پروژه خاورمیانه جدید چگونه شکست خورد؟

مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس گفت: جبهه مقاومت سدی در مقابل پروژه‌ خاورمیانه جدید است که منافع رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اگر محور جبهه مقاومت را انقلاب اسلامی ایران بدانیم، در طول چهار دهه اخیر، بسیاری از تحولات و رویدادها باعث تقویت این جبهه شده است. جنگ‌های داخلی، تهاجمات بین‌المللی و ترورها  نه‌تنها کشورهای عضو محور مقاومت را تضعیف نکرد بلکه باعث گسترش آن در منطقه و جهان شد.

عبدالهادی ده باریزی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره فعالیت جبهه مقاومت در منطقه بیان کرد: جبهه مقاومت اسلامی مسئله آزادی فلسطین را به عنوان یک موضوع مهم در منطقه و جهان حفظ کرد.

وی با بیان اینکه عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم غاصب صهیونیست در دوران حاج قاسم شدنی نبود، گفت: اقدامات اخیر آمریکا در منطقه جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است. تلاش‌های سربازان جبهه مقاومت در حفظ آرمان آزادی فلسطین به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل جهان اسلام نقش بسیار مهمی دارند.

مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر تقریبا بیشتر کشورهای عربی منطقه رویکرد مبارزاتی در موضوع فلسطین را کنار گذاشتند و روی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی آورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و اروپا از محور مقاومت هراس دارد، گفت: مقاومت سدی در مقابل پروژه‌ خاورمیانه جدید است که منافع رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه را دنبال می‌کند.

ده باریزی  اضافه کرد: افغانستان در سال 2001  به اشغال آمریکایی‌ها و ناتو درآمد. سربازان جبهه مقاومت در آن زمان با همکاری همه گروه‌های مقاومت توانست از پیروزی آمریکایی‌ها یک شکست کامل بسازد و پذیرش این مسئله برای واشنگتن بسیار سخت بود.

این فعال دانشجویی مطرح کرد: آمریکا در سال 2003  با اشغال عراق سعی کرد به تدریج این کشور را محل امنی جدید برای رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل کند که مجددا محور مقاومت در برابر این پروژه به مبارزه برخاست و آن را شکست داد.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مقاومت مردمی در عراق عنوان کرد: در سال‌های اخیر نیز پس از حضور داعش در عراق  سربازان جبهه مقاومت نیروهای عراقی را از همه جهات از جمله تسلیحاتی و مستشاری مورد حمایت قرار داد. در تحولات سوریه نیز شاهد حضور تاثیر گذار سربازان این جبهه بودیم. 

به گفته ده باریزی، سپاه پاسداران شاخه قدس و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه محور مقاومت بی تردید نقش مهمی در تقویت این محور علیه رژیم صهیونیستی دارند. در واقع ایران تنها کشوری است که در جهان از مقاومت فلسطین حمایت و پشتیبانی همه جانبه می‌کند و رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و غده سرطانی در منطقه معرفی کرده است که باید از بین برود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محدثه خسروی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      تا اخرش هستیم💙