امکان پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی در رشته‌های مختلف فراهم شد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از امکان پذیرفته‌شدن برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی در رشته‌های مختلف خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، علی خاکی صدیق صبح امروز در گردهمایی مجازی مدیران دفاتر استعداد درخشان دانشگاه‌ها بیان کرد: در ۲۰ ماه گذشته اقدامات متعددی برای حمایت از دانشجویان استعدادهای برتر صورت گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به تسهیلات بدون آزمون در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کارورزی دانشجویان برتر و حمایت از رتبه‌های برتر المپیاد علمی اشاره کرد.

وی افزود: در جلسه‌ای با وزیر علوم مقرر شد که برگزیدگان دارای مدال طلای المپیادهای علمی دانشجویی با شرط کسب ۸۵ درصد نمره آخرین فرد قبول‌شده در هر کدرشته، بتوانند در هر رشته حتی در رشته‌های غیرمرتبط پذیرفته شوند. اینگونه شرط پذیرفته شدن در رشته مرتبط حذف می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ادامه جلسات متعددی با بنیاد ملی نخبگان، وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت برای حمایت بیشتر از دانشجویان برتر برگزار می‌شود. بیماری کرونا برای دانشجویان برتر تبعات زیادی داشت که برای کاهش تبعات، تسهیلاتی در روند پذیرش این دانشجویان صورت گرفته است تا بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.

وی بیان کرد: معاونان آموزشی و روسای دانشگاه‌ها باید به دانشجویان برتر توجه بیشتری داشته باشند. لذا ضروری است که دفاتر استعدادهای درخشان درباره این مسئله تأملی کنند و راهکارهای حمایت ویژه از دانشجویان استعداد برتر در نظر گیرند.

خاکی صدیق در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها درخواست‌هایی برای دانشجویان برتر دارند، اما چون در چارچوب مقررات دفاتر نمی‌گنجد با آن‌ها مخالفت می‌شود. اگر بتوانیم با اصلاح قوانین مربوطه تسهیلات را فراگیر کنیم تا دانشجویان برتر بیشتری را حمایت کنیم حتماً برای کشور مفید و سودمندتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =