نقاشی‌های استاد فرشچیان شهود بی واسطه حوادث و رویدادها است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت تولد استاد فرشچیان و برگزاری نشست آنلاین «تجربه استاد شاگردی» تصریح کرد:نقاشی های استاد فرشچیان شهود بی واسطه حوادث و رویدادها هستند.

به گزارش باشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالروز تولد استاد محمود فرشچیان و برگزاری نشست آنلاین «تجربه استاد شاگردی» با حضور استادان برجسته نگارگری پیام تبریکی صادر کرد.

در این پیام آمده است: با سپاس و ستایش به خالق زیبایی ها و درود و سلام بر پیامبر رحمت (ص) اسوه نیک انسانیت و انسان ها، چهارم بهمن سالروز تولد استاد یگانه نگارگری محمود فرشچیان را به ایشان و جامعه بزرگ هنری تبریک و تهنیت می گویم. استاد فرشچیان عصاره هنر معنوی اسلامی - ایرانی و شاهدی بر اصالت و صلابت هنرمندان این مرز و بوم است، آثار وی پیوندی عمیق میان اسلام و ایران، معنویت و مهارت، زیبایی و شکوه، زندگی و هنر را به نمایش می گذارند.

در ادامه این پیام تصریح شده است: این آثار جنس دیگری دارند.گویی با موضوعاتشان پیوندی فرازمانی برقرار کرده اند، به همین دلیل نقاشی های استاد فرشچیان شهود بی واسطه حوادث و رویدادها هستند. وقتی به تابلوی آفرینش نظر افکنده می شود این حس برای مخاطب پدیدارمی‌شود که گویی او از نزدیک شاهد آفرینش جهان بوده است. او همچنین مخاطب خود را نه به تماشا بلکه به مشارکت در حوادث دعوت می کند. چه کسی می تواند نقاشی عصر عاشورا را ببیند ولی مانند انسانی که در صحنه حاضر است متاثر نشود و بر این مصیب عظما نگرید. می توان با سیمرغ بر فراز قله قاف سفر کرد و با علی علیه السلام در محراب نماز خواند و با ابراهیم به قربانگاه رفت.

در این پیام عنوان شده است: نقاشی کوثر وی بیانگر نقش بی مانند بانوی بزرگ عالم امکان حضرت زهرا سلام الله علیها و شفاعت سخاوتمندانه وی از همگان است. در همه این صحنه ها خیر و روشنایی، امید و رستگاری در هم تنیده شده اند، او فلز را به واسطه حب و عشق تبدیل کرده چنانچه ضریح امام حسین علیه السلام پیونددهنده دستها و لبهای شیفتگان و عاشقان با عالم مثال محسوب می شوند.

در انتهای این پیام خاطرنشان شده است: دانشگاه آزاد اسلامی این افتخار را دارد که یکی از پیشنهادات و آرزوهای این استاد بزرگوار را که راه اندازی مرکزی برای تربیت استادان بزرگ برای آینده این مرز و بوم است محقق کند.واحد دانشگاهی هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان که بذر آن امروز نهالی با طراوت در سرزمین همیشه بهار هنر این کشور است می رود تا با عنایات الهی به درختی تنومند تبدیل شود که سایه آن نه فقط بر ایران بلکه بر همه کشورهای اسلامی و منطقه سایه افکند، تا همه انسان های صالح از میوه های بهشتی آن بهره مند شوند. در پایان آرزوی طول عمر پربرکت و تندرستی روزافزون برای آن استاد فرزانه را از خداوند منان مسئلت دارم.

به گزارش ایسکانیوز، این نشست روز گذشته با حضور محمود فرشچیان، محمدباقر آقامیری،علی اصغر تجویدی، عباس جمال پور، محمدعلی رجبی، سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان، بهمن نامور مطلق و معاون علمی و هنری دانشگاه استاد فرشچیان، میثم یزدی در واحد دانشگاهی هنرهای اسلامی – ایرانی استاد محمد فرشچیان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =