الهلال از لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شود؟

فدراسیون فوتبال عربستان تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از حذف تیم الهلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ به کار بسته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان خبر داد فدراسیون فوتبال این کشور تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از حذف تیم الهلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که قرار است از فروردین ۱۴۰۰ برگزار شود، انجام داده است.

طبق اعلام این روزنامه، «ابراهیم القاسم» دبیر کل فدراسیون عربستان که در کمیته مسابقات AFC حضور دارد، تماس‌های زیادی را با اعضای این کمیته طی دو ماه گذشته داشته و تلاش کرده است تا پرونده کنار گذاشتن الهلال از لیگ قهرمانان را ببندد.

الهلال در فصل گذشته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار می‌شد به بهانه کرونا، از ارائه لیست ۱۳ نفره بازیکنانش در دیدار با شباب الاهلی امارات خودداری کرد و AFC هم این تیم سعودی را از مسابقات کنار گذاشت.

بر اساس آیین نامه انضباطی AFC، سرپیچی الهلال می‌توانست منجر به محرومیت دو ساله این باشگاه از حضور در مسابقات آسیایی شود ولی با اعلام الشرق الاوسط، رایزنی گسترده مقامات فدراسیون فوتبال عربستان با AFC تا الان الهلال را از این خطر بزرگ نجات داده است.

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار است از فروردین ۱۴۰۰ و با حضور ۴۰ تیم برگزار شود. ۲۰ تیم در منطقه غرب آسیا در پنج گروه چهار تیمی رقابت می‌کنند. پنج تیم صدرنشین و سه تیم برتر رده دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.

الهلال، النصر و الاهلی عربستان به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حاضر هستند و الوحدات عربستان در مرحله پلی آف به مصاف القوه الجویه عراق می‌رود.

از ایران هم پرسپولیس، استقلال و تراکتور صاحب سهمیه مستقیم شده‌اند و فولاد خوزستان باید در مرحله پلی آف به میدان برود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =