند بوده و این شرکای اروپایی و آمریکا بودند که بدعهدی کردند، در نتیجه آنها باید پیش‌گام برای بازگشت و ایجاد اعتماد باشند.

وی با تاکید بر اینکه بایدن باید بدبینی به عهدشکنی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را برطرف کند، گفت: معاهده‌ برجام یکی از تلخ‌ترین وقایع صنعت هسته‌ای ایران بود که متاسفانه با بی‌تدبیری مسئولان رقم خورد و آمریکا با خروج از برجام بار دیگر دشمنی خود با ایران را ثابت کرد.

بختیاری با بیان اینکه مسئولان باید در مذاکرات هسته‌ای حق مردم را مدنظر داشته باشند، گفت: بایدن برای جبران سیاست‌های نادرست آمریکا در بین‌الملل و منطقه قصد دارد با شتاب اقداماتی انجام دهند تا افکار عمومی را به نفع این کشور تغییر دهد؛ اما مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباشد شتاب زدگی و بی‌تدبیری در  تصویب برجام  را تکرار کنند.

این دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: از دولت روحانی چند ماه بیشتر باقی نمانده است و در عمل شاید دولتمردان برنامه سیاسی خاصی در پرونده هسته‌ای ایران نداشته باشند ولی کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 باید در این خصوص برنامه مشخص داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =