وزیر آموزش‌وپرورش سلامت دانش‌آموزان در مدارس حضوری را تضمین می‌کند؟

کارشناس آموزشی درباره بازگشایی مدارس در برخی از پایه‌های درسی گفت: وزیر آموزش‌وپرورش باید سلامت دانش‌آموزان را تضمین کند و تلاش کند پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مدارس رعایت شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در چند روز اخیر محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرده که مدارس در مقاطع ابتدایی و هنرستان با صلاح‌دید ستاد مبارزه با کرونای استان باید به صورت حضوری بازگشایی شوند. این تصمیم گیری واکنش‌های مختلفی از کارشناسان آموزشی را در پی داشت. برخی از کارشناسان به دلیل نبود ابزار و زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی این اقدام را مفید دانسته و برخی دیگر معتقدند که این موضوع باید با تعهد وزارت آموزش و پرورش برای سلامت دانش آموزان همراه باشد.

رضا نهضت در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره حضوری‌شدن دانش آموزان در مدارس بیان کرد: در حال حاضر با توجه به بیماری کرونا باید اولویت‌سنجی کرد به این معنا که جان دانش آموزان و خانواده‌های آنها یا کسب علم و دانش اهمیت بیشتری دارد؛ عقل و تعالیم اسلام بر حفظ سلامت و جان افراد تاکید بیشتری دارد. 

وی با اشاره به سخنان محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه «دانشگاه‌های بیشتر کشورهای اروپایی مانند انگلیس غیر حضوری اما مدارس حضوری است و در نتیجه این سیاست در ایران نیز پیاده‌سازی شود»، گفت: در جواب وزیر آموزش‌وپرورش می‌توان گفت که برخی مدارس در استان‌ها از مهرماه به صورت حضوری فعالیت داشته‌اند.

کارشناس آموزشی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید گزارش بدهد از مهرماه بازگشایی حضوری مدارش چقدر باعث شیوع ویروس کرونا بوده و چه تعداد از دانش آموزان و خانواده‌های آنها درگیر این بیماری شده‌اند، گفت: علیرضا زالی مسئول ستاد مقابله با کرونا استان تهران در مصاحبه‌ای بیان کرد که حضور دانش‌آموزان در مدارس باعث انتقال گسترده ویروس کرونا می‌شود اما هیچ‌زمان آماری مبنی بر تاثیر غیر حضوری شدن مدارس در قطع زنجیره انتقال ویرورس کرونا ارائه نداده است. 

وی حضور داشتن دانش آموزان در کلاس‌های درس در برخی از روزهای هفته را مفید دانست و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا اگر تشخیص دهند که حضور دانش آموزان در مدارس برخی روزها در هفته بی‌خطر است، قطعا این موضوع در پیشبرد اهداف آموزشی و درسی مناسب است. آموزش مجازی و حضور دانش آموزان در مدارس هیچ گونه تعارضی با یکدیگر ندارد.

توامان‌بودن آموزش مجازی و حضوری با یکدیگر منافاتی ندارند

نهضت درباره تعارض و دوگانگی حضور دانش آموزان در مدارس و آموزش مجازی تحت عنوان سامانه «شاد» عنوان کرد: دانش آموزان علاوه بر آموزش در مدارس، تخلیه انرژی می‌شوند و  ارتباط گیری با سایر هم‌سن‌های خود را یاد می‌گیرند.

معلم پایه دوم دوره متوسطه با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید سلامت و جان دانش آموزان را در مدارس حضوری تضمین کند، گفت: وزیر آموزش و پرورش باید سلامت دانش آموزان را تضمین کند و تلاش کند پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مدارس رعایت شود. بنده به عنوان یک معلم می‌گویم که امکان ندارد تمامی پروتکل‌ها در مدارس رعایت شود.

وی با اشاره به اختیار والدین برای حضور یا حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدارس مطرح کرد: آموزش و پرورش در این خصوص بی‌اخلاقی کرده و قصد ندارد تا مسئولیت کار خود را برعهده بگیرد.

نهضت با انتقاد از اینکه مدارس مناطق محروم امکانات مالی مناسب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند، گفت: مدارس سطح یک استان تهران قطعا قابل قیاس با مدارس مناطق محروم از نظر مسائل مالی و امکانات نیستند. همچنین والدین دانش آموزان در کلان شهرها به دلیل داشتن سواد اجتماعی بیشتر قطعا مواظبت بهتری از فرزندان خود برای رعایت نکات بهداشتی دارند.

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه آموزش حضوری به طور قطع از آموزش مجازی مناسب‌تر و کارآمدتر است، گفت: آموزش آنلاین دارای نکات مثبت بسیاری است؛ اما بازهم قابل قیاس با آموزش حضوری در کلاس‌های درس نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانش آموزان در منازل و توسط سامانه شاد فقط مورد تعلیم قرار می‌گیرند و معلمان در حوزه تربیت آنها نمی‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1088055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =