بایدن از ایران چه می‌خواهد؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: آمریکا در مرحله نخست قصد بازگشت به معاهده برجام را دارد یا موضوع مذاکرات جدید را مطرح می‌کند چراکه کشورهای اروپایی در تلاش هستند که علاوه بر مذاکره درباره صنعت هسته‌ای ایران، در خصوص صنعت موشکی و ابزارهای قدرتی ما در منطقه مذاکراتی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زمزمه بازگشت آمریکا به برجام بعد از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور کاخ سفید باعث شده تا بررسی و تحلیل موضوع روابط ایران و آمریکا و وضعیت تحریم‌‌های یکجانبه علیه کشور توسط کارشناسان و رسانه‌ها پررنگ‌تر شود.

معین صفری در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره سیاست‌های آمریکا مقابل ایران بیان کرد: در چند سال گذشته سیاست خصمانه‌ آمریکا نسبت به ایران یا سایر کشورهای جهان سوم ثابت بوده اما با توجه به قدرت داشتن احزاب جمهوری‌خواه یا دموکرات در آمریکا شدت این سیاست‌های آن کم یا زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان حزب دموکرات آمریکا نسبت به رقبای جمهوری‌خواه سیاست‌مدارتر هستند، گفت: اگر دولت قبلی آمریکا به جای ترامپ، فردی از حزب دموکرات بود، تحریم‌ و دشمنی‌ها علیه ایران وجود داشت؛ تنها تفاوت آن در نگاه آن بود. به عنوان مثال دموکرات‌ها فشار علیه ایران را از طریق مکانیسم ماشه دنبال می‌کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به وضعیت تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مطرح کرد: به عقیده بنده آمریکا در مرحله نخست قصد بازگشت به معاهده برجام را دارد یا موضوع مذاکرات جدید را مطرح می‌کند چراکه کشورهای اروپایی در تلاش هستند که علاوه بر مذاکره درباره صنعت هسته‌ای ایران، در خصوص صنعت موشکی و ابزارهای قدرتی ما در منطقه مانند کمک نظامی یا مستشاری به حزب‌الله لبنان یا حشد الشعبی عراق نیز مذاکراتی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل آمریکا با ایران موضوعات هسته‌ای نیست، گفت: کارتر رئیس جمهور آمریکا در اوایل دهه ۵۰ از حزب دموکرات‌ها بود اما با وجود اینکه پهلوی در آن زمان دست نشانده آمریکا بود، در مباحث حقوق بین‌الملل نیز ایران را تحت فشار قرار می‌دادند.

به گفته صفری، وضعیت تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر علیه ایران بیشتر در زمان مشخص شدن رئیس جمهور آینده در سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می‌شود چرا که آمریکا منتظر می‌ماند تا ببیند رئیس جدید ایران چه سیاست‌های خارجی دارد و با تکیه بر آنها اقدام به وضع تحریم‌های جدید یا ادامه تحریم‌های قبلی می‌کند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قدرت هژمونی آمریکا را رو به نابودی دانست و گفت: با توجه به اینکه آمریکا دیگر قدرت گذشته را ندارد و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور اقدامات نابخردانه سیاسی بسیاری انجام داده، به نظر می‌رسد آمریکا دیگر به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087947

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =