سپاهان چراغ خاموش در صدر

در کش و قوس دعواهای همیشگی سرخابی ها در لیگ برتر، سپاهان با یک مربی جوان از جنس خودش آهسته آهسته خودش را به صدر جدول رساند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس و تحلیل گر فوتبال)؛ حالا که همه حواس ها به باخت سرخابی های پایتخت هست نکته قابل توجه جدول سکوی دوم سپاهان به سکان داری محرم نویدکیاست. دقت کنید مربی از جنس سپاهان، همان تیم دوست داشتنی به جا مانده از نسل مجید بصیرت،  باغبانباشی، لوینییان و آرمناک و لئون استپانیان.
لقمه گلوگیر قرمز و آبی پایتخت حتی در زمانی که فوتبال ما دوقطبی بود. حالا سپاهان در هفته دوازدهم بعد چند نوسان در جدول چراغ خاموش سایه به سایه استقلال صدر جدول ایستاده، احیانا منتظر لغزشی از طرف همه تیم های مدعی تا جای پای خود را ثابت کند.

 تحول در سپاهان
ابتدای فصل خیلی بی سر و صدا و بدون پروپاگانداهای رسانه ای نویدکیا نفر راس کادر فنی سپاهان شد و اتفاقا بدون هیاهو تفکرات خود را در تیم جا انداخت، صد البته تغییر تحولاتی هم در میان بازیکنان انجام داد و در صدر آنها نخواستن محسن مسلمان بود که به سایپا پیوست. خانه تکانی سپاهان البته صرفا به نخواستن بعضی از بازیکنان بسنده نشد و در داخل زمین هم تغییرات بسیاری از نوع و سبک بازی شکل گرفت، در راس تغییرات نیمکت نشینی کیروش استنلی و مهدی کیانی در بعضی از بازی ها کاملا به چشم می خورد و البته احیا شدن سجاد شهباز زاده که در پست اصلی خود حالا به میدان می رود.

چراغ خاموش
سپاهان امسال شاید در ابتدا خوب گل نمی زد و یا نوسان نتیجه گیری داشت اما امسال ظرافت های خاصی در سبک بازی آنها دیده می شود. استفاده از خط هافبکی متشکل از رفیعی ، کریمی ،محبی و جلال الدین محمدی قطعا توان بازیسازی و تنوع تاکتیک را در این تیم بالا برده به موقعیت های ایجاد شده در بازی های سپاهان توجه کنید، تیم محرم به مانند سبک فوتبالی خود او بازی می کند، بدون تخریب و درگیری.

بدون بیانیه، ذکر و دعا
نکته مهم تر از همه موارد بالا آرامشی هست که در سپاهان امسال شکل گرفته که شاید نشات گرفته از شخصیت نویدکیا هم هست، موردی که اتفاقا فوتبال ما به اندازه به آن نیاز مبرم دارد. دیگر خبری از بیانیه های تند وتیز و ذکرخوانی ها و دعا به شکل قبل نیست اگر هم اعتقادی هست مجزا از شرایط و بعد فنی بازی به آن پرداخته می شود. ظاهرا بیشتر از حواشی و داستان سرایی های مرسوم کادرفنی سپاهان سرش گرم کار خود هست و لاغیر. با این دست فرمان امسال قطعا حداقل سهمیه روی کاکل سپاهانی ها  می چرخد و شاید حتی قهرمانی لیگ، که البته به شرایط مختلف هم بستگی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =