پاسخگویی به شبهات درباره دستاوردهای انقلاب وظیفه دانشگاهیان است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر پاسخگویی به سوالات و شبهات در خصوص دستاوردهای انقلاب را یکی از نیازهای اصلی جامعه و یک وظیفه همگانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام سیدمهدی قاضی‌زاده در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر تشریح عملکرد حیات چهل‌ساله انقلاب اسلامی به‌ویژه برای نسل جوان، اظهار کرد: پاسخگویی به سؤالات و شبهات درباره دستاوردهای انقلاب یکی از نیازهای اصلی جامعه و وظیفه همگانی است.

وی یکی از اصلی‌ترین سؤالات در این زمینه را سؤال کلی «انقلاب در این ۴۰ سال چه کرده است؟» برشمرد و افزود: این سؤال که با نیت‌های شوم دشمن و با بمباران فکری آنان در جامعه ایران اسلامی رواج پیدا کرده و گاهی حتی با لحن تمسخر نیز بیان می‌شود، یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی است که باید برای روشنگری با قاطعیت و جامع به آن پاسخ داد تا اجازه کوچک شمردن دستاوردهای عظیم انقلاب که در سطح جهان نیز بی‌مانند هستند، نداد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دشمن با همه قدرت خود و در همه عرصه‌ها به مقابله با نظام الهی انقلاب اسلامی ایران برخواسته و هوشمندانه و با هدف سرنگونی نظام و نابودی ایران اسلامی پا در این عرصه گذاشته است. دشمن برای دستیابی به نیت‌های خبیث خود از هیچ طرح و برنامه‌ای دریغ نخواهد کرد. بی‌شک اگر این فشارهای اقتصادی و سیاسی که به ملت و کشور ایران وارد کرده به کشور دیگر وارد می‌کرد، قطعاً موجب فروپاشی آنها می‌شد که نمونه بارز آن تجزیه اتحاد جماهیر شوروی بود.

قاضی‌زاده با تأیید وجود برخی ضعف‌های عملکردی عنوان کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در چهار دهه گذشته بنا بر آمارهای بین‌المللی نشانگر موفقیت‌های جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و کمبودهاست و کوتاهی تعدادی از مسئولان نباید باعث کم جلوه دادن دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی شود.

افزایش سطح آگاهی‌ جامعه با مطالعه کتاب «صعود چهل‌ساله»

وی مطرح کرد: یکی از منابعی که در این زمینه می‌تواند به افزایش سطح آگاهی‌ها کمک کند، کتاب «صعود چهل‌ساله» مورد تأیید مقام معظم رهبری است. با تشکیل گروه‌های چندنفره مباحث، تحلیل و اقتباس از مطالب بیان شده در فصل‌های این کتاب می‌توان به بسیاری از مسائل پاسخ‌های شایسته‌ای داد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر درباره کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین کرد: این کتاب که سلسله سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در قبل از انقلاب در ماه مبارک رمضان است در دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان محور مباحثه استادان دانشگاه قرار گرفته و علاوه بر آن این طرح ارزشمند را برای کارکنان نیز به‌صورت داوطلبانه ادامه خواهیم داد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه‌های مناسبتی خوبی برای ایام‌الله دهه مبارک فجر تدارک دیده شده که امیدواریم با تعامل، مشارکت و همیاری، سطح کیفی آن ارتقا یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088038

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =