دوره تربیت مدرس تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در واحد مشهد برگزار شد

نخستین دوره تربیت مدرس تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ نخستین دوره تربیت مدرس تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام علی ثقفی مسئول نهاد فرایند سپاه و رئیس کمیسیون تلفیق بیانیه گام دوم انقلاب و محمد پورقربان معاون بازرسی و تعالی مدیران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد آغاز به کار کرد.

معاون بازرسی و تعالی مدیران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در آیین گشایش این دوره اظهار کرد: از زمانی که مسئولیت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج اساتید کشور محول شد، برنامه این بود که به‌دلیل اینکه خیلی از استادان بیانیه را مطالعه کرده بودند و در طریقه تفسیر و تبیین آن و طریقه اجرایی‌کردن آن ابهام داشتند، ابتدا در یک سطح گسترده دوره‌ای به‌منظور تبیین و تفسیر بیانات حکیم فقیه انقلاب درباره بیانیه گام دوم برگزار کنیم.

محمد پورقربان افزود: نخستین دوره در تهران با وسعت بیشتری در سه روز کامل برگزار شد و پیرو آن در استان‌هایی که زمینه و ظرفیت اجرایی خوبی داشتند و پیشگام شدند، دوره را آغاز کردیم و لازم است در این زمینه از بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تشکر کنم.

وی با بیان اینکه مسئولیت عظیم و سنگینی در بیانیه گام دوم انقلاب بر دوش قشر فرهیخته و استادان دانشگاه‌ها نهاده شده است، تأکید کرد: حکیم فقیه انقلاب دو قشر را در راهبری جامعه مهم و مثمر می‌دانند، نخست استادان دانشگاه‌ها و دوم علما و روحانیون که این دو می‌توانند در هدایت جامعه و دادن خوراک فکری مؤثر و مفید باشند.

معاون بازرسی و تعالی مدیران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین بسیج اساتید در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: بسیج اساتید به‌عنوان امام‌الاقشار و هدایت‌کننده بقیه اقشار جامعه به‌واسطه بنیه علمی که دارد، دارای مسئولیت سنگینی است.

پورقربان اضافه کرد: جامعه ما به سرعت به سمت ظهور منجی عالم بشریت در حال حرکت است و هر روزی که سپری می‌شود یک روز به ظهور نزدیک تر می‌شویم و اگر زمینه ظهور فراهم نشود ما فرصت خود را به بطالت گذرانده‌ایم. باید زمینه تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت شکل‌گیری یک تمدن اسلامی را در سطح دنیا فراهم کنیم و این مسئولیت سنگین بر دوش بسیج اساتید قرار داده شده است.

تدریس و آموزش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌تنهایی کفایت نمی‌کند

مسئول نهاد فرایند سپاه و رئیس کمیسیون تلفیق بیانیه گام دوم انقلاب نیز به‌عنوان استاد این دوره با اشاره به تقارن دوره با دهه فجر بر قدرشناسی مردم نسبت به انقلاب تأکید و خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب خیلی مفصل‌تر از آن است که در دو روز بتوان آن را تفسیر کرد و تدریس و آموزش به‌تنهایی کفایت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام علی ثقفی یادآور شد: انتظار ما ایجاد یک حرکت در محیط‌های دانشگاهی است که ضرورت آن بسیار پابرجاست و امکان ایجاد چنین حرکتی در دانشگاه‌ها وجود دارد. امروز در شرایط فعلی ایجاد حرکت یک ضرورت است و این حرکت‌های شکسته بسته، پاسخگوی نیازهای انقلاب نیست و از طرف دیگر ظرفیت‌های ایجادشده انقلاب زمینه‌ساز تحقق اهداف این بیانیه است.

به گزارش آنا، اساتید بسیجی در این دوره دوروزه با مباحثی مانند مبانی بیانیه گام دوم انقلاب که به روش فهم اندیشه رهبری و چرایی بیانیه گام دوم انقلاب می‌پردازد و محتوای بیانیه گام دوم و نقشه راه تحقق دولت اسلامی آشنا می‌شوند.

این دوره به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در مرکز فرهنگی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال برگزاری است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088152

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =