خدمت‌رسانی هفتگی به مردم مناطق محروم‌ شهر مشهد

مسئول جهادی بسیج دانشگاه آزاد مشهد گفت: در هفته‌های گذشته به ۱۲ منطقه و یک‌هزار نفر در حاشیه شهر مشهد خدمت رسانی شده که این خدمات توسط دانشجویان پزشکی، پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد مشهد ارائه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سید محمود بهشتی در خصوص فعالیت‌های گروه جهادی شهید حججی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، اظهار کرد: گروه جهادی شهید حججی از سال ۹۶ شروع به فعالیت کرده است. فعالیت‌های این گروه در بازه زمانی کوتاهی متوقف شد و از سه ماه گذشته مجددا شروع به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این گروه در بخش پزشکی فعالیت می‌کند، افزود: خدمات این گروه شامل خدمات پزشکی و ارائه بسته‌های معیشتی به مردم مناطق محروم و حاشیه شهر است. در پنجشنبه هر هفته و در زمان مراجعه به مناطق حاشیه مشهد به صورت میانگین ۲۰ نفر از دانشجویان پزشکی، پرستاری و مامایی که دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد حضور دارند. 

خدمت‌رسانی به ۱۲ منطقه در حاشیه شهر

مسئول جهادی بسیج دانشگاه آزاد مشهد گفت: تا به امروز به ۱۲ نقطه در حاشیه شهر مراجعه کرده‌ایم که شامل بلوار توس، بلوار شاهنامه، بلوار شهید آوینی، روستای عباس آباد، روستای شهرآباد و... می‌شود. مکان‌های مورد مراجعه روستاهای نزدیک به مشهد و مناطق حاشیه شهر هستند. 

بهشتی خاطرنشان کرد: جدای از دانشجویان دانشگاه در این اردوهای جهادی دو پزشک عمومی و در برخی اوقات یک پزشک متخصص چشم یا ارتوپد نیز ما را همراهی می‌کنند. همچنین سیستمی برای ارجاع افراد نیازمند به خیران ایجاد کرده‌ایم. در این اردوها علاوه بر اینکه ویزیت و داروی رایگان برای افراد ارائه می‌شود، داروهای خاص برخی از افراد را نیز تامین می‌کنیم. حتی در صورتی که فردی نیازمند یک عمل جراحی باشد که هزینه‌ خیلی بالایی نداشته باشد مورد یاری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل تشکیل این گروه ایجاد حس همدردی میان دانشجویان مرفه دانشگاه آزاد با مردم است، تشریح کرد: هدف از تاسیس این گروه خیررسانی و کمک به مردم حاشیه شهر است. اکثر دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد عموما افرادی مرفه هستند که با شرکت کردن در این گروه‌ها خواهند آموخت که زندگی چندان آسان و رفاه همیشگی نیست. 

به حمایت خیران نیازمندیم

مسئول جهادی بسیج دانشگاه آزاد مشهد، اظهار کرد: منابع این گروه از طرف خیران تامین می‌شد که همچنان هم به حمایت خیران نیازمندیم. هر هفته حدود ۴ میلیون تومان دارو ارائه شده که حداقل ۳۰ میلیون تومان تا به امروز شده است. ادامه این فعالیت‌ها بستگی به حمایت‌هایی که از هزینه‌های این گروه می‌شود دارد. دانشجویان کاملا انگیزه دارند و آماده ادامه این دسته از فعالیت‌ها هستند. علاوه بر خدمات پزشکی و ارائه بسته‌های معیشتی به خانواده‌ها، به ارائه برخی از خدمات عمرانی نیز پرداخته شده است. تمام کیفیت فعالیت‌های ما به حمایت خیران باز می‌گردد.

غربالگری یک‌هزار نفر از مردم حاشیه شهر

بهشتی گفت: هر هفته به صورت میانگین ۱۰۰ نفر مورد غربالگری و معاینه قرار می‌گیرند که در مجموع و به صورت حداقلی نشان دهنده غربالگری از یک‌هزار نفر است. البته در برخی مناطق مانند منطقه شهید آوینی در یک هفته ۱۶۵ نفر مورد معاینه قرار گرفتند. 

وی در رابطه با تاثیر این نوع فعالیت‌های داوطلبانه در روحیات جوانان، افزود: پرورش روحیه جهادی در میان جوانان بسیار با اهمیت است. نام گروه را به اسم شهید حججی قرار دادیم تا در روحیه جوانان تاثیر گذار باشد و الگو برداری کنند. دانشجویان با بیرون آمدن از زندگی عادی خود و تجربه شرایط زندگی دیگر افراد می‌توانند از نظر روانی رشد بزرگی داشته باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087959

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =