استقلال سیاسی کشور پس از انقلاب اسلامی حفظ شده است

رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل گفت: استقلال سیاسی مملکت بعد از انقلاب اسلامی حفظ شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایران)، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در چهل و هفتمین جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: انقلاب اسلامی یک رویداد تاریخی بود که در کشور رقم خورد و مسیر تاریخ ایران،منطقه و جهان را عوض کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد:  طبیعی است وقتی کشوری مثل ایران در زمین بازی نظام سلطه قرار نمی گیرد و مسیر مستقل خود را می پیماید دچار انواع چالش ها ، محدودیت ها و تهدیدها  می‌شود که توسط همان نظام سلطه برایش به وجود آمده است.

وی افزود: با اراده  خداوند متعال و و درسایه اتحاد، ایمان و اعتقادات استوار مردم، بسیاری از تهدیدها و موانع خنثی شده است. ولی سوالی که امروز مطرح است این است که پس از چهار دهه تا چه اندازه ای  آرمان‌های انقلاب و نظام  جمهوری اسلامی،تحقق پیدا کرده است؟

رسولی خاطر نشان کرد:  آن چیزی که مسلم است استقلال سیاسی مملکت حفظ شده و امروز کشور ما علی رغم عملیات های روانی و جنگ رسانه‌ای که بر علیه آن راه افتاده، دارای اراده و وجاهت در نظام بین‌المللی است.پیشرفت های دفاعی و علمی در کشور محسوس هست.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همه این عوامل باعث شده است که قدرت های جهانی که سالها به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند ناامید شده و به پای میز مذاکره بیایند. اما  باید قبول کرد ضعف و سوء مدیریت ها و به دنبال آن تبعیض و ناعدالتی هایی در حوزه های مختلف وجود دارد و نظام را به چالش کشیده است. لذا باید بیش از پیش به آن پرداخته شود که انشاالله در گام دوم انقلاب بحث پیشرفت توأم با عدالت و شکل گیری اقتصاد مقاومتی در نظام و انقلاب خودنمایی خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب اسلامی است با طی فراز و نشیب های فراوان به یک مجموعه عظیم علمی و فرهنگی در سطح بین المللی تبدیل شده و از افتخارات انقلاب است.

رسولی مسئولیت‌های اجرایی و علمی را یک امانت الهی و مردمی دانست و گفت:  ما مسئولان ، استادان،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  باور داریم  که این دانشگاه ظرفیت علمی عظیمی است که می‌تواند در پیشرفت اقتصادی، سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی کشور تاثیر سرنوشت سازی داشته باشد و توسعه کشور ، استان ها و شهر ها را شتاب ببخشد.به شرطی که دولت ها به چشم رقیب به آن نگاه نکنند و به آن بهای بایسته و شایسته بدهند.

وی بیان کرد: ما مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان  نباید دید و برنامه ها را به داخل دانشگاه محدود سازیم،بلکه باید به‌گونه‌ای فعالیت داشته باشیم که در حل مشکلات و مسائل  شهر و استان پیشگام باشیم.

رسولی با ترسیم وضعیت هشت زیر نظام آموزش عالی در استان (دانشگاه محقق اردبیلی،دانشگاه علوم پزشکی،دانشگاه پیام نور،دانشگاه جامع علمی کاربردی،دانشگاه فرهنگیان،دانشگاه فنی حرفه ای ، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی) جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحدهای تابعه را تبیین و  از روسای واحدهای استان خواست برنامه و بودجه سالانه،تفاهم نامه ارزشیابی عملکرد و برنامه پنج ساله واحدها  را به عنوان داشبوردهای مدیریتی  در کانون توجه و فعالیت های خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما نهضتی را شروع کرده ایم که از طریق کارآمدتر ساختن دانشگاه آزاد اسلامی استان، در پیشرفت و توسعه استان نقش فعال و پررنگی داشته باشیم و در ارتقاء سطح زندگی مادی و معنوی مردم و تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشگام باشیم.در این نشست حضور آقای جودی به عنوان سرپرست جدید واحد بیله سوار تبریک گفته شد و روسای واحدهای گرمی و خلخال نیز گزارشی از وضعیت واحدهای مربوطه ارائه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =