گسترش طرح اندیشه تمدن‌ساز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح اندیشه تمدن‌ساز میان خانواده‌های این دانشگاه در حال گسترش بوده و تقاضاهای دیگری هم برای تشکیل گروه‌های جدید به دفتر نهاد ارسال شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، گردهمایی و تقدیر از مربیان و دبیران شرکت کندده در طرح اندیشه تمدن ساز استان کهگیلویه و بویراحمد که به عنوان استان ممتاز در اجرای طرح کشوری تمدن ساز شناخته شده است، با حضور حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست مسئول تولید محتوای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی و مسئول کشوری طرح اندیشه تمدن ساز دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزادو حجه الاسلام یوسفی مسئول شورای مربیان طرح اندیشه تمدن ساز برگزار شد.

کرم جانی‌پور در مراسم قدردانی از مربیان و دبیران استان ممتاز در اجرای طرح کشوری اندیشه‌ تمدن‌ساز دانشگاه آزاد اسلامیکهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علم و علم‌آموزی امری فطری و اقتضای انسان بوده؛ اما اساس کار دستیابی به معرفت و آشنایی با علوم دینی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج افزود: دین‌، باور و اعتقاد قلبی است و به همه جوانب آن باید اعتقاد داشته باشیم و برای شناخت دین از ابزار و راه‌های مختلفی مانند راه‌های حسی، عقلی، شهود باطنی و راه وحی باید سود ببریم، برای رسیدن به معرفت صحیح این ابزار لازم است، باید به انبیا به‌ویژه حضرت خاتم‌النبیین (ص) باور قلبی داشته باشیم.

جانی‌پور با تأکید بر کلام وحی و معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: قرآن جهان‌بینی کاملی به انسان می‌دهد، همه چیز در قرآن آمده و این معجزه جاوید، چراغ راه کاملی است و می‌تواند راهنمای خوبی باشد و بالاترین مزیت طرح اندیشه تمدن‌ساز این است که در این سلسله سخنرانی‌ها که سال ۱۳۵۳ انجام شده و نشان از علم و درایت رهبر فرزانه انقلاب و آینده‌نگری ایشان دارد، مقام معظم رهبری قرآن را چراغ راه قرار داده است.

وی با بیان اینکه تفاوت جهان‌بینی مادی و الهی در همین است، افزود: آشنایی با معارف قرآنی برای استادان ضرورتی انکارناپذیر و لزوم طرح معرفت‌افزایی برای استادان بیشتر از دیگران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ضرورت دارد که دانشگاهیان معرفت دینی پیدا کنند و نسبت به مبانی دین از منظر قرآن عالم شوند و این طرح در این برهه از زمان ضروری است.

حجت‌الاسلام سید حکمت‌الله هاشمی‌پور در مراسم تجلیل از مربیان و دبیران استان ممتاز در اجرای طرح کشوری اندیشه‌تمدن‌ساز دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری متن سخنرانی‌های ایشان در سال ۱۳۵۳ و برگرفته از آیات قرآنی در مشهد مقدس بوده که کتاب جامعی در حوزه تفسیر، اعتقادات، موضوع توحید، نبوت و ولایت است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با استقبال پرشوری که از این طرح در استان صورت گرفته ۴۰ گروه فعال در قالب تیم‌های چهار تا پنج نفره تشکیل شده که در هر گروه یک نفر به‌عنوان مربی و یک نفر به‌عنوان دبیر مشخص و با کمک دیگر اعضای گروه در مدت ۶ ماه با دیدگاه‌ها، بیانات و سخنان مقام معظم رهبری که در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ارائه شده، آشنا می‌شوند.

هاشمی‌پور اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در ارزشیابی‌های انجام شده به‌عنوان استان ممتاز شناخته شده است و بر اساس گزارش‌ها، این طرح بین خانواده‌های دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در حال گسترش بوده و اکنون تقاضاهای دیگری هم برای تشکیل گروه‌های جدید به دفتر نهاد رهبری ارسال شده و این نشان از اثر بخش بودن این طرح دارد و می‌توان گفت قوی‌ترین طرح اجراشده برای استادان بوده است.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین یوسفی مسئول شورای مربیان طرح اندیشه تمدن‌ساز با بیان مطالبی در مورد طرح تمدن‌ساز  بیان کرد: این کتاب ارزشمند به صورت نظام‌مند و سلسله‌وار مباحث را در اختیار خواننده قرار می‌دهد و انسان را از حالت خنثی به یک شخص مسئولیت‌پذیر رهنمون و از انسانی با دیدگاه‌های فردی  به شخصی اجتماعی و مسئولیت‌پذیر تبدیل می‌کند.

 در پایان این مراسم به مربیان استانی طرح گواهی مربی‌گری طرح اندیشه تمدن‌ساز اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =