برد تراکتور و سایپا / حضور اسکوچیچ در آزادی / برنامه فشرده نمایندگان ایران در آسیا

با بسته خبری فوتبال داخلی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

گل گهر ۱ - تراکتور۲

تیم تراکتور با دو گل محمد عباس زاده و احسان حاج صفی توانست گل گهر را شکست دهد و سه امتیاز خارج از خانه را کسب کند.

در یکی از حساس ترین بازی های این هفته لیگ برتر ایران تیم های گل گهر و تراکتور در ورزشگاه امام علی به مصاف یکدیگر رفتند. در نیمه اول این بازی برخورد گادوین منشا با محمدرضا اخباری منجر به مصدومیت و تعویض دروازه بان تراکتور شد و چند دقیقه بعد احسان حاج صفی گلزنی کرد تا این نیمه با پیروزی یک بر صفر خاتمه یابد.

در نیمه دوم گل گهر بازی را در دست گرفت و ۲۰ دقیقه سراپا حمله شد و سرانجام با ضربه شاکری به گل رسید. در ادامه همکاری دژاگه با عباس زاده به گل دوم تراکتور ختم شد. پس از پایان بازی درگیری مهری با سهرابیان به زد و خوردی شدید بین بازیکنان دو تیم منجر شد که در نتیجه آن هر دو بازیکن اخراج شدند.

استقلال ۰- سایپا ۱

شاگردان فکری نتوانستند از موقعیت‌های پُرشمار مقابل سایپا استفاده کنند و نتیجه را به حریف خود واگذار کردند.

استقلال پس از روند خوبی که طی ۱۱ هفته اخیر داشت و تنها یک شکست متحمل شده بود، امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا رفت و امیدوار بود بعد از برد روحیه‌بخش مقابل تراکتور، از سد سایپا هم عبور کند تا همچنان صدرنشین بماند، اما آبی‌ها در روزی که فرصت‌های طلایی را هدر دادند و از محوطه ۶ قدم و در ریباندها توپ‌ها را تبدیل به گل نکردند، دروازه خود را در شروع نیمه دوم با شوت تماشایی حسین مالکی باز شده دیدند و دومین شکست فصل را متحمل شدند تا نارنجی‌ها با کسب دومین برد متوالی به شرایط خود در جدول هم سر و سامان بدهند و به رده هفتم بروند.

 دقیقه ۴۹ بازی مجید علیاری با حرکت تکنیکی و تماشایی در سمت چپ زمین سه مدافع استقلال را فریب داد و از بین آنها نفوذ کرد که پاس رو به عقب به این بازیکن به پشت محوطه جریمه را حسین مالکی با سر توپ مقابل ریگی و شوت پای چپ وارد دروازه آبی‌ها کرد.

عباس‌زاده، هفت گله شد

گل دوم عباس زاده شاید تماشایی ترین گل این هفته فوتبال ایران باشد؛ اشکان دژاگه از داخل محوطه توپ را به محمد عباس زاده داد و او با ضربه سر ضرب به شکلی ماهرانه آن را تبدیل به گل کرد تا به دو قدمی صدر جدول گلزنان برسد.

گل عباس زاده اگرچه از محوطه جریمه به ثمر رسید اما زیبایی زیادی دارد و قدرت تمام کنندگی این مهاجم را به وضوح نشان می‌دهد. او در بازی های قبلی هم نشان داد که در محوطه جریمه قدر توپ ها را می‌داند؛ چه دیدار با استقلال و پیکان که فرار فوق العاده ای انجام داد و چه دیدار با ذوب آهن که دو ضربه تمام کننده تماشایی زد. این بازی هم او قدر تک موقعیتش را دانست و گل برتری را وارد دروازه حریف کرد.

عباس زاده این فصل یکی از بهترین دوره های فوتبال خود را سپری می‌کند. ثبت ۷ گل پس از گذشت ۱۲ بازی در شرایطی که او در ابتدای لیگ مورد اعتماد کادرفنی نبود، به وضوح نشان می‌دهد که شرایط این بازیکن چقدر خوب است. این وضعیت را می‌توان با موقعی مقایسه کرد که عباس زاده نظر علی دایی را جلب کرد و در روزهای ناکامی سیدصالحی به مهاجم اول پرسپولیس تبدیل شد و یکی پس از دیگری تیم های لیگ برتری را به طعمه خود تبدیل کرد.

عباس زاده ۷ گل خود را در شش بازی به ثمر رسانده و در چهار برد تراکتورسازی نقش آفرینی کرده است. او مقابل مس رفسنجان اولین برد فصل تبریزی ها را رقم زد، مقابل پیکان پیروزی را قطعی کرد، گلش مقابل صنعت نفت جلوی شکست تراکتور را نگرفت، برابر ذوب آهن دبل کرد تا شجاعی را به بردی مهم برساند و مقابل استقلال هم زننده تک گل تیمش بود. امروز هم که او در یک لحظه ۲۰ دقیقه حمله تیم امیر قلعه نویی را به باد داد و دروازه علیرضا حقیقی را گشود.

نکته مهم این که تمام گل های عباس زاده از محوطه جریمه به ثمر رسیده‌اند. در واقع شاید میزان جنگندگی و دوندگی او از حد مطلوب پایین تر باشد اما عباس زاده در محوطه جریمه مانند قاتلی بالفطره عمل می‌کند و جای حریف و حدیث نمی‌گذارد.

او پس از این که دروازه گل گهر را گشود، در گوشه از زمین رقص مازنی خود را انجام داد اما به جای میثم تیموری که در بازی با ذوب آهن زوج عباس زاده برای شادی این چنینی شده بود، اکبر ایمانی در این جمع شرکت کرد و در مقابل هم تیمی اش رقص آذری را انجام داد تا بینندگان شاهد یک همکاری ویژه از این دو باشند.

حضور اسکوچیچ و دستیاران در آزادی

دراگان اسکوچیچ همانند هفته گذشته که با حضور در استادیوم آزادی تماشاگر دیدار پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان بود، اینبار هم با حضور در جایگاه ویژه دیدار استقلال مقابل شاگردان ابراهیم صادقی را تماشا کرد.

سرمربی تیم ملی که فرصت چندانی برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی و چالش بزرگی که برای صعود پیش رو دارد، نخواهد داشت، امیدوار است با تماشای دیدارهای باشگاهی و انتخاب بازیکنان مدنظر خود به هدف این تیم در مسیر باقیمانده دست یابد.

دراگان اسکوچیچ که بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی و جانشینی مارک ویلموتس، فرصتی برای انجام دیدارهای رسمی ملی پیش رو نداشته، در اواخر اسفندماه اردوی تیم ملی برای انجام دیدارهای باقیمانده انتخابی جام جهانی را دنبال خواهد کرد.

برنامه فشرده در انتظار نمایندگان ایران در آسیا

با اعلام برنامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مشخص شد که نمایندگان ایران در این بازی ها برنامه سخت و فشرده ای در پیش دارند.

پس از اعلام سیدبندی تیم های حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مراسم قرعه کشی فصل جدید این بازی ها روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه برگزار می شود تا تیم ها رقیبان خود را در این دوره از رقابت ها بشناسند.

در سیدبندی اعلامی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر در سید یک قرار دارد، تراکتور که عنوان قهرمانی جام حذفی را بدست آورد، در سید دوم جای گرفته، استقلال نیز که عنوان نائب قهرمانی لیگ را تصاحب کرد در سید سوم است و فولاد نیز در صورت صعود از مرحله پلی آف، در سید چهارم جای می گیرد.

اما نکته مهم درخصوص برگزاری این دیدارها، برنامه فشرده این دوره از رقابت هاست. طبق آنچه که کنفدراسیون فوتبال آسیا از برنامه زمانبندی رقابت ها اعلام کرد، تیم ها باید از ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ بازی های مرحله گروهی را انجام دهند.

هر چند این دوره از رقابت ها به صورت متمرکز و در یک کشور برگزار می شود، اما تیم ها باید ۶ دیدار مرحله گروهی را به صورت رفت و برگشت انجام دهند. به عبارتی نمایندگان ایران همچون سایر تیم ها باید ظرف ۱۷ روز در شش دیدار مرحله گروهی مقابل رقیبان به میدان بروند.

برای برگزاری این شش دیدار، تیم ها تنها فرصت ۲ روز استراحت را دارند و به عبارتی دیگر باید هر ۳ روز یکبار مقابل حریفان به میدان بروند که این فشردگی رقابت های می تواند کار را برای نمایندگان ایران سخت کند. باید این نکته را در نظر گرفت که بلافاصله پس از اتمام این رقابت ها، آنها باید راهی حضور در رقابت های لیگ برتر و جام حذفی شوند.

با توجه به اینکه در لیگ ستارگان قطر تیم ها تنها ۷ بازی تا پایان فصل در پیش رو دارند و لیگ عربستان نیز ۳ هفته نسبت به لیگ برتر ایران جلوتر است، این کار را برای نمایندگان ایران در این بازی ها سخت می کند و تیم ها باید به فکر جذب نفرات مورد نظر برای حضور پرقدرت در این رقابت ها شوند.

ایمانی و پایان اختلاف با قلعه نویی

اکبر ایمانی، هافبک تراکتور که در آخرین اردوی تیم ملی نیز حضور داشت، در شرایطی مقابل گل گهر سیرجان قرار گرفت که با توجه به اتفاقات گذشته از انگیزه زیادی برای تقابل با امیر قلعه نویی و آبی‌پوشان سیرجانی برخوردار بود.

هافبک محبوب تبریزی‌ها در دوره حضور در ذوب آهن تحت هدایت امیر قلعه نویی با توجه به مصدومیتی که داشت با انتقاد زیادی از سوی سرمربی این تیم مواجه شده بود. ایمانی در آن مقطع از از پدیده مشهد با نظر امیر قلعه نویی به ذوب آهن پیوسته بود اما در هفته‌های ابتدایی به دلیل مصدومیت پیاپی و سریالی قادر به همراهی این تیم نبود. در همان مقطع نیز ذوب آهن از حیث کسب نتیجه شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت تا قلعه نویی در یکی از نشست‌های خبری‌اش انتقادات تندی را متوجه اکبر ایمانی و غیبت سریالی او کند.

ایمانی که اکنون با حضور در تراکتور بار دیگر به عنوان مهره‌ای تاثیرگذار در خط میانی این تیم تبدیل شده است، در دیدار امروز مقابل گل گهر سیرجان با انگیزه بالایی برابر حریف و خصوصا شاگردان امیر قلعه نویی حاضر شد و در نهایت نیز توانست مقابل خط میانی قدرتمند حریف به تیمش برای دستیابی به سه امتیاز کمک کند و یک برد ارزشمند خارج از خانه را نصیب سرخپوشان تبریزی کرد.

بی‌اطلاعی فکری از وضعیت هرویه میلیچ

یکی از موضوعاتی که طی روزهای گذشته در استقلال حاشیه‌ساز شده مساله بازگشت هرویه میلیچ است. مدافع کروات آبی ها بعد از دربی پایتخت و بدون هماهنگی با مسئولان باشگاه ایران را ترک کرد و تا این لحظه به تهران برنگشته است.

در این خصوص مدیران استقلال رایزنی هایی را با میلیچ انجام دادند تا شاید بتوانند این بازیکن را برگردانند اما درخواست های مدافع کروات با استقلالی‌ها متفاوت است و او فعلا به ایران برنگشته است.

در این شرایط محمود فکری سرمربی استقلال هم از وضعیت میلیچ ابراز بی اطلاعی می‌کند. فکری بعد از شکست مقابل سایپا درباره میلیچ گفت: «من از وضعیت میلیچ و بازگشتش اطلاعی ندارم!»

باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره این بازیکن کروات استقلال رخ خواهد داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =