نظام مالی جدید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از پیاده‌سازی نظام مالی هدفمند و بهینه با هدف تسهیل امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و خدمات سلامت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در جلسه هیئت رئیسه این دانشگاه که با حضور مشاوران، معاونان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد و مدیرکل حراست دانشگاه برگزار شد از اجرای آیین‌نامه جدید نظام مالی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به منظور تسهیل امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی  و خدمات سلامت خبر داد.

تدوین فرآیند مالی جدید به منظور تسهیل امور اجرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

وی ضمن بیان موقعیت ویژه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در امر آموزش، پژوهش، فرهنگی، دانشجویی و همچنین ارائه خدمات سلامت و تأمین اقلام آزمایشگاهی، دارویی و بهداشتی به‌ویژه در بیمارستان‌ها نیاز به نظام مالی هدفمند، منظم، شفاف و کارآمد را از ملزمات اجرایی این دانشگاه دانست و گفت: تدوین فرآیند مالی جدید به منظور تسهیل امور اجرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی در فرآیند تدوین شده جدید، بخش‌های مختلف دانشگاهی که با یکدیگر در ارتباط هستند در یک سیستم هزینه قرار گرفته و بر اساس بودجه تخصیص یافته، اولویت‌بندی و با نظارت مستقیم معاونان و مسئولان هر حوزه نسبت به خرید و تأمین اقلام مورد نیاز اقدام خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اهمیت آموزش نیروهای کارپرداز، تدارکات و انبار گفت: تمامی مراحل انجام فرآیند مالی نیازمند تخصص و تعهد افراد این حوزه دارد که قبل از پیاده‌سازی این فرآیند شرایط گذراندن دوره‌های  آموزشی مورد نیاز ایشان پیش‌بینی و برگزار خواهد شد.

خوشدل ضمن ارائه توضیحات مبسوطی در خصوص الگوریتم پیاده‌سازی این فرآیند گفت: این الگوریتم شامل دو بخش انقباضی و انبساطی است. تمامی درخواست‌ها با نگاه سختگیرانه و رعایت صرفه و صلاح دانشگاه و با حداکثر نظارت نیروی انسانی بررسی و به منظور استفاده بهینه با سرعت بالا و حداقل بروکراسی اداری مورد بهره‌برداری آموزشی و پژوهشی استادان، کارکنان و دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به قدمت برخی ساختمان‌ها و نیاز به مرمت و بازسازی قسمته‌ایی از آن گفت: به منظور حفظ و نگهداری ابنیه، تأسیسات دانشگاه و مراکز تابعه، در این فرآیند سرویس‌های تخصصی با هدف بهبود وضعیت عمران و تأسیسات دانشگاه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با پیاده‌سازی صحیح آن در سریع‌ترین زمان ممکن موجب رفع مشکلات احتمالی شود.

یادآور می‌شود، این فرآیند با تأکید بر اهمیت نگهداری تجهیزات و ابنیه ضمن طرح در هیئت رئیسه دانشگاه و بحث و بررسی فرآیند نیازسنجی اعضا، جهت اجرا به تصویب نهایی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =