صاحب‌نظران دانشگاهی در مبارزه با فساد نقش مؤثری دارند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ملی عدالت و مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب که به همت معاونت فرهنگی واحد یاسوج برگزار شد؛ گفت: برگزاری همایش مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب اقدام مؤثری برای عملی کردن راهکارهای علمی صاحبنظران و اصحاب قلم در مبارزه با فساد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، همایش ملی عدالت و مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب به همت معاونت فرهنگی واحد یاسوج برگزار شد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نخستین سخنران مجازی این همایش بود که اقتصاد و ساختن آینده را دو محور اساسی انقلاب عنوان کرد.

رضایی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه عملی و علمی با فساد؛ همایش ملی عدالت و مبارزه با فساد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج را اقدام مؤثری برای عملی کردن راهکارهای علمی صاحبنظران و اصحاب قلم و اندیشه دانست.

نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دیگر سخنران مجازی این همایش مبارزه با فساد را یکی از محورهای اساسی سند تحول قوه قضائیه اعلام و بیان کرد: در مباحث این سند ارتقایافته بحث مبارزه با فساد و بحث عدالت به عنوان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضائی بر آن تاکید شده است و عزم جدی دستگاه قضائی را در این موضوع نشان می‌دهد.

آیت‌الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج از سخنرانان حضوری این مراسم در اختتامیه همایش بود که در سخنانی با تأکید بر الزام همگان به اجرای منویات مقام معظم رهبری درمورد بیانیه گام دوم انقلاب و به ویژه بحث عدالت و مبارزه با فساد پرداختن به این دو مقوله را از مهم‌ترین وظایف مسئولان و دست اندر کاران نطام اسلامی دانست و برگزاری همایش عدالت و مبارزه با فساد در دانشگاه آزاد اسلامی را کار ماندگار و بزرگ دانست.

 ستار هدایت خواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و سعید آتشبار دبیر جریان مردمی عدالتخواهان از دیگر سخنرانان حضوری این همایش با  تأکید بر لزوم اجرای دیدگاه‌ها و نظر مقام معظم رهبری در تمام مسائل روز در جامعه لزوم اجرای عدالت در تمام شئون جامعه و مبارزه عملی با فساد این دو موضوع را از مهم‌ترین عوامل پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با تأکید بر اجرای این همایش در دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به اینکه دانشگاه  می‌تواند مبدأ همه تحولات در کشور باشد، ابراز امیدواری کرد تا مبارزه با فساد و عدالت خواهی به صورت یک فرهنگ در جامعه اجرایی شود.

در پایان این همایش از میان ۴۵ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش ۱۲ مقاله برگزیده و گواهی حضور دریافت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =