قطب فناوری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه آزاد ارس ایجاد می‌شود

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد قطب فناوری و تجاری‌سازی مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در استان آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های بی نظیری در حوزه ایجاد زیرساخت فناورانه است، گفت: سرای نوآوری چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی توانسته با برخی از صنایع منطقه ارتباط خوبی برقرار کند. در همین راستا در همکاری که با منطقه آزاد ارس داریم، همرسانی بیشتری در حوزه فناوری در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ایجاد قطب فناوری و تجاری سازی مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه آزاد ارس در دستور کار قرار گرفته است و براساس توافق هایی که انجام شده، منطقه آزاد سالن و دفتر کار به صورت رایگان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می دهد. این امر زمینه لازم برای فعالیت های فناورانه اشتراکی بین این دو نهاد ایجاد خواهد کرد و شرکت های فناور و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی و در سطح ملی این فرصت را خواهند داشت تا با شرکت ها و سرمایه گذاران وارد تعامل و همکاری تنگاتنگ شوند.

مرتضی محمودزاده رئیس سرای نوآوری چرم و کفش با اشاره به ظرفیت های سرای نوآوری چرم و کفش و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: در چند سال گذشته واحد تبریز توانسته زیرساخت جامع و مناسبی برای توسعه هسته ها و شرکت های فناور و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین حمایت از ایده های فناورانه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: این بستر و ظرفیت مورد استقبال صنایع موجود در استان قرار گرفته و در یکی از طرح ها، منطقه آزاد ارس برای همکاری اعلام آمادگی کرده است. در آینده نزدیک تعاملات و همکاری ها در بستر واقعی اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087965

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =