شاخص‌های ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد ابلاغ شد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای سطح‌بندی مراکز رشد واحدهای دانشگاهی بر اساس عملکرد آن‌ها، شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در راستای سطح‌بندی مراکز رشد واحدهای دانشگاهی بر اساس عملکرد آن‌ها، شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد، گفت: این شاخص‌ها شامل سه دسته از پتانسیل‌ها و دستاوردهای مراکز رشد است.

وی افزود: در بخش اطلاعات کمی و کیفی از ساختار مراکز رشد، پتانسیل مراکز رشد به لحاظ فضای کار اشتراکی، اتاق کنفرانس، متراژ فضایی که در اختیار هسته‌ها/واحدهای فناور قرار می‌گیرد و همچنین تشکیل چارت سازمانی مرکز رشد، ثبات در مدیریت مرکز رشد، تشکیل منظم شورای مرکز رشد و تعداد دوره‌های برگزار شده از قبیل وبینار، استارت‌آپ، چالش فناوری، کارگاه‌های آموزشی و ترویجی حضور در آزمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در بخش اطلاعات مربوط به هسته‌ها/واحدهای فناور و شرکت دانش‌بنیان عملکرد مرکز رشد به لحاظ تعداد شرکت‌های مستقر در مرکز رشد، تعداد محصولات تولیدشده و همچنین تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی که در مرکز رشد فعالیت دارد، سنجیده می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به بخش عملکرد مالی مرکز رشد خاطرنشان کرد: در بخش عملکرد مالی مرکز رشد ملاک‌های ارزیابی شامل اطلاعات مالی مرکز رشد در خصوص هزینه‌ها و درآمدهای مرکز رشد بر اساس بخشنامه‌های مراکز رشد و میزان حمایت مالی برون‌دانشگاهی جذب شده برای هسته‌ها/واحدهای فناور و شرکت دانش‌بنیان مرکز رشد و همچنین حمایت جذب شده برای برگزاری رویدادهای فناورانه است.

وی ادامه داد: در مجموع امتیازات سه بخش، تعیین‌کننده سطح مرکز رشد در آن واحد دانشگاهی است. مراکز رشد واحد دانشگاهی باید مستندات خود را تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ در سامانه اداره کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =