آموزش‌های زیست محیطی در کتب درسی لحاظ شود

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه آموزش کودکان در نحوه رفتار با محیط زیست بسیار می‌تواند موثر باشد، گفت: نحوه برخورد یک ملت با طبیعت نشان دهنده میزان تمدن آنهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، حجت الله ایوبی  در دومین جشنواره و چهارمین همایش ملی آموزش محیط زیست که به صورت آنلاین در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: ایران سرزمین شعر، ادبیات، هنر، ادیبان، حکیمان و بزرگان است و در طول تاریخ علم و دانش و فرهنگ از این سرزمین به دنیا سرازیر شده است و این وظیفه تاریخی ماست که در عرصه حفظ محیط زیست نیز پیشگام بوده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: اگر نگاهی به متون ادیبان ایران زمین بیندازیم می‌بینیم که در همه نسل‌ها، توجه به آب، هوا، حیوانات و محط زیست در فرهنگ ما جای دارد.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به توجه فقه شیعه به حفظ محیط زیست نیز افزود: در دین نیز بارها بر حفظ طهارت آب، رفتار مناسب با موجودات زنده تاکید شده است.

وی مهم ترین دلیل بی توجهی افراد به مسائل زیست محیطی را آگاهی نداشتن از پیامدهای رفتارهای خود دانست و گفت: انتظار داریم آموزش‌های زیست محیطی توسط آموزش و پرورش در کتب درسی لحاظ شده و از طریق شبکه های ارتباط جمعی و رسانه ها به تمامی مردم ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =