تحولات فرهنگی نیازمند همکاری تمامی ارکان دانشگاه است/ لزوم رفع موانعِ فعالیت‌های دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: اگر تمامی ارکان دانشگاه با معاونت فرهنگی هماهنگ نباشند، انجام کار فرهنگی و تحولات فرهنگی بسیار سخت و پیچیده خواهد شد.

حجت الاسلام سید رضا موسوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ساماندهی کانون‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اظهار کرد: درحال حاضر ۴۵ کانون دانشجویی در سطح واحدهای استان گلستان فعالیت دارد که در زمینه‌های مختلف از جمله مهدویت، هلال احمر، ادبیات، رسانه و فضای مجازی، آراستگی، سردار حاج قاسم سلیمانی و... اقدام به جذب دانشجویان کرده‌اند.

وی افزود: در واحد گرگان ۱۳ کانون، واحد علی آباد ۱۱ کانون و در دیگر واحدها نزدیک به ۷ الی ۸ کانون فعالیت دارند که در مجموع تعداد آن‌ها به ۴۵ کانون می‌رسد. خوشبختانه بیش از نیمی از این کانون‌ها با وجود شرایط کرونایی کشور و تعطیلی دانشگاه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند. همچنین در این میان کانون‌هایی مانند هلال احمر، مهدویت، فضای مجازی و رسانه، معرفت رضوی و شهید سلیمانی بیش از بقیه فعالیت دارند.

موسوی با اشاره به لزوم حمایت از کانون‌های دانشجویی ادامه داد: معاونت فرهنگی و دانشجویی، هویت خود را با فعالیت‌های دانشجویی معنا می‌کند؛ در واقع بدون حضور پررنگ و موثر دانشجویان در قالب هیئت‌ها و کانون‌های دانشجویی، هویت معاونت فرهنگی و دانشجویی معنا پیدا نخواهد کرد. درحال حاضر هیئت دانشجویی انصارالمهدی(عج) ویژه برادران و محبان الزهرا(س) ویژه خواهران، ویژه برنامه‌های خود را در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی در واحدهای این استان تصریح کرد: درحال حاضر هرکدام از واحدهای دانشگاهی استان گلستان غیر از واحد گنبد، دارای دو تشکل دانشجویی هستند که تشکل دانشجویی واحد گنبد نیز به زودی تشکیل خواهد شد. تشکل اسلامی اعضای هیئت علمی نیز در واحدهای بندرگز، گنبد، علی آباد، آزادشهر و مینودشت فعال شده است که البته در واحد گرگان در قالب «تشکل جمعیت اسلامی» فعالیت دارد. انتخابات تشکل‌های دانشجویی در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تاسیس کانون‌های دانشجویی جدید در واحدهای استان گلستان گفت: معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی وظیفه تشکیل و راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی را برعهده ندارند بلکه باید زمینه مناسب برای تشکیل کانون‌های دانشجویی فراهم و موانع را برطرف کنند. درواقع تشکیل کانون‌ها و نشریات دانشجویی یک اقدام دلی و خودجوش است و نمی‌توانیم آن‌ها را به صورت سفارشی راه‌اندازی کنیم؛ البته ما وظیفه داریم که موانع تشکیل کانون‌ها و نشریات دانشجویی را برطرف کنیم.  

موسوی با بیان این که انجام کار فرهنگی در دانشگاه صرفا بر عهده معاونت فرهنگی و دانشجویی نیست، اضافه کرد: این موضوع باید به خوبی درک شود که دانشگاه‌ها به معاونان آموزشی، پژوهشی و اداری و مالی نیاز دارند که در تمامی امور با معاونت فرهنگی همکار و هماهنگ باشند. اگر تمامی ارکان دانشگاه با معاونت فرهنگی هماهنگ نباشند، انجام کار فرهنگی و تحولات فرهنگی بسیار سخت و پیچیده خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد گرگان در پایان خاطرنشان کرد: معاونان فرهنگی وظیفه دارند تا حد امکان، موانع انجام کار فرهنگی را برطرف و امکانات و زیرساخت‌های مناسب را در راستای حضور پررنگ دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =