بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از واحد دلیجان

دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از واحد دلیجان و مجموعه‌های صنعتی مرتبط با مرکز رشد این واحد دانشگاهی بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی که به دعوت انجمن عایق‌های رطوبتی شهرستان دلیجان به منظور امکان سنجی تأسیس سرای نوآوری الیاف و عایق‌های رطوبتی وآشنایی با ظرفیت اقتصادی و صنعتی منطقه به دلیجان سفر کرده بود از بزرگترین صنایع و تولیدکنندگان الیاف پلی استری شهر بازدید کرد.

 کلانتری در حاشیه این بازدید در نشستی که با  مدیران صنایع الیاف و ایزوگام شهرستان دلیجان برگزار شد، گفت:  16 سرای فناوری و نوآوری در واحدهای دانشگاهی استان تعریف شده است که ۶ سرای نوآوری در واحد اراک و مابقی در واحدهای دانشگاهی شهرستان های استان در دست بررسی و اقدام می باشد که سرای نوآوری الیاف و عایق های رطوبتی برای واحد دلیجان پیش بینی شده است. 

وی خاطر نشان کرد: استقرار پنج شرکت فعال در حوزه الیاف و عایق های رطوبتی و ۵ دفتر تحقیق و توسعه از سایر شرکتها در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلیجان و نیز داشتن برنامه تجاری شرط لازم برای تاسیس سرای نوآوری الیاف و عایق های رطوبتی را فراهم می آورد. 

کلانتری تاکید کرد: مشارکت مدیران صنعتی شهرستان در بهسازی و نوسازی ساختمان سرا و تجهیز آزمایشگاه های مورد نیاز این اقدام را تسریع خواهد کرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک یادآورد شد: دانشگاه نسل سوم علاوه بر تربیت دانشجو و توجه به پژوهش و فناوری باید درآمدزایی داشته باشد و هنر دانشگاه در تلفیق این موارد چندگانه است این در حالیست که دریافت هزینه از دانشجو صرفا برای امر آموزش بدون مهارت‌های فناورانه و درآمدزایی از رسالت دانشگاه نسل سوم به دور است.

وی در پایان تاکید کرد علاوه بر ایجاد سرای فوق برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در زمینه الیاف، ایجاد آزمایشگاه جامع عایق‌های حرارتی و رطوبتی به شرط کمک خیرین، صنایع وکارگاه های شهرستان در اولویت است.

در ادامه محمد اسماعیلی جوشقانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلیجان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده واحد دلیجان در خصوص تفاهم‌نامه‌های منعقده مرکز رشد واحد با هدف تاسیس سرای نوآوری الیاف و ایزوگام، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی نظیر MBA، اخذموافقت تاسیس هنرستان فنی سما، تدوین سرفصل رشته عایق های رطوبتی، درخواست رشته نساجی و مدیریت کسب و کارهای کوچک را از برنامه های واحد دلیجان عنوان کرد.  

مدیران صنعتی حاضر در این هم اندیشی نیز تشکیل دو جلسه با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و مسئولان واحد دلیجان در کمتر از یک ماه را نشانه عزم جدی و مصمم بودن دانشگاه در ارتباط با صنعت و نیز اهمیت جایگاه فناورانه و سرمایه‌گذاری شهرستان برشمرده و افزودند: مدیران و مردم این شهرستان نیز با تفکر صنعتی و اقتصادی همچنان که در حوزه سلامت و مدرسه سازی منتظر اقدامات دولتی نماندند و پیشگام هستند، علاقمند و قادر به همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی نیز است.

 صاحبان صنعت  تبدیل شرکتهای فعلی به مجموعه‌های فن آور و نوآور، آموزش  تخصصی مدیران در حوزه‌های مختلف از جمله بازاریابی، روانشناسی کار ، تجارت بین الملل و ورود به بازار سرمایه و بورس ، ایجاد و توسعه رشته های موردنیاز صنعت از جمله رشته نساجی،  تاسیس آزمایشگاه های همکار استاندارد، پایش محیط زیست و کالیبراسیون و الگو گیری از مدل مهارت آموزی دانشگاه های علوم پزشکی در رشته‌های علوم انسانی و فنی، تحول در مدیریت علوم انسانی برای مدیریت فضای رقابتی کسب و کار و منابع مالی و خروج دانشگاه از لایه علم به لایه فناوری را خواستار شدند.

در پایان  علاوه بر موافقت رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تأسیس سرای نوآوری الیاف عایق های رطوبتی و اعلام مشارکت صنعت دلیجان در بهسازی ساختمان سرای نوآوری، احداث نمایشگاه دائمی الیاف و عایق های رطوبتی، ایجاد و تجهیز آزمایشگاه‌ جامع الیاف، از مجموعه‌های صنعتی الیاف پلی استر ساویس، عایق شرق گستر و الیاف بافتینه به منظور احراز زمینه‌های همکاری فنی و تحقیقاتی بیشتر بازدید به عمل آمد.

در این بازدید رئیس و دبیر انجمن عایق‌های رطوبتی، رییس انجمن خیرین سلامت و مدرسه ساز، رئیس سازمان نظام مهندسی دلیجان، مدیران شرکت‌های عایق سینا بام الیاف بافتینه ایزوگام شرق گستر و تنی چند از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، واحد دلیجان، سرپرست، معاون و مدیر مرکز رشد واحد دلیجان رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی را همراهی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =