شورای راهبردی دانشگاه آزاداسلامی واحد دامغان تشکیل شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از تشکیل شورای راهبردی با هدف برنامه‌ریزی مستقل و پویا به منظور دستیابی به اهداف خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ نعمت اله نعمتی در جلسه اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با اشاره به سوابق و موفقیت‌های این دانشکده با ظرفیت‌های مطلوب نیروی انسانی، گفت: مسیر حرکتی دانشگاه‌ها در نسل نوین با وظیفه حل مسئله باید وابسته به برنامه‌ریزی استراتژیک به شیوه‌ای مطرح شود که قدرت پاسخگویی به عموم مخاطبان را داشته باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی باید از رهگذر تجمیع آرا و اندیشه‌های اهالی علم و پژوهش تهیه شود که به این اعتبار ضرورت دارد شورای راهبردی دانشکده با ظرفیت مطلوب اعضا هیئت علمی در تمامی رشته‌گرایش‌ها و مقاطع، تشکیل شود تا با تشخیص راه‌های مطمئن بتوان در رسیدن به اهداف تلاش کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تدوین سند چهارساله توسعه دانشکده حقوق و ارتباط موثردانشکده با مراجع ذی‌ربط نظیر قوه قضاییه را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: نگاه به تولید علم ضرورت است و از آن مهم تر عملیاتی کردن دانش برای گره‌گشایی از روابط اجتماعی با تکیه به علم قضاست.

وی به نظارت بیشتر هیئت داوران در کیفیت پایان‌نامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: پایان نامه و رساله سند دانش آموختگی است که باید منطبق با آخرین رودادهای علمی محتوا و شکل آن مورد تایید نهایی دوران باشد و نیز لازم ست مشکلات حوزه قضایی دریافت شود و با توجه به قدرت حل مسئله بخشی از دغدغه‌ها مرتفع شود.

نعمتی از مرکز نوپا تحقیقات حقوق زنان و خانواده هم سخن گفت و تاکید کرد: باید از قدرت و تجربه اعضا هیئت علمی در حل مشکلات فعلی جامعه بویژه کاهش نرخ طلاق به اعتبار حضور دانش‌آموختگان نخبه در مرکز تحقیقات بهرمند شویم.

گفتنی است در این جلسه رمضان دهقان، رئیس دانشکده حقوق و سایر اعضا هیئت علمی دانشکده در موضوع برگزاری همایش‌های علمی- کاربردی، اهتمام در ارائه طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی، تولید محتوای علمی در قالب نشریات علمی و پژوهشی، استفاده از استادان مجرب به ویژه در دوره دکتری، تقویت دروس سمینار و روش تحقیق، تصویب ارائه درس کاربرد کامپیوتر به عنوان درس جبرانی در مقطع ارشد، حضور بیشتر استادان در دانشگاه و ارتباط بیشتر جهت پاسخگویی به سوالات دانشجویان و همکاری با مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده صحبت کردند.

همچنین در جلسه شورای دانشکده حقوق، علاوه بر اعضای هیئت علمی، معاون علمی و مدیران پژوهش و آموزش نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =