آخرین حرف‌های محمد بزرگی قبل از سقوط/ آکادمی احمدوند قهرمان جام حذفی تنیس بانوان/ ۱۲ تکواندوکار در دور جدید تمرینات تیم ملی بانوان

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

آکادمی احمدوند قهرمان جام حذفی تنیس بانوان

فینال رقابت‌های تنیس جام حذفی باشگاه‌های و دسته‌جات آزاد بانوان کشور، شنبه ۴ بهمن در مجموعه ورزشی المپیک کیش برگزار شد و در پایان نماینده هرمزگان توانست با عبور از سد حریف خود عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را بدست آورد.

در نخستین دیدار انفرادی مهتا خانلو از تیم آکادمی تنیس هرمزگان موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر مقابل رومینا زینالی از تیم خانه دان (الف) به برتری برسد و در دومین دیدار نیز درسا چراغی از تیم آکادمی تنیس احمدوند با تکرار همین نتیجه مقابل ماندگار به پیروزی دست یافت تا این مسابقه در نهایت به سود نماینده هرمزگان به پایان برسد. به این ترتیب تیم آکادمی تنیس هرمزگان در جایگاه نخست ایستاد، خانه دان (الف) در جایگاه دوم و تیم‌های k۲ (الف) و پایا چوب تبریز مشترکا سوم شدند.

در این دوره از رقابت‌ها بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، تهران‌، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، کرمان، مازندران، هرمزگان، همدان، یزد و جزیره کیش حضور داشتند.

برترین‌های مسابقات کراس‌فیت فینال مشخص شدند

مسابقات کراس‌فیت فینال جزیره در دسته‌های آماتور و حرفه‌ای که از سه شنبه سی‌ام دی‌ماه توسط کمیته کراس‌فیت هیئت ورزش‌های همگانی جزیره کیش و با همکاری کمیته کراس‌فیت کشوری برگزار شده بود، پس از ۳ روز رقابت عصر جمعه سوم بهمن ماه با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.

این رقابت‌ها در دسته حرفه‌ای طی ۳ روز در ۸ واد برگزار شد و ورزشکاران آماتور در ۲ روز به رقابت پرداختند. در رده حرفه‌ای آقایان، پوریا محمدی، علی طاهری، سینا محقق‌پور، محمد قربانی، سعید جعفری و سامان نجفی حضور داشتند که در پایان، طاهری از زنجان مقام اول، محقق‌پور از کرج مقام دوم، محمدی از تهران مقام سوم، قربانی مقام چهارم، جعفری مقام پنجم و نجفی مقام ششم مسابقات کراسفیت در رده حرفه‌ای را از آن خود کردند. همچنین جعفری نیز عنوان مرد اخلاق و نجفی عنوان تازه وارد به دنیای حرفه‌ای کراسفیت را به خود اختصاص دادند.

در دسته آماتور نیز، شایان کاشانی، علی ملک شهابی، مهران کاشانی، سهیل ابراهیم‌زاده، اصلان جهان افروز، مجید کرم‌زاده به رقابت پرداختند که در پایان ملک شهاب مقام اول، کاشانی مقام دوم، کرم‌زاده مقام سوم، ابراهیم‌زاده مقام چهارم، کاشانی مقام پنجم و جهان افروز مقام ششم مسابقات کراسفیت را از آن خود کردند.

از سال گذشته ۴۰۰ ورزشکار در دو رده حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای با هم به رقابت پرداختند که ۵ نفر برتر به همراه یک نفر از طرف میزبان به این مسابقات راه یافتند. همچنین تمامی استان‌ها نیز با سهمیه اعطایی انجمن کراسفیت در این رویداد حضور داشتند.

سهراب آزاد رئیس کمیته کراسفیت کشور درباره برگزاری این مسابقات گفت: فینال جزیره با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد که این مهم جز با همکاری و همدلی صمیمانه فرضی‌پور مسئول ورزش جزیره کیش، سعادت رئیس هیئت ورزش‌های همگانی کیش، مرتضی کاشانی سرپرست مسابقات و مسئول کمیته کراس‌فیت کیش، جواد غلامی ناظر مسابقات و مشاور و مسئول سازمان لیگ کراس‌فیت کشور، مرتضی صداقت مسئول کمیته فنی مسابقات، کیارش آزاد عضو کمیته فنی مسابقات، کادر اجرایی و داوران این مسابقات و همچنین پشتیبانی و حمایت افشین مولایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ممکن نبود.

آغاز اردوی تیم پاراتیراندازی با کمان

اردوی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان از صبح یکشنبه ۵ بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کیش آغاز می‌شود.

 اصغر زارعی‌نژاد، علی سینا منشازاده، رمضان بیابانی، غلامرضا رحیمی و محمدرضا زندی نفرات دعوت شده به این اردو هستند. مجید کهتری به عنوان سرمربی، جبرائیل عبادی به عنوان مربی و سیداصغری گنجی به عنوان بدنساز در این اردو حاضر هستند.

این اردو تا ۲۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

۱۲ تکواندوکار در دور جدید تمرینات تیم ملی بانوان

اردوی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان که به منظور حضور در لیگ تکواندو تعطیل شده بود، از شنبه ۴ بهمن ماه با حضور ۱۲ تکواندوکار مرحله جدید خود را آغاز کرد.

با اعلام سازمان تیم‌های ملی، ناهید کیانی، مهلا مومن زاده، نگار اسماعیلی، یلدا ولی‌نژاد، کیمیا همتی، غزل سلطانی، زینب اسماعیلی، پریسا جوادی، تینا مدانلو، طیبه پارسا، کوثر اساسه و زهرا پوراسماعیل در این مرحله از اردو حضور دارند.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور به عنوان مربی است.

تعویق مسابقات ایندی‌کار ۲۰۲۱

اسپورت اکسپرس، سرویس رسانه‌ای مسابقات اتومبیلرانی ایندی‌کار اعلام کرد فصل جدید این رقابت‌ها برخلاف اعلام قبلی با تعویق دو هفته‌ای از ۱۸ آوریل در آلاباما آغاز خواهد شد. شیوع جهانی ویروس کرونا و وضعیت کشورهای درگیر با این بیماری از جمله روسیه باعث ایجاد تغییراتی در تقویم ایندی‌کار ۲۰۲۱ شده است.

 اسکات دیکسون در فصل گذشته ایندی‌کار توانست برای ششمین بار قهرمان شود.

اعلام زمان بیست‌ونهمین نشست ستاد پارالمپیک توکیو

بیست‌ونهمین نشست ستاد بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، پاراآسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱ و پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

در این نشست که در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار می‌شود، در خصوص آخرین وضعیت سهمیه‌ها و سایر موارد مورد نظر بحث و تبادل نظر خواهد شد.

آخرین حرف های محمد بزرگی قبل از سقوط

محمد بزرگی یکی از مشهورترین ورزشکاران چتربازی در ایران روز پنجشنبه در مراسم یادبود شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو وقتی قصد داشت از نردبان آتش نشانی پرش کند، چترش باز نشد و با یک سقوط مرگبار حادثه تلخی را رقم زد.

بعد از گذشت چند روز از این اتفاق تلخ، ویدیویی از صحبت های محمد بزرگی که صبح ۲ بهمن و قبل از حضورش در این مراسم ضبط شده، منتشر شده است.

مرحوم بزرگی در این ویدیو ضبط شده، گفته است:

« الان ساعت ۷ صبح روز دوم بهمن است. به امید خدا و با اعتماد مسئولان امنیتی، انتظامی و شهرداری قرار است افتخار بزرگی نصیبم شود و از روی نردبان ۶۴ متری آتش نشانی پرش انجام دهم.

از روز اولی که این ایده به ذهنم آمد، به ریسک ها و محدودیت هایی که این ایده داشت، فکر کردم و آگاه بودم. از همه عزیزان مسئول ممنونم که زیر برگه تقاضای مرا امضا کردند و به من لطف داشتند. افتخاری که امروز به دست می آید، برای یک جمع است نه من.

تمام این کار با رضایت شخصی خودم انجام می شود. هزار درصد با اصرار خودم این کار را می کنم. مسئولان قبول نمی کردند و من اصرار کردم که دیگر حرفی نزدند.

اگر به هر دلیلی اتفاقی برای من افتاد، هیچ بزرگواری از نیروی انتظامی یا نهادی دیگر مسئول نیست. من از آن ها عذرخواهی می کنم که اگر به دردسر و زحمت افتادند.

به امید دیدار»

انتهای پیام/

کد خبر: 1087942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =