احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی برای محرومان

معاون بنیاد مستضعفان گفت: با تحقق ۳ هزار میلیارد تومان پروژه های بنیاد، ۲۱ هزار واحد مسکونی برای محرومان و مستضعفان ساخته می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محسن منصوری در مراسم افتتاح و آغاز پروژه‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان که صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: ۱۲ منطقه هدف آبادانی و پیشرفت در سال جاری به ۲۸ منطقه افزایش یافت و در سال ۱۴۰۰ نیز قرار است در هر ۳۱ استان یک منطقه آبادانی و پیشرفت داشته باشیم.

وی گفت: در تمامی این استان‌ها حتی یک کارمند نداریم و تمامی مأموریت‌های ما توسط نیروهای مردمی پیگیری می‌شود که البته با پشتیبانی و نظارت بنیاد مستضعفان است و خروجی این امر افزایش سرمایه بنیاد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه‌های محرومیت زدایی در سراسر کشور هستیم، گفت: بزرگترین بخش این پروژه‌ها مربوط به مسکن است که ۱,۰۸۰ میلیارد تومان برای آن صرف شده و همچنین پروژه‌های مربوط به اشتغال ۲۶۹ میلیارد تومان و کمک معیشتی نیز ۲۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه با تحقق این ۳ هزار میلیارد تومان، ۲۱ واحد مسکونی برای محرومان و مستضعفان ساخته می‌شود افزود: همچنین ۵۱ مرکز درمانی و سلامت احداث و ۸۲ مرکز درمانی و بیمارستانی نیز تجهیز خواهد شد.

به گفته وی ۱۸۶۷ کلاس درس در قالب ۵۳۸ مدرسه ساخته و ۱۲۶۰ کلاس درس تعمیر، بهسازی و تجهیز می‌شوند. همچنین ۵۴۸ کیلومتر راه روستایی نیز احداث، تعمیر و بهسازی خواهد شد و به ۳۳۰ روستای محروم آب آشامیدنی می‌رسد.

منصوری گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان از این سه هزار میلیارد تومان پروژه به صورت صد درصد اجرایی شده که امروز افتتاح می‌شوند.

معاون بنیاد مستضعفان افزود: تمام این اتفاقات جدای از عملکرد بنیاد در حوزه اشتغال، اقدامات مربوط به کرونا و پرداخت وام‌های قرض الحسنه بوده به طوری که در بخش کرونا در سال جاری ۲,۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته منصوری، ۶۰۰ میلیارد تومان نیز وام قرض الحسنه امسال پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =