مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و اشاعه علوم انسانی اسلامی است

ماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و اشاعه علوم انسانی اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تمدن سازی نوین اسلامی در جامعه گفت: اساتید دانشگاه به عنوان قشر فرهیخته و مبتکر باید علوم انسانی اسلامی را پایه ریزی و در جامعه ترویج دهند.

وی نقش دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی را در ایجاد تمدن نوین اسلامی مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: دانشگاه به عنوان مغز متفکر و سازنده جامعه باید مسیر حرکت خویش را منطبق بر ارکان اسلامی بنا کند و با تأسی از قرآن کریم مسیر حرکت خویش را هموار سازد.

امام جمعه بندرعباس نوگرائی، نوآفرینی، ایجاد شور و نشاط و جذابیت علمی را در فضای علوم انسانی خواستار شد و تأکید کرد: کتب علوم انسانی باید بر اساس موازین اسلامی با ایجاد جذابیت، نوآوری و خلاقیت همراه باشد تا علاوه بر جذب جوانان به این مهم بتوانند تمدن نوین اسلامی را در جامعه نهادینه سازد.

توسعه رشته‌های علوم انسانی و استفاده از ظرفیت و توان استان برای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه

 احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار گزارشی از خدمات این دانشگاه در استان ارائه کرد و گفت: استان هرمزگان با دارا بودن 18 واحد و مرکز دانشگاهی نزدیک به حدود 50 درصد بار آموزش عالی استان را به دوش دارد و با عزم جهادی بر آن است تا خدمات قابل توجهی را در راستای عدالت آموزشی ارائه دهد.

وی توسعه رشته های علوم انسانی و استفاده از ظرفیت و توان استان را برای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه مهم ارزیابی کرد و افزود: این دانشگاه با بیشترین رشته محل و اعضای هیأت علمی و دانشجو درحال خدمات رسانی به جامعه علمی استان هرمزگان است.

کامرانی اظهار امیدواری کرد بتوان با استفاده و بکارگیری از توان و ظرفیت بهتر و بیشتر از امکانات پیش رو در جهت موفقیت های بیشتر، حرکت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =