سرقت از خانه دروازه‌بان پاری سن ژرمن هنگام مسابقه/ اخراج همزمان مربی و مدیر ورزشی هرتابرلین/ طارمی همچنان بر روی جلد روزنامه‌های پرتغالی

با بسته خبری فوتبال خارجی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

سرقت از خانه دروازه بان پاری سن ژرمن هنگام مسابقه
دروازه‌بان پاری سن ژرمن به فهرست بازیکنانی اضافه شد که از خانه آنها دزدی شده است. سرخیو ریکو در نیمه دوم دیدار پاری سن ژرمن برابر مون پلیه که با پیروزی قاطع تیمش به پایان رسید، به میدان رفت و پس از بازگشت به خانه متوجه اتفاقی تلخ شد.
طبق ادعای نشریه لوپاریزین، ریکو در بازگشت با پنجره شکسته شده خانه اش مواجه شد و فهمید که از خانه وی سرقت شده است.
طبق اعلام این روزنامه فرانسوی ۲۵ هزار یورو پول از خانه سنگربان پاری سن ژرمن سرقت شد و این در حالی است که جواهرات و ساعت های گران بهایی که ارزش آنها اعلام نشده نیز به سرقت برده شدند.
این نخستین بازیکن پاری سن ژرمن نیست که از خانه او سرقت می شود. در سال های اخیر دنی آلوز، اسکیل لاوتزی، ماکسیم چوبو موتینگ و تیاگو سیلوا نیز با چنین اتفاقی مواجه شده بودند. سرخیو ریکو ۲۷ ساله فصل قبل به صورت قرضی از سویا به پاری سن ژرمن پیوست که البته قرارداد او دائمی شد.

اخراج همزمان مربی و مدیر ورزشی هرتابرلین
باشگاه هرتابرلین، برونو لابادیا را به دلیل تداوم نتایج ضعیف این تیم آلمانی در رقابت‌های فصل جاری از سمت سرمربیگری این تیم اخراج کرد. هرتا همچنین میشائیل پریتز مدیر ورزشی خود را هم از کار برکنار کرد.
این سرمربی آلمانی که در ماه آوریل ۲۰۲۰ هدایت هرتابرلین را برعهده گرفت، درست یک روز پس از شکست سنگین خانگی ۴ - یک تیمش مقابل وردربرمن از سرمربیگری این تیم برلینی کنار گذاشته شد.
بر اساس گزارش نشریه آلمانی "بیلد"، انتظار می‌رود پل داردای ۴۴ ساله، هافبک پیشین هرتابرلین و تیم ملی مجارستان که در حال حاضر هدایت تیم زیر ۱۶ سال هرتابرلین را برعهده دارد، جانشین برونو لابادیا شود.
هرتابرلین از ۱۸ بازی اول خود ۱۷ امتیاز کسب کرده و در حال حاضر در رده چهاردهم جدول ۱۸ تیمی بوندس‌لیگاست.

مربی اخراجی بارسلونا گزینه هدایت مارسی شد
ارنستو والورده ژانویه ۲۰۲۰ بود که پس از ناکامی با بارسا در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا از سمت خود برکنار شد. مربی اهل باسک از همان زمان بدون تیم است و تابستان نیز ترجیح داد هدایت بیلبائو را رد کند.
او اما ممکن است به زودی به دنیای مربیگری برگردد و این بار چالشی دیگر در یک لیگ جدید را تجربه کند. طبق ادعای شبکه مووی استار اسپانیا، باشگاه مارسی پس از سومین شکست متوالی خود در لیگ فرانسه که شب گذشته برابر موناکو با نتیجه ۳-۱ رقم خورد، در اندیشه برکناری آندره ویلاس بویاس است. مربی پرتغالی جایگاهش در میان بازیکنان را از دست داده و این تیم برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته، سه شکست متوالی را تجربه می کند.
برکناری او قطعی است و سران مارسی قصد دارند هدایت تیم شان را به ارنستو والورده بسپارند. تماس های اولیه برقرار شده ولی هنوز مذاکرات وارد فاز جدی نشده است. مارسی در مقطعی صدرنشین لوشامپیونا نیز بود ولی چند هفته ای است که دچار بحران شده و این به قیمت برکناری سرمربی پرتغالی تمام خواهد شد.

طارمی همچنان بر روی جلد روزنامه‌های پرتغالی
روزنامه اوجوگو در شماره یکشنبه خود آمار این دو مهاجم را زیر ذره بین برده و تیتری از این گزارش خود را در صفحه اول خود هم قرار داده است.
در شرایطی که دوشنبه تیم فوتبال پورتو در چارچوب هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ پرتغال از ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه (به وقت ایران) به مصاف فارنسی تیم رتبه ۱۳ ام جدول رده بندی می رود، بار دیگر روزنامه‌های پرتغالی دو مهاجم آبی و سفیدپوشان را سوژه اصلی خود قرار داده اند.
البته روزنامه های پرتغالی هفته گذشته نیز به بهانه مصاف کلاسیک فوتبال پرتغال که میان پورتو و بنفیکا برگزار شد، عکسی از مهدی طارمی و مهاجم تیم حریف را روی جلد اصلی خود برده بودند و حالا در مصاف با فارنسی به بررسی عملکرد زوج اصلی خط حمله تیم کونسیسائو پرداخته اند.
طارمی و ماره‌گا در این فصل روی هم ۱۱ گل برای پورتو به ثمر رسانده اند که حاصل آن هفت پیروزی و یک تساوی برای شاگردان کونسیسائو بوده است. این دو بازیکن در آخرین دیدار این تیم برابر پورتو نیز روی تک گل بازی تاثیرگذار بودند و شوت طارمی پس از برخورد به پای ماره‌گا تغییر جهت داد و وارد دروازه تیم میزبان شد.
طارمی در دیدار مقابل بنفیکا با کارت قرمز داور روبه‌رو شد و به همین علت دیدار نیمه نهایی اتحادیه مقابل اسپورتینگ را از دست داد. پورتو نیز در غیاب او نتوانست مقابل صدرنشین کنونی لیگ بایستد و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
ستاره ملی پوش فوتبال ایران علی‌رغم هجمه‌ای که در پرتغال توسط رقیبان پورتو برای افزایش محرومیت او وجود داشت، مشکلی ندارد و با پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت می تواند در دیدار روز آینده برابر فارنسی از ابتدا بار دیگر در ترکیب اصلی حضور داشته باشد.

یوونتوس۲ -  بولونیا  صفر
یووه با ۱۷ بازی و کسب ۳۶ امتیاز در رده ششم بود و بولونیا نیز با ۲۰ امتیاز در رده سیزدهم قرار داشت. بازی را یوونتوس بهتر شروع کرد و خیلی زود بر توپ و میدان مسلط شد اما دقیقه ۱۴ بولونیا اولین خطر را ایجاد کرد. سانتر خطرناک دیجس را شزنی با واکنشی خوب و زودتر از مهاجم بولونیا دور کرد.
یک دقیقه بعد یوونتوس به شکلی تقریبا تصادفی به گل رسید. شوت از بیرون محوطه جریمه آرتور ملو پس از برخورد به پای اسخوتن بازیکن هلندی بولونیا وارد دروازه شد تا یووه ۱-۰ پیش بیفتد. ۸ دقیقه بعد یوونتوس روی شوت رونالدو بخت گلزنی پیدا کرد. در توپ برگشتی برناردسکی تلاش برای ضربه زدن داشت و در نهایت شوت آرتور راهی به دروازه پیدا نکرد.
دقیقه ۴۰ بازی کیه لینی توپ خطرناکی را درون محوطه جریمه دور کرد و اجازه نداد بولونیا به گل تساوی برسد. در نهایت نیمه اول با برتری ۱-۰ یووه به اتمام رسید.
بولونیا در نیمه دوم کار را بهتر و هجومی تر شروع کرد و در دقایق ۵۶ و ۵۹ روی شوت های اورسولینی و سانسونه دو شانس گلزنی خوب خلق کرد که هیچکدام ثمری نداشتند و برتری یوونتوس همچنان حفظ شد. یوونتوس رفته رفته بر بازی مسلط تر شد و پس از چند موقعیت نه چندان خطرناک، دقیقه ۷۲ به گل دوم رسید.
ارسال کرنر از خوان کوادرادو را مک کنی ستاره جوان یووه با ضربه سری زیبا به گل دوم بیانکونری تبدیل کرد.
سه دقیقه بعد یووه چیزی تا ثبت گل سوم فاصله نداشت. پاس رونالدو از چپ به درون محوطه جریمه را مک کنی با یک بغل پا کامل کرد ولی گلر بولونیا با پا توپ را برگشت داد. او در ریباند نیز شوت موراتا را روانه کرنر کرد.
دقیقه ۸۷ رابیو یک موقعیت عالی را از دست داد و گلر بولونیا توپ را راهی کرنر کرد. دقیقه ۹۰ شوت رونالدو از درون محوطه جریمه را نیز دروازه بان با کف دست برگشت داد.
در نهایت یوونتوس این بازی را ۲-۰ برد و با یک بازی کمتر در رده پنجم قرار گرفت.

رافا بنیتس و شایعه جذابی که تکذیب شد
شنبه منابع خبری اعلام کردند که رافا بنیتس سرمربی اسپانیایی به دلیل ترس و نگرانی ناشی از شیوع مجدد کرونا در آسیای شرقی به باشگاه دالیان پرو در سوپرلیگ چین باز نخواهد گشت.
مربی سابق لیورپول و رئال دوران حضورش در دالیان در سوپرلیگ چین را به دلیل ترس از اثرات ادامه دار ویروس کرونا محدود کرده است. بنیتس که خانواده‌اش در شمال غربی انگلیس سکونت دارند، بیش از پیش درباره ترک مجدد خانواده خود به مدتی طولانی در حالی که این ویروس بار دیگر در آسیای شرقی شیوع پیدا کرده نگران است.
در همین رابطه برخی منابع خبر از حضور او در لیگ اسکاتلند و به عنوان جانشین نیل لنون سرمربی سلتیک دادند تا به این ترتیب او رقیب مستقیم شاگرد سابق خود استیون جرارد شود(بنیتس سال ها در لیورپول مربی جرارد بود.
استیون  جرارد سرمربی رنجرز دشمن بزرگ و همیشگی سلتیک است و حضور بنیتس در سلتیک بدون شک می تواند رقابت این دو باشگاه را وارد فاز دیگری کند. در همین رابطه گییِم بالاگه کارشناس اسپانیایی مشهور بی بی سی اعلام کرد که با بنیتس تماس گرفته و او این شایعات را رد کرده است. بنتیس فعلا به دنبال استراحت است و قصد دارد تابستان پیش رو تیم بعدی خود را انتخاب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =