آزمون کتبی جامع دکتری در شهرهای زرد و آبی حضوری است

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزمون جامع دکترای دانشجویان ساکن شهرهای قرمز و نارنجی به‌صورت غیرحضوری و آزمون کتبی جامع دکتری در شهرهای زرد و آبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضوری و آزمون شفاهی غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص نحوه برگزاری امتحانات ترم دوم کرونایی توضیح داد: «امتحانات دانشجویان قدیمی یعنی دانشجویان ورودی قبل از سال 99 از امروز چهارم بهمن آغاز خواهد شد ولی امتحانات دانشجویان جدیدالورود از 18 بهمن آغاز شده و تا 29 بهمن ادامه دارد.»

او اضافه کرد: «امتحانات در تمام مقاطع و تمام رشته‌ها چه دانشجویان جدیدالورود و چه دانشجویان ماقبل سال 99 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. به‌عبارت بهتر در تمام واحدهای دانشگاهی امتحانات چه کتبی و چه شفاهی در بستر فضای مجازی است. البته دانشجویانی که امتحان جامع دارند در نقاطی که قرمز و نارنجی است (کتبی و شفاهی) به صورت غیرمجازی برگزار شده ولی در مناطق زرد و آبی امتحانات کتبی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.»

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه آزمون‌های پایان‌ترم بهمن‌ماه دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع و رشته‌های تحصیلی اعم از مهندسی، پزشکی و علوم انسانی در سراسر کشور به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: «به عبارت دقیق‌تر آزمون جامع دکترای دانشجویان ساکن شهرهای قرمز و نارنجی به‌صورت غیرحضوری و آزمون کتبی جامع دکتری در شهرهای زرد و آبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضوری و آزمون شفاهی غیرحضوری برگزار می‌شود.»

حیدری با بیان اینکه امتحانات پایان‌ترم در تمام مقاطع در تمام کشور به‌صورت غیرحضوری است، تصریح کرد: «فرقی نمی‌کند که دانشجویان در شهرهای قرمز یا آبی باشند؛ نحوه برگزاری امتحانات در سراسر کشور به یک صورت خواهد بود و فقط دانشجویان دکتری هستند که آزمون شفاهی جامع خود را در شهرهای زرد و آبی به صورت حضوری ارائه می‌دهند.»

او در پاسخ به این سوال که تکلیف دانشجویانی که هنوز موفق به پرداخت شهریه خود نشده‌اند چیست، گفت: «دانشجویان طبق تعهدی که داده‌اند موظف هستند شهریه خود را به دانشگاه پرداخت کنند. برخی دانشجویان با هماهنگی واحد دانشگاهی خود شهریه خود را تقسیط کرده یا وام دریافت کردند بنابراین باید به تعهد خود عمل کنند.»

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که امتحانات در چه بستری برگزار می‌شود نیز توضیح داد: «سامانه برگزاری امتحانات در واحدهای دانشگاهی مختلف متفاوت است. دان و وادانا دو سامانه‌ای هستند که دانشجویان می‌توانند در بستر آن امتحانات خود را ارائه دهند. به‌عبارت بهتر دانشجویان در همان سامانه‌ای که آموزش دیده‌اند در همان سامانه نیز باید امتحان دهند در غیر این صورت باید به مسئولان دانشگاه اعلام کنند.»

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام /

کد خبر: 1087900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =