وزرای خارجه «گروه هفت» بازداشت منتقد سیاسی روسیه را محکوم کردند

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ با انتشار بیانیه ای مشترک بازداشت و حبس رهبر مخالفان سیاسی در روسیه را محکوم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از دیلی صباح، وزرای خارجه هفت کشور عضو «گروه هفت» (G7) روز سه شنبه دستگیری «آلکسی ناوالنی» رهبر مخالفان سیاسی در روسیه را پس از بازگشت به کشورش محکوم کردند.

این گروه از وزرای خارجه در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما وزرای خارجه گروه ۷ از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده آمریکا به همراه نماینده عالی اتحادیه اروپا به اتفاق بازداشت و حبس آلکسی ناوالنی را که به انگیزه سیاسی صورت گرفته، محکوم می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما وزرای خارجه گروه هفت از مقامات روسیه می‌خواهیم که ناوالنی را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند».

این گروه همچنین بازداشت معترضان و روزنامه نگاران را در اعتراض‌های سراسری روز شنبه (۲۳ ژانویه / ۴ بهمن ماه) در روسیه محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند.

گفتنی است، الکسی ناوالنی ۴۴ ساله پس از گذراندن دوران درمان در آلمان و به محض بازگشت به روسیه در فرودگاه مسکو بازداشت شد. مقامات روسیه در توضیح دلیل بازداشت ناوالنی می‌گویند که وی قوانین مربوط به آزادی به قید التزام را نقض کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =