احتمال منتفی شدن برگزاری یورو ۲۰۲۱ در ۱۲ کشور/ دوری بی سابقه  بارسلونا از نیوکمپ/ یوونتوس دیگر ادین ژکو را نمی‌خواهد

با بسته خبری فوتبال خارجی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

جدایی رافا بنیتس از دالیان به خاطر ترس از کرونا

مربی سابق لیورپول و رئال دوران حضورش در دالیان در سوپرلیگ چین را به دلیل ترس از اثرات ادامه دار ویروس کرونا محدود کرده است.

بنیتس که خانواده‌اش در شمال غربی انگلیس سکونت دارند، بیش از پیش درباره ترک مجدد خانواده خود به مدتی طولانی در حالی که این ویروس بار دیگر در آسیای شرقی شیوع پیدا کرده نگران است.

به همین دلیل او تصمیم گرفته که در فاصله دو ماه تا آغاز مجدد مسابقات لیگ این کشور به این تیم بازنگردد. بنیتس مدیران باشگاه دالیان را از تصمیم جدیدش مطلع کرده و مذاکرات درباره نحوه برخورد با این شرایط ادامه دارد. گفته می‌شود اتخاذ این تصمیم از سوی بنیتس باعث ایجاد کدورت بین دو طرف نشده و در واقع این مربی ۶۰ ساله در حال مشورت دادن به مدیران باشگاه برای انتخاب یک سرمربی مناسب برای فصل آینده است. او دوران موفقی را در دالیان داشت و در طول دوران حضورش در چین به بازسازی زمین تمرین و آکادمی این باشگاه پرداخت.

ثبت رکورد تاریخی در گلباران پی اس جی

پی اس جی جمعه شب در یک بازی برتر موفق شد مون پولیه را با ۴ گل شکست دهد. پاریسی ها در این بازی هیچ شانسی به حریف ندادند و موقتا به صدر جدول نیز صعود کردند و در صورت توقف لیل برابر رن در بازی یکشنبه، صدرنشینی شان قطعی خواهد شد.

در این بازی یک اتفاق تاریخی نیز رخ داد. شاگردان مائوریسیو پوچتینو توانستند در ۱۸۸ ثانیه سه گل به حریف بزنند که یک رکورد تاریخی است. سه گل بین دقایق ۶۰ تا ۶۳ توسط نیمار، مائورو ایکاردی و کیلیان امباپه.

این برای اولین بار در فوتبال دنیاست که یک تیم باشگاهی در ۱۸۸ ثانیه موفق به زدن سه گل متوالی به حریفش می شود. رکورد قبلی در اختیار منچسترسیتی بود که ۳ آوریل ۲۰۱۰ توانسته بود در برتری ۶-۱ بر برنلی در ۱۹۹ ثانیه سه گل بزند. این گل ها بین دقایق ۴ تا ۷ توسط امانوئل ادربایور، کریگ بلیمی و کارلوس ته وز به ثمر رسیدند. پی اس جی حریف بارسلونا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است و به نظر می رسد زیر نظر سرمربی آرژانتینی در حال بازیابی قدرت از دست رفته است که قطعا خبر خوبی برای باشگاه کاتالان نخواهد بود.

احتمال منتفی شدن برگزاری یورو ۲۰۲۱ در ۱۲ کشور

کارل هاینتس رومینیگه مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ از احتمال لغو برگزاری پراکنده بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در کشورهای مختلف و تبدیل شدن آن به یک تورنمنت متمرکز همچون ادوار قبلی این رقابت‌ها خبر داد. یورو ۲۰۲۰ که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر برگزار می‌شود، قرار است اولین دوره جام ملت‌های اروپا باشد که توسط چند کشور مختلف اروپایی برگزار می‌شود. اما افزایش شمار مبتلایان و اعمال محدودیت‌های سفر میان کشورهای اروپایی، طرح میزبانی ۱۲ شهر از بازی‌های یورو را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

کارل هاینتس رومنیگه مدیراجرایی باشگاه بایرن مونیخ در این مورد به روزنامه مونشنر مرکور گفت:« نباید فراموش کنیم که ایده برگزاری این دوره خاص از جام ملت‌های اروپا زمانی مطرح شد که کرونایی وجود نداشت. این یک بدعت‌گذاری توسط کمیسون اتحادیه اروپا بود که می‌خواست فوتبال در سراسر اروپا به نمایش درآید. اما من مطلع هستم که الکساندر چفرین رئیس یوفا که به شدت در مورد شیوع کرونا در فوتبال حساس است، دارد به این موضوع فکر می‌کند که آیا عقلانی‌تر و منطقی‌تر نیست که در این اوضاع و احوال تورنمنت فقط در یک کشور برگزار شود.»

پیش از این دومنیک بلان رئیس اتحادیه فوتبال سوئیس نیز به یوفا پیشنهاد داده بود که یورو ۲۰۲۰ را در یک کشور یا حتی یک شهر برگزار کند. در طرح فعلی، شهرهای کپنهاگ، بخارست، آمستردام، دوبلین، بیلبائو، گلاسکو و بوداپست، مونیخ، رم، سن‌پترزبورگ و باکو میزبان بازی‌های مرحله گروهی تا نیمه نهایی هستند و لندن میزبان بازی‌های نیمه نهایی و فینال خواهد بود.

فرناندو یورنته مهاجم اسپانیایی ناپولی در راه اودینزه

باشگاه ناپولی کار انتقال قرضی آرکادیوژ میلیک به مارسی را نهایی کرد و حالا قصد دارد فرناندو یورنته را نیز واگذار کند. یورنته پس از مدت ها انتظار بالاخره با اودینزه به توافق اولیه رسیده است.

او مدت ها از ترکیب ناپولی خارج بود تا اینکه به دلیل مصدومیت اوسیمن و مرتنز اخیرا توانست ۵۶ دقیقه برای آبی ها به میدان برود. قرارداد یورنته با ناپولی تنها تا پایان فصل اعتبار دارد و ستاره سابق بیلبائو، سویا، یوونتوس و تاتنهام به فوتبالش در تیمی دیگر از ایتالیا ادامه خواهد داد. ناپولی پیش از صدور مجوز جدایی یورنته قصد دارد از وضعیت دقیق ویکتور اوسیمن اطلاع حاصل کند. ستاره ای که با مصدومیت و سپس کرونا دست به گریبان شده و سه ماه است که نتوانسته به میدان برود. پیش بینی می شود ناپولی تا روز دوشنبه به انتقال یورنته چراغ سبز نشان بدهد.

یورنته بلندقامت زمانی ستاره خط حمله یوونتوس و تاتنهام بود ولی اکنون در ۳۵ سالگی به روزهای پایانی فوتبالش نزدیک می شود.

دوری بی سابقه بارسلونا از نیوکمپ

اتفاق نیفتاده که بارسونا مجبور شود، هشت بازی متوالی در خارج از نوکمپ برگزار کند. بارسا تا ۳۱ ژانویه(۱۲بهمن) به نوکمپ باز نمی گردد و در واقع هنوز در سال جدید میلادی هیچ بازی خانگی انجام نداده است. بارسا ۳۱ ژانویه باید برابر بیلبائو قرار بگیرد. آبی اناری ها تاکنون شش بازی دور از خانه در سال ۲۰۲۱ انجام داده اند و حاصل کار ۴ برد، یک تساوی و یک شکست بوده است.

تنها شکست بارسا در فینال سوپرکاپ برابر بیلبائو بود که اجازه نداد این تیم فاتح نخستین جام فصل شود.

بارسا کار خود را از زمین اوئسکا شروع کرد و توانست ۱-۰ برنده شود. سپس در سن مامس بیلبائو را ۲-۳ شکست داد. در زمین گرانادا ۰-۴ برنده شد و در نیمه نهایی سوپرکاپ در ضربات پنالتی موفق به گذر از سد سوسیداد شد. بازی در وقت های قانونی ۱-۱ مساوی شده بود.

بارسا در فینال سوپرکاپ به بیلبائو ۲-۳ باخت و پنجشنبه شب در یک شانزدهم نهایی کوپا دل ری توانست ۰-۲ بر کورنیا غلبه کند.

بارسلونا یکشنبه در زمین الچه به میدان می رود و سپس در یک هشتم نهایی کوپا دل ری باید به خانه رایووایکانو برود.

در نهایت بارسا ۳۱ ژانویه به نیوکمپ بر می گردد تا برابر بیلبائو قرار بگیرد که اولین بازی خانگی اش در ۲۰۲۱ محسوب می شود. آخرین بازی بارسا در نوکمپ به ۲۹ دسامبر(۹ دی) می گردد که برابر ایبار ۱-۱ متوقف شد.

بارسا از ۲۶ آذر و برتری ۲-۱ بر سوسیداد دیگر نتوانسته برد خانگی کسب کند.

مقصد غیرمنتظره ستاره شاکی آرژانتینی

پاپو گومز ستاره تیم آتالانتا که در فصل نقل و انتقالات پیش رو قرار است از این تیم جدا شود، تیم‌هایی چون رم، ناپولی، میلان، اینتر و چند باشگاه آمریکایی را خواهان خود می‌بیند اما به نظر می‌رسد مقصد آینده او سویا باشد.

گومز هم اکنون جدا از تیم آتالانتا در برگامو تمرین می‌کند و حتی تعطیلات کریسمس هم باعث نشد تا اوضاع بین او و جان پیرو گاسپرینی(سرمربی) درست شود. در همین رابطه ماه گذشته نشریه کوریره دلو اسپوت گزارش داد که اینتر می‌خواهد گومز را جذب کند اما به قیمتی کمتر از ۱۵ میلیون یورو که آتالانتا درخواست کرده است. انتقالی که خیلی زود منتفی شد.

جمعه جانلوکا دی مارتزیو کارشناس اسکای اسپورتس گزارش داد که مذاکرات سویا با آتالانتا برای جذب گومز سرعت گرفته به طوری که حتی تا امروز این انتقال می تواند نهایی شود. پیشنهاد سویا ۵.۶ میلیون یورو به علاوه حدود ۱ تا ۲ میلیون یورو پاداش است. تماس ها مداوم بوده و طرفین تلاش می کنند از نظر اقتصادی به توافق برسند. مونچی مدیر ورزشی سویا به شدت خواهان گومز است و می خواهد زودتر از هرتابرلین کار را تمام کند. همچنین این بازیکن آرژانتینی خود نیز آماده پذیرش پیشنهاد سویا به عنوان مقصد بعدی خود است.

یوونتوس دیگر ادین ژکو را نمی‌خواهد

تیم آ اس رم در هفته گذشته روزهای بحرانی را از سر گذرانده و همواره در تیتر خبرها بوده. رم پس از یک تعویض بیش از تعداد مجاز در بازی برابر اسپتزیا در کوپا ایتالیا ۳-۰ بازنده اعلام شد، هر چند در زمین بازی نیز نتیجه را ۴-۲ واگذار کرده بود.

جانلوکا گومبار، مدیر تیم. پس از این افتضاح توسط رم اخراج شد. کوریره دلو اسپورت گزارش داد که ژکو و برخی از هم تیمی هایش تصمیم گرفتند در اعتراض به برکناری وی تمرین نکنند و یک جلسه ۳ ساعته لازم بود تا بازیکنان دوباره به تمرین برگردند.با وجود بازگشت به تمرین اما نام ادین ژکو در فهرست بازیکنانی که روز شنبه بار دیگر برابر اسپزیا و این بار در سری آ بازی خواهند کرد، قرار نگرفته است.

ژکو در تابستان بسیار نزدیک به پیوستن به یوونتوس بود و با وجودی که ممکن است به زودی رم را ترک کند، یووه قصد ندارد برای به خدمت گرفتن او حرکتی بکند. یوونتوس سال گذشته نزدیک بود با قراردادی ۱۶ میلیون یورویی ژکو را به تورین ببرد اما درنهایت این اتفاق رخ نداد. پس از شایعاتی راجع به لوییز سوارز، یووه در نهایت با آلوارو موراتا قرارداد بست.

 با حضور کریستیانو رونالدو، پائولو دیبالا و موراتا، یووه هم اکنون نیاز به مهره ای دیگر در خط حمله ندارد، هر چند هنوز چندان برای به خدمت گرفتن یک مهره چهارم بی میل نیست. هر چند قرارداد با ژکو الان دیگر متعلق به گذشته است.

سه گزینه قطعی خرید تابستانی کومان برای بارسلونا

رونالد کومان تابستان امسال بود که جانشین کیکه ستین در بارسلونا شد. او روی جذب سه بازیکن اصرار داشت ولی در نهایت به دلیل محدودیت های مالی بارسا و سقف دستمزد مشخص شده از سوی لالیگا نتوانست هیچکدام را جدب کند. عدم تمایل عثمان دمبله به جدایی و پیوستن به منچستریونایتد نیز مزید بر علت شد تا خواسته های کومان برآورده نشود.

ممفیس دیپای برای پست حمله، اریک گارسیا برای دفاع و جینی واینالدوم برای خط میانی مدنظر کومان بودند و همچنان نیز هستند. کومان توصیه کرده بود که گارسیا را حداقل در انتقالات ژانویه که هنوز پنجره اش بسته نشده، جذب کنند ولی کمیته موقت ریاست بارسا به دلیل مشکلات مالی حاضر به انجام این کار نشد.

سرمربی هلندی در صورت ابقا در پست خود، هر سه را برای تابستان می خواهد. دیپای، گارسیا و واینالدم قراردادشان در پایان فصل تمام می شود و می توانند به عنوان بازیکن آزاد راهی بارسا شوند که در شرایط اقتصادی کنونی، کاملا باب میل بارسلوناست.

دیپای در لیگ فرانسه برای لیون ۱۱ گل زده و یک گل در جدول گلزنان با کیلیان امباپه فاصله دارد. او اکتبر گذشته با بارسا بر سر جزئیات قرارداد به توافق رسید ولی اکنون پی اس جی و یوونتوس را هم خواهان خود می بیند.

واینالدم هم قصد تمدید با لیورپول را ندارد و بسیاری از منابع اطمینان دارند که مقصد بعدی او بارسا خواهد بود. اریک گارسیا هم که محصول آکادمی بارسلوناست، مشتاق بازگشت است و با اتمام فصل این خواسته را نهایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =