پیش‌بینی جالب امیر عابدینی در مورد رئیس آینده فدراسیون فوتبال

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید دوست دارد در این دوره فدراسیون از علی کریمی استفاده مطلوب کنند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیر عابدینی که سابقه حضور در چند مجمع انتخاباتی فوتبال را دارد و زمانی خودش یکی از طراحان این عرصه بوده دوباره درباره انتخابات فدراسیون نکته‌هایی را مطرح کرد که چیکیده‌ای از حرف‌های او را در زیر می‌خوانید:

*درباره اینکه رئیس فدراسیون فوتبال باید چع فاکتورهایی داشته باشد، من اعتقاد دارم وقتی تجربه باشد پس شما با شرایط آشنا شده‌اید. این را می‌توان در یک بعد دید اما تجربه، شناخت، برنامه ریز بودن، تفکر مدیریت داشتن، تفکر هدایت و سیستماتیک عمل کردن و کنترل کردن سیستم و نظارت بر آن می‌طلبد که در فوتبال هم باشد. این فقط در سیستم‌های مدیریتی نیست و در کارگروه‌های مختلف هم می‌توان بررسی و تحلیل کرد تا به این آیتم‌ها رسید. به نظرم کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود باید این آیتم‌ها را داشته باشد. ضمن اینکه چون فوتبال الان یک صنعت است باید تفکر اقتصادی و صنعتی هم داشته باشد.

*مجمع جبرا به کسانی که کاندید می‌شوند رای می‌دهد و تنها از بین آنها می‌تواند انتخاب کند. این انتخابات گسترده‌ای نیست و کسانی که باور دارند توانایی خدمت به فوتبال را دارند شرکت می‌کنند. باید از دو فیلتر رد شوند و وقتی از فیلترها رد شدند خودشان را در صحنه مطرح می‌کنند. باید بگویم متاسفانه بعضی از دوستان ما حتی در مجمع نمی‌دانستند چه کسانی کاندید شده‌اند. به یکباره کسانی رای آوردند که به هیچ عنوان به درد فوتبال نخوردند و در همین دوره هم بودند اما مجمع تحمل و شاید به خاطر فوتبال حمایت هم کرد. شاید این اتفاق دیگر نیفتد و الان مجمع با هوشمندی ویژه طبق اساسنامه عمل می‌کند و برای اولین بار می‌توانیم بگوییم که دقیقا قوانین فیفا در حال اجراست. الان دیگر مجمع مو را از ماست می‌کشد، بررسی می‌کند و پیشنهادی داده بودم که ای کاش کمیته ای شرایط ورود و برنامه کاندیداها را بررسی می‌کرد تا گزارش را دو سه روز قبل از تشکیل مجمع و رای‌گیری از طریق ارتباطات خاص به اعضای مجمع نتیجه را می‌رساند و برای آنها شاید مفید واقع می‌شد.

*به صراحت می‌گویم که هر نماینده‌ای و هر کاندیدی که الان تمام فیلترها را رد شده باشد و مورد تایید هم باشد اما احساس شود که از طرف وزارت ورزش یا یک نهاد دولتی حمایت می‌شود، احساسم این است که به هیچ عنوان مجمع به او رأی نخواهد داد. این را با قاطعیت عرض می‌کنم. مجمع می‌توان گفت که تقریبا تصمیمش را گرفته است، درست است شاید کسانی که در هیات رئیسه بودند شاید الان نتوانند کارنامه قوی را ارائه کنند و کاندید شده‌اند اما این‌ها در رابطه با جامعه فوتبال یک آشنایی دیرینه دارند.

*الان می‌دانم که آقای عزیزی خادم رای خوبی دارد، آقای بهاروند رای خوبی دارد، من مطمئنم. آقای کیومرث هاشمی بعد از این آقایان، مگر اینکه در آینده اتفاق عجیبی بیفتد ولی الان نفر سوم هستند. آقای مصطفی آجورلو چهارم هستند و اگر جابجا شوند نفر سوم خواهند بود. این شرایط است. این شرایط به هر حال آینده فوتبال ما بین این عزیزان رقم خواهد خورد. همه باید مساعدت کنند و برای آنها آرزوی موفقیت کنیم. باید فوتبال را نجات بدهیم، ای کاش که حالا فرصت بود و آزادی عمل بود خیلی از افراد دیگر هم می‌بودند. من خیلی دوست دارم که در این دوره فدراسیون از آقای علی کریمی استفاده مطلوب کند. از آدم‌هایی مثل ایشان که در فوتبال ما شاخص هستند استفاده کرده و این‌ها در دوره بعدی رای نمایندگان مجمع را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

کد خبر: 1087924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =