رشته‌های پزشکی واحد بروجرد توسعه می‌یابد/ جذب دانشجو در مقطع ارشد رشته پرستاری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: درحال حاضر تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، دارای تاییدیه کامل از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توسعه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد طی سال‌های گذشته در زمینه توسعه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در غرب کشور پیشرو بوده است. به طوری که این واحد دانشگاهی در رشته‌هایی مانند پزشکی، دندان پزشکی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، پرستاری و بهداشت حرفه‌ای دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: در ابتدای ریاست بنده در واحد بروجرد، اولویت اصلی ما به ثبات رساندن و توسعه رشته دندان پزشکی بود؛ خوشبختانه با جذب ۳۱ عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت در رشته دندان پزشکی و ۱۲ عضو هیئت علمی در رشته‌های علوم پایه، توانستیم موفقیت‌های زیادی را در این زمینه کسب کنیم به طوری که از سوی وزارت بهداشت رضایت زیادی در این راستا وجود دارد.

جاوید ادامه داد: در سایر رشته‌های پزشکی نیز ایرادهایی از سوی وزارت بهداشت وجود داشت که خوشبختانه توانستیم این ایرادها را برطرف کنیم؛ به طوری که درحال حاضر تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، دارای تاییدیه کامل از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: درحال حاضر رشته‌های دامپزشکی و روانشناسی بالینی به زیر مجموعه رشته‌های علوم پزشکی واحد بروجرد افزوده شده است به طوری که امسال توانستیم گام‌‎های بسیار خوبی را در زمینه مقطع دکتری روانشناسی بالینی برداریم. همچنین باتوجه به کیفیت بالای کادر هیئت علمی واحد بروجرد در رشته دندان پزشکی و نویدهای وزارت بهداشت، به دنبال اخذ دو تخصص در این رشته و جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: براساس هماهنگی که با معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی داشته‌ایم، به دنبال جذب دانشجوی خارجی در واحد بروجرد هستیم. همچنین اقدامات خوبی را در زمینه جذب دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور انجام داده‌ایم. جذب دانشجو از کشورهای عراق و سوریه جزو اولویت‌های ما خواهد بود.

جاوید با بیان این که ۴۳ عضو هیئت علمی در رشته دندان پزشکی فعالیت دارند، عنوان کرد: دانشکده واحد بروجرد در دو ترم گذشته، از هیچ استاد حق التدریسی استفاده نکرده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که هرم هیئت علمی در واحد بروجرد برای تدریس تمامی سرفصل‌های دروس دانشجویان کفایت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با اشاره به فعالیت کلینیک دندان پزشکی این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: براساس مکاتباتی که با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ایم، دروس عملی دانشجویان دندان پزشکی و حاضر در کلینیک، با بالاترین کیفیت درحال برگزاری است. همچنین کلینیک دندان پزشکی واحد بروجرد نیز با حضور دانشجویان برای ویزیت مردم عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =