رایزنی «رابرت مالی» با مقام‌های سه کشور اروپایی درباره برجام

دو منبع آگاه از رایزنی نماینده جدید آمریکا در امور ایران با مقاماتی از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه خبر داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دو منبع مطلع به رویترز گفته‌اند که «رابرت مالی» نماینده جدید آمریکا در امور ایران با مقام‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص برجام گفتگو کرده است.

یک دیپلمات اروپایی نیز گفته است که رابرت مالی با مدیران سیاسی وزارت خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان گفتگو کرده است.

این دیپلمات اروپایی که نامش فاش نشده اضافه کرده است که گفتگوها در راستای جمع بندی‌ها درباره توافق و ارزیابی دیدگاه‌های این کشورها نسبت به این موضوع بود.

یک منبع دیگر نیز با تایید این گفتگوها از بیان جزئیات در این خصوص خودداری کرد. وزارت امور خارجه آمریکا هنوز در خصوص این مذاکرات بیانیه‌ای منتشر نکرده است.

دولت جو بایدن روز جمعه اعلام کرد که رابرت مالی یکی از اعضای اصلی تیم باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در جریان توافق قدرت‌های جهانی با ایران در سال ۲۰۱۵ را به عنوان نماینده ویژه در امور ایران منصوب کرده است.

در دولت دونالد ترامپ الیوت آبرامز، دیپلمات محافظه کار، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بود. پیش از او نیز برایان هوک در این سمت فعالیت می‌کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در خصوص انتصاب رابرت مالی در بیانیه‌ای گفته است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حال تشکیل یک تیم از کارشناسان مجرب و متخصص با دیدگاه‌های مختلف است که رابرت مالی هدایت این تیم را به عهده خواهد داشت.

در همین حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز گذشته گفت که اولویت «فوری و حیاتی» دولت جدید آمریکا رسیدگی به برجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =