کرسی علمی و ترویجی فرصتی برای ارتقای استادان/ اختصاص ۴ امتیاز پژوهشی به دانشجویان دکتری با برگزاری کرسی‌های تخصصی

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشجویان مقطع دکتری بتوانند یک کرسی ترویجی و علمی در خصوص یکی از مباحث رساله خود برگزار کنند، ۲ امتیاز پژوهشی کسب خواهند کرد. همچنین کرسی‌های تخصصی نقد و مناظره شامل ۴ امتیاز پژوهشی است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در کارگاه آموزشی کرسی های نظریه پرداری، نقد و مناظره ویژه معاونان پژوهشی استان ها و روسای هیئت های اندیشه ورز که در واحد الکترونیک برگزار شد، اظهارکرد: در دومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، مصوباتی تصویب شد که جلسه امروز یکی ‌از این مصوبات محسوب می شود.

وی افزود: کرسی های نظریه پردازی فرصت مناسبی برای نشاط علمی در واحدهای دانشگاهی است؛ در جلسه اخیر در زمینه آموزش برگزاری کرسی های نظریه پردازی و فرهنگ سازی آن تصمیم گیری شد. با همکاری مرکز مطالعات معاونت علوم انسانی، چندین کارگاه برگزار خواهد شد که اولین کارگاه امروز درحال برگزاری است. 

عراقیه ادامه داد: درحال حاضر فرصت های زیادی برای ارتقای استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که شاید کمتر از آن خبر داشته باشیم. ما باید فرصت ها و تشویق هایی را برای اعضای هیئت علمی در نظر بگیریم که برگزاری کرسی های علمی و ترویجی یکی از این فرصت ها خواهد بود.

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در کرسی های علمی ترویجی، این امکان وجود دارد که اگر فردی صاحب خرد یا ایده ای است، می تواند ایده خود را حتی بدون چاپ در یک مقاله علمی در فضای دانشگاهی ارائه دهد. در واقع در کرسی های علمی و ترویجی به دنبال این هستیم که افراد بتوانند ایده های خود را به راحتی مطرح کنند.

وی اضافه کرد: اگر دانشجویان مقطع دکتری بتوانند یک کرسی ترویجی و علمی در خصوص یکی از مباحث رساله خود برگزار کنند، ۲ امتیاز پژوهشی کسب خواهند کرد. همچنین کرسی‌های تخصصی نقد و مناظره شامل ۴ امتیاز پژوهشی است. 

عراقیه گفت: ما به دنبال برگزاری کرسی های علمی و ترویجی در طول سال تحصیلی هستیم؛ چرا که در ترفیع استادان و ارتقای آن ها از سطح استادیاری به دانشیاری اثرگذار خواهد بود. درواقع برگزاری کرسی های علمی و ترویجی یک فرصت علمی برای استادان و اعضای هیئت علمی برای ارتقا و ترفیع درجه محسوب می شود.

مدیرکل پژوهشی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همکاری و هماهنگی معاونان پژوهشی و روسای واحدهای دانشگاهی با اعضای هیئت اندیشه ورز، موجب ارتقای این حوزه و افزایش تعداد کرسی های ترویجی و نظریه پردازی باشیم.‌ در برخی واحدها کرسی های خوبی برگزار شده است اما در بعضی‌ از واحدها با وجود ظرفیت های زیادی که وجود دارد، عملکرد قابل قبولی در این ‌زمینه نداشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کرسی های نظریه پردازی و ترویجی، ایجاد یک بهار علمی در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای استادان و اعضای هیئت علمی است.‌ به همین دلیل استادان دانشگاهی باید نسبت به برگزاری این کرسی ها اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =