«مدیریت فرهنگ» توسط اقطاب اثرگذار ارتقا پیدا می‌کند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی این دانشگاه گفت: از جمله مؤلفه های کلیدی برای تعالی مدیریت فرهنگ می توان به عقلانیت، کرامت، چارچوب‌مندی و اعتمادبه‌نفس اشاره کرد که توسط اقطاب اثرگذار باید تحقق، تثبیت و ارتقا پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، بیست و دومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا برگزار شد.

دکتر جهان‌بین در این جلسه با بیان اینکه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان قوه عاقله حوزه فرهنگی ایفای نقش کند، گفت: این شورا باید محلی برای طرح مباحث مختلف و تضارب آراء باشد و خروجی این جلسه در چارچوب قانون، در بدنه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی جاری و ساری شود.

وی با تأکید بر اهمیت «مدیریت فرهنگ» به جای «مدیریت فرهنگی»، اظهار داشت: در این حوزه باید مدیریت بر تمامی عوامل فرهنگ صورت گیرد و این بسیار حائز اهمیت است و در معاونت فرهنگی و دانشجویی با جدیت دنبال می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مدل این کار، تعالی فرهنگ با تثبیت، تحقق و ارتقای مولفه های کلیدی در نهاد دانشگاه از طریق اقطاب اثرگذار به صورت برنامه‌ریزی یکپارچه توزیع شده است. همه عوامل بر فرهنگ مؤثرند، اما اقطاب اثرگذار بیشترین تأثیر را بر فرهنگ دارند.

وی افزود: این اقطاب عبارتند از سلوک مدیران، اساتید، خانواده، فضای مجازی و تشکل ها و کانون ها و بسیج دانشجویی. از جمله مؤلفه های کلیدی برای تعالی مدیریت فرهنگ نیز می توان به عقلانیت، کرامت، چارچوب‌مندی و اعتمادبه‌نفس اشاره کرد که توسط اقطاب اثرگذار باید تحقق، تثبیت و ارتقا پیدا کند.

در ادامه این جلسه، بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت آموزش فرهنگی مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برای انجام کار موفق فرهنگی باید تحلیل کلانی از مسائل فرهنگی کشور وجود داشته باشد و در این زمینه معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باید بتوانند تحلیل کامل و درستی از وضعیت فرهنگی کشور داشته باشند و بدانند که چه موانع، نقاط ضعف و قوتی پیش روی آنان قرار دارد.

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری انتظار دارند که بازوی مؤثر علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد، گفت: این امر نیاز به مجاهدت دارد و مسئولیت آن برعهده معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه است.

 بنیانیان خاطرنشان کرد: درک عمیق اندیشه های رهبری در حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی کشور جزو واجبات است که مدیران دانشگاه باید در این حوزه آگاهی لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: برای ایفای بهتر نقش فرهنگی دانشگاه باید یک تعامل مثبت و مستمر بین دانشگاه و حوزه علمیه ایجاد شود.

در پایان، سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت های این حوزه گفتمان‌سازی، انسجام‌بخشی و جریان‌سازی است و در راستای این فعالیت ها، در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، 6 اجلاس سراسری (سه اجلاس به صورت حضوری و سه اجلاس به صورت غیرحضوری) برگزار شده است.

هاشمی ادامه داد: سفرهای استانی به منظور معرفی ظرفیت های انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی و تعامل با مسئولان استانی، برگزاری بیش از 80 جلسه شورای مرکزی بسیج اساتید به منظور اجرای دغدغه های مقام معظم رهبری، فعالیت جهادی 1300 نفر از اساتید بسیجی دانشگاه در حوزه مقابله با کرونا، دیدار با نمایندگان ولی فقیه به منظور تقویت جریان انقلابی در دانشگاه، ایجاد دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی و برگزاری جلسات مربوط به آن، اجرای دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب در واحدهای دانشگاهی، برگزاری همایش های ملی و استانی و... ازجمله اقدامات و فعالیت های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =