دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب در سطح کشور برگزار می‌شود

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره‌های تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب یکی از اولویت‌های جدی ستاد اجرایی است که در قالب جلسات تبیینی و دوره‌های تربیت مدرس در سطح کشور در حال انجام است، دوره تربیت مدرس را به زودی در قم آغاز خواهد شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، محمود هاشمی  در جمع مسئولان و شورای کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه به برخی از شاخص های زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: به حضرت زهرا سلام الله علیها به واسطه صدق در بندگی صدیقه کبری می‌گفتند و صدیق کسی است که آن طوری که می اندیشد و می گوید در عمل رفتار می کند و بین اندیشیدن و گفتن و رفتار کردن صداقت حاکم باشد و صداقت در مواضع یکی از  اقسام جهاد است.

وی به یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از شاخص‌های حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بصیرت توأمان با شجاعت بود صحبت از بصیرت که میشه اولویت شناسی، نیاز شناسی، زمان شناسی، دشمن شناسی  مطرح می‌شود و شجاعت حد وسط بی پروایی و بزدلی بوده، شجاعت باب جهاد و از فضایل اخلاقی است.  به معنای واقعی کلمه تعقل در قوه قضبیه است فلذا بعضاً انسان ممکن هست که بصیرت داشته باشند و بتواند حق و باطل را از یکدیگر تمیز بدهد اما اگر شجاعت نداشته باشد ممکن است بر مواضع حق و دفاع از حق ایستادگی نکند و همین شجاعت و بصیرت توامان وی را به اولین مدافع حریم امامت و ولایت مبدل کرد.

رئیس ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی های حضرت زهرا سلام الله علیها مدافع حریم امامت و ولایت بودن ایشان بود که شهدا در عمل رهرو این بانوی بزرگوار بودند و در وصیت نامه هایشان شهدا کرارا به مدافع ولایت بودن، در خط امام و انقلاب حرکت کردن و گوش به فرمان ولی فقیه بودن اشاره داشتند.

وی در ادامه به درس گرفتن از سیره حضرت زهرا و شهدا اشاره کرد و گفت: حرکت در مسیر حضرت صدیقه طاهره و صداقت در بندگی باعث می‌شود که انسان‌ها مصداق رجال صدقو قرار بگیرند و بر عهدی که با خدا و امام بستند پایبند باشند مثل حاج قاسم سلیمانی و البته کسانی هم هستند که بر عهد خود با خدا و امام پایبند نبودند و پایان نافرجامی داشتند. برخی از بزرگان کنار پیامبر گرامی اسلام بودند اما در مقابل حضرت امیر شمشیر کشیدند یا بعضی‌ها در کنار حضرت امام روح‌الله بودند؛ اما در مقابل حضرت امام سیدعلی صف‌آرایی کردند و امروز فرزندان ناخلف آنها به ترامپ قمارباز می‌نازند. همین‌ها در سال ۸۸ به روی نظام و انقلاب و شهدا آتش گشودن و امروز دستاوردهای جبهه مقاومت و سید شهدای جبهه مقاومت را جور دیگری تفسیر می‌کنند معتقدیم که آنها و متحدان  به زباله دان تاریخ خواهند رفت و اسرائیل محو خواهد شد و آمریکا افول خواهد کرد؛ اما آرمان‌های امام و انقلاب در سرتاسر عالم بفضل الهی منتشر خواهد شد.

هاشمی به نزدیک شدن دومین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دوره‌های تبیینی و تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب یکی از اولویت‌های جدی ستاد اجرایی بوده که در قالب جلسات تبیینی و دوره‌های تربیت مدرس در سطح کشور در حال انجام است.  مراکز آموزش عالی استان قم باید برای تحقق این مهم  اهتمام بیشتری داشته باشند و دوره تربیت مدرس را بزودی در قم آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087867

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =