ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس مشخص شد

مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۰ در نشست شورای دانشگاه تصویب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سعید مینایی در این باره گفت: به دلیل انباشتگی دانشجو ناشی از کرونا، طرح این بود که ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش ظرفیت داشته باشیم؛ اما به دلایلی قرار شد کل ظرفیت دانشگاه برای سال ۱۴۰۰ حداکثر به میزان سال ۱۳۹۹ باشد. علیرغم انباشتگی موجود و برخلاف سال‌های گذشته، ظرفیت هیچ یک از مقاطع به دلیلC منفی گروه حذف نشد.

مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به عوامل و شرایط مورد نظر برای تخصیص ظرفیت خاطر نشان ساخت: سقف ظرفیت دانشکده (مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه(به تفکیک ارشد و دکتری،C (شامل تعداد استادان و عملکرد آن‌ها، تعداد دانشجویان، مشغله استادان)، کف تعداد دانشجو برای تشکیل کلاس (۳ و ۵)، وضعیت پذیرش دانشجو در هر رشته/ گرایش در سال قبل) جاری)، ضوابط وزارتی، رتبه گروه) دانشکده (و تعداد دانشگاه‌های رقیب که در رشته مورد نظر پذیرش دانشجو دارند، از جمله این عوامل است و در مورد پردیس نیز رشته‌هایی که اقبال بیشتری دارند، برای تخصیص ظرفیت مورد توجه قرار می‌گیرند.

مینایی عنوان کرد: باید توجه داشت که اعداد ظرفیت در جداول فقط مربوط به ظرفیت‌های آزمونی هستند و به این ارقام موارد استعداد درخشان، رتبه‌های اول و دانشجویان بین‌الملل نیز اضافه می‌شوند.

وی در ادامه به مقایسه ظرفیت روزانه (روزانه+روزانه نوع ۲) در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰( مصوب شورای آموزشی) پرداخت و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی مصوب شورای آموزشی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ در دوره کارشناسی ارشد ۷ درصد کاهش و در دوره دکتری ۴ درصد افزایش خواهد داشت.

در ادامه پس از ارائه نظرات از سوی اعضای شورا، کلیات ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۰ با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =