مرگ بر خلبان مرده و داور زنده!

چه اهمیتی دارد که ما کجای بازی روزگار نشسته باشیم اگر قرار نباشد که سهمی داشته باشیم از کژتابی های روزگار و نامرادی های جامعه؟وقتی فرهنگ انداختن همه چیز بر روی گردن دیگران، در این کشور به خوبی نهادینه شده، انتظار داریم وزیر و وکیل و مربی به دنبال توجیه کردن نباشند؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز_ هومن جعفری: چه اهمیتی دارد که ما کجای بازی روزگار نشسته باشیم اگر قرار نباشد که سهمی داشته باشیم از کژتابی های روزگار و نامرادی های جامعه؟ اگر در نهایت، همه چیز تقصیر این است و تقصیر آن، اگر در نهایت همه چیز را به کردن این و آن بیندازیم، کجا قرار است به سمت اصلاح، بهبود یا افق آرمانی حرکت کنیم؟ وقتی فرهنگ انداختن همه چیز بر روی گردن دیگران، در این کشور به خوبی نهادینه شده، انتظار داریم وزیر و وکیل و مربی به دنبال توجیه کردن نباشند؟

1. آقای نماینده منکر زدن توی گوش مامور راهنمایی و رانندگی می شود. تاکید می کند هیچ برخورد فیزیکی نداشته. بعد اعلام می کند که فقط از ماشین پیاده شده و مامور را هل داده! بعدتر ناچار می شود که با عذرخواهی، مسئولیت این ماجرا را بپذیرد در حالی که همچنان لابه لای صحبت هایش می توانید توجیه کردن و عدم قبول مسئولیت کامل را ببینید! این وسط اگر پدیده ای به نام شبکه های اجتماعی، دوربین های گوشی موبایل و دوربین مداربسته شهری نبود، آقای نماینده کوتاه بیا نبود که نبود که نبود!

2. برنامه فوتبال برتر، دراقدامی بسیار جالب توجه، نیمی از مربیان لیگ را روی خط می آورد تا داوران را بزنند! اگر آنقدر بیکار باشید که دو ساعت برنامه شب قبل محمدحسین میثاقی را دیده باشید، متوجه می شوید که تمام ایرادات فوتبال ما تقصیر داوران است و لاغیر! مربیانی که میلیاردها تومان قرارداد می بندند به همراه بازیکنانی که قرارداد یک سالشان، از مجموع قرارداد تمام عمر معلمان یک مدرسه چندین و چند برابر بیشتر است، تمام قد ایرادات را گردن داوران می اندازند.

اقتصاد لیگ برتر را اگر بررسی کنیم، متوجه می شویم در گردش مالی بر فرض سالی هزار میلیارد، سهم داوران حتی با هزینه های رفت و برگشت به شهرستان ها و پول هتل و هزینه های اینچنینی، باز هم از مبلغ قرارداد یکی بازیکن از هر تیم لیگ هم کمتر خواهد شد! متوجهید؟ اگر مبلغ قرارداد یک بازیکن از هرکدام از شانزده تیم لیگ را با هم جمع بزنیم، مجموعش از میزان تمام هزینه های صورت گرفته برای داوران، شامل حقوق و هزینه های رفت و برگشت و اسکان آنها بیشتر می شود. بیشترین مبلغ برای ارائه کیفیت در مسابقات لیگ را آقایان مربی و بازیکن می گیرند و غرشان همیشه برای داوران است.

 اشتباهات داوری و اثرگذاری اش در نتیجه مسابقات را انکار  نمی کنیم اما چه کسی مسئول این بی کیفیتی آشکار مسابقات است؟ مربیانی که برای اشتباهات داوران یک میلیون تومانی اینگونه گریبان خود را پاره می کنند، چرا برای اشتباهات خود و بازیکنان میلیاردی صدایشان در نمی آید؟

3. یکی دو ماه قبل خبر آمد که سربازی در یک مجتمع قضایی از بالا دستی کتک خورده! دلیل این بود که سرباز از او کارت شناسایی خواسته و آن مقام همایونی، به این باور رسیده بود که مقامش زیر سوال رفته در نتیجه سرباز بیچاره کتک سختی خورده بود! صد البته که ماجرا با عذرخواهی ختم شد و حتی نفهمیدیم بر سر آن مقام همایونی چه آمد که درس عبرتی شود برای دیگر عزیزان مسئول که فکر نکنند اگر کسی از آنها کارت شناسایی خواست، باید حتما گوش طرف را با سقف بچسبانند!

البته همان موقع هم کم نبودند کسانی که مشکل را گردن سرباز  می انداختند که مافوق را نشناخته! درست مثل همان ها که همیشه عادت دارند، برای تمام سقوط های هواپیمایی، تقصیر را بیندازند گردن خلبان نگونبخت متوفی!

4. زندگی در ایران برای از ما بهتران، خط ویژه است! با دنا پلاس های اهدایی بیت المال، با قراردادهای چرب و چیلی فوتبال، با قدرت و اختیاری که از سوی قانون به آنها اعمال شده تا بی قانونی پیشه کنند، خط ویژه ها را با سرعت و قدرت رد کرده و اگر سربازی، داوری، چیزی به درست یا غلط سر راهشان قرار گرفت، حتی نیش ترمز هم نمی زنند بلکه از روی آنها رد می شوند! شانس اگر بیاوریم که کسی آنجا با موبایل ایستاده باشد و فیلمی بگیرد یا مقام بلا دستی ما مردانگی کند و پایمان بماند و نگذارد حقمان پایمال شود!

اینجا خوب یا بد، رسم شده که همه چیز را یا گردن خلبان مرده بیندازیم یا گردن داور زنده! اگر هواپیما سقوط کرد، اگر توپ گل نشد، اگر با وجود همه امکانات و بودجه های سنگین تیم نتوانست نتیجه بگیرد، اگر دنا پلاس مفتی را زدند زیر پایمان و هوس کردیم خط ویژه سواری کنیم، تقصیر ما نیست. تقصیر خلبان مرده است و داور زنده!

انتهای پیام/

کد خبر: 1088085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =